SEAT Alhambra. Експрес для сімох

Розповісти друзям:

Перший тест-драйв моделі в Україні

Семимісні мінівени в тестах InfoCar.ua участі ще не приймали, адже на нашому ринку такі машини, скажемо чесно, далеко не найпопулярніші. Та й самі імпортери запускають їх в продаж дуже обережно. Тому SEAT робить сміливий крок, виводячи свою Alhambra саме зараз. Що ж, давайте подивимося, що таке іспанський мінівен і спробуємо зрозуміти, на що розраховують сеатівці. А заодно спробуємо уявити собі потенційну аудиторію таких автомобілів.

Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:

Старт продажів новачка пройшов тихо і скромно, адже зараз не до пафосних презентацій. Нові SEAT Alhambra просто з'явилися у дилерів в салонах в квітні цього року. Нам же вдалося першими роздобути мінівен для тесту. На сьогодні в Україні доступні дві комплектації - Reference і Style - що пропонуються тільки з одним мотором, але різним ступенем форсування. Його роль відіграє 2-літровий дизель, здатний стикуватися як з механікою, так і з автоматом. Але що найцікавіше і навіть дещо несподіване - для версій з механічною коробкою є можливість вибрати повний привід!

 

На нашій тестовій машині цей дизельний агрегат поєднується з 6-ступеневою DSG, моноприводом і комплектацією Style. Вона відрізняється від базової Reference більш багатим оснащенням і найголовніше - салоном на 7 місць.

Комплектація

При виборі базової комплектації Reference вам буде недоступний не тільки пристойний список опцій, але і автоматичні коробки передач. З начинки тільки найнеобхідніше: кондиціонер, електропривід стекол, мінімум хрому ззовні. Приємно, що на безпеці економити не стали, а тому всілякі електронні помічники і 7 подушок безпеки стандартні для всіх. Крім того, для початкової версії передбачений вельми скромний двигун - всього на 115 к.с. Ціна такого автомобіля складає 38.190$. Якщо вибрати двигун на 140 сил, то 39.149 $, а якщо додати до нього повний привід, то вже 42.402$.

Комплектація Style буде куди як більш багатшою! Трьохзонний Climatronic, датчики дощу, світла, зимовий пакет - підігрів сидінь і форсунок омивача, - парктроник і камера заднього виду, малий шкіряний пакет, частково електрифіковані (поперековий підпір і кут нахилу спинки) налаштування, бі- ксенонові фари, парктроник і камера заднього виду. Буде більше і всіляких ніш: для окулярів, по центру торпедо, під передніми сидіннями; додадуться відкидні столики. А ось магнітола на 8 динаміків для обох комплектацій однакова. Ціна за такий фарш починається від 46.163$ за версію з "механікою". Якщо це буде до того ж 4х4, то доведеться викласти вже 48.225$.

А ось автоматична коробка DSG з повним приводом тут не поєднується, зате така модифікація (без 4x4) коштує навіть на кілька десятків доларів дешевше - 48.136$. Така ціна нашого тестового автомобіля.

І, нарешті, для поціновувачів швидкої їзди запропонований цей же дизельний мотор, але вже на 177 к.с. (доступний тільки в комплектації Style). Ціна на версію з "механікою" 47.851$ , з " автоматом" - 49.824$


Ті хто добре пам'ятають закордонний автопром другої половини дев'яностих років, напевно згадають, що були такі мінівени - близнюки Volkswagen, SEAT і Ford. Так-так, SEAT Alhambra є близнюком Volkswagen Sharan вже друге покоління поспіль. Розроблялися автомобілі в тісній співдружності між концернами Volkswagen і Ford , а випуск всіх трьох моделей був налагоджений на новому заводі в Португалії, побудованому, як і машини, спільними зусиллями. Зі зміною поколінь у 2010 році Ford Galaxy став самостійною моделлю і покинув СП. А Sharan і Alhambra випускаються у Палмела і донині. Завод, до речі , тепер повністю належить німецькій компанії. Але якщо Sharan і навіть Galaxy ще можна зрідка зустріти на наших дорогах, то Alhambra - велика рідкість.

Дизайн


Зовнішність Alhambra стримана і сувора - відчувається рука шефського концерну Volkswagen. Але особисто мені стиль Seat подобається більше. Головні ж відмінності полягають в оформленні решітки радіатора, переднього бампера і оптиці. У Alhambra погляд фар суворий, посилений подвійними "галочками" усередині блок-фар. Модель позбавлена дизайнерських вишукувань і її стиль цілком і повністю продиктований функціональністю. Навіть не знаю, чи варто сімейному автомобілю бути таким суворим?

Зовні мінівен виглядає досить масивним і навіть великим. Придивіться - багато ракурсів на фото з ??головою видають його габарити. Його довжина майже така сама, як у Volkswagen Multivan, і перевершує практично всіх прямих конкурентів. Та й у порівнянні з попередником автомобіль значно підріс - до 4.85 м в довжину і до 2.92 м по колісній базі. Тепер давайте подивимося, який він всередині!

Салон

Відчиняємо досить великі двері і сідаємо в крісло командора. У салоні перше враження - це значні розміри. Звідси, зсередини, мінівен здається ще більше! Підсилює це відчуття і масивна передня консоль, і висока підвіконна лінія. Торпедо виконана з в міру м'якого чорного пластику, приємного на дотик. А ось колірна гамма решти салону могла б бути веселіше! Тим більше, що світло-сіра оббивка не самий практичний вибір для сімейного авто. До речі, по світлому кольору можна також відрізнити тверді пластики. З іншого боку, він вносить хоч якийсь позитив в строгий і дуже "правильний" дизайн інтер'єру.


Ні-ні, з точки зору ергономіки причепитися ні до чого, і користуватися всіма допоміжними функціями дуже зручно. Але від німецького порядку і раціональності можна навіть занудьгувати. А ще загальна концепція дизайну передньої частини салону особисто мені нагадала Tiguan. Тільки дефлектори обдування тут не круглі, а прямокутні. В цілому, в салоні дуже багато елементів використано від моделей Volkswagen, а якщо порівняти з братом-близнюком Sharan, то відмінність буде тільки в рульовому колесі і логотипі на ньому.

Посадка дуже зручна, в міру висока, але спочатку виникає бажання все одно підняти крісло, щоб бути вище торпедо. Діапазон регулювань традиційно великий, є пристойний запас місця над головою навіть для людей двометрового зросту. Мені ж майже відразу вдалося підібрати ідеальну посадку.

Крісла з широко розставленими валиками, так що можуть з комфортом прийняти пасажирів і великої комплекції. Сподобалася оббивка по центру сидінь - на практиці вона дуже чіпка і відчутно фіксує тіло. Всі регулювання механічні, крім валика поперекового підпору і нахилу спинки. І то такі привілеї доступні тільки водієві, а у пасажира всі налаштування механічні.


Alhambra оснащена зсувними задніми дверима, і в нашій комплектації вони відкриваються і закриваються автоматично. Робити це можна кнопкою на брелоку , потягнувши за ручку на двері або за допомогою спеціальної кнопки. У другому ряду три роздільних місця, але за рахунок широкого кузова, всіх трьох пасажирів вдалося розмістити вільно. Є навіть невеликі підлокітники на дверних картах. Ось тільки при спробі скористатися виявляється їх хиткість. Характерна особливість другого ряду - більш висока посадка, ніж на передніх кріслах. Це і комфортно і оглядовість гарна. Та й загалом на брак комфорту задні пасажири поскаржитися не зможуть. Широкі дверні отвори, вдосталь простору для ніг, свій клімат-контроль, дефлектори обдування якого розташовані в стелі, столики наче в літаку, тримачі для пляшок в дверях, сонцезахисні шторки. Навіть скла в зсувних дверях опускаються майже повністю.

До того ж , кожне з трьох сидінь можна регулювати в поздовжньому напрямку (у досить широкому діапазоні) і по куту нахилу спинки. Так що в далекій дорозі можна буде влаштуватися з максимальним комфортом.


А тепер настав момент істини - як буде мешканцям третього ряду? Доступ до двох сидінь хороший і широкий, завдяки відкидній і зрушуваній системі середніх крісел. Підлога в Alhambra невисока, а от стеля пристойна, тому дискомфорту при посадці на гальорку мінімум, і вже точно менше, ніж у 7- місних кроссоверах. Самі сидіння майже не поступаються іншим п'яти по ширині і висоті, тільки подушки будуть тонші. Сподобалося, що є запас простору з боків, та й між собою вони встановлені не впритул. Мій зріст 1.82 цілком дозволив влаштується з комфортом, не підпираючи стелю і не впираючись в передні спинки - для цього, правда, їх довелося зовсім небагато змістити вперед. Я цілком готовий відправиться пасажиром третього ряду в поїздку не тільки по місту, але й на невелику заміську вилазку або короткочасну подорож. Але поставити знак рівності між третім і другим рядом неможна. Для дорослих людей третій ряд все одно буде неповноцінним, але от для дітей та підлітків - в самий раз!

Багажник

Навіть при всіх піднятих сидіннях він складає цілих 270 літрів - як у хетчей B- класу. Якщо скласти третій ряд, а робиться це дуже легко і в два рухи, отримаємо вже 809 літрів! Тепер багажники пасажирських фургонів вже не здаються такими величезними! А довжина площадки така, що до дальнього краю я вже не дотягуюся рукою. Доводиться лізти всередину... До речі, вантажна висота достатньо висока (добре хоч порога немає), а саме відділення широке, глибоке, але не дуже високе.

Але головна жертва полягає у відсутності запасного колеса навіть у вигляді докатки . Так що в далекій дорозі доведеться сподіватися або на ремкомплект, або виділити повноцінному запасному колесу частину корисного об'єму.


У процесі знайомства з допоміжними девайсами в багажнику, серед яких є ніша для ремкомплекта, розетка на 12 Вольт, підсвічування і відкидний гачок для пакетів, виявилася вельми цікава заливна горловина. І це не бачок омивача скла п'ятої двері! Що це за дивовижна для нас штука розповім як раз в наступному розділі.

При складених п'яти сидіннях виходить воістину величезний майданчик довжиною більше метр вісімдесят і кубатурою близько 2300 літрів ! Для перевезення дуже довгих вантажів переднє пасажирське сидіння також можна скласти.

Драйв

Дизельний двигун на 140 сил використовується на моделях концерну VAG з другої половини 2000-х і зустрічається в різних класах . З того, що свіжо в пам'яті - нещодавно протестовані нами SEAT Leon FR і Volkswagen Tiguan. В обох випадках мотору дісталися досить схвальні оцінки . Не став винятком і цей тест-драйв.


Дволітровий дизель наділяє мінівен відмінною динамікою , впевнено впрягся в роботу з найменших оборотів. Пік, а точніше початок "полки" моменту доступний вже з 1700 оборотів і триває до 2500, потім запал починає поступово спадати і до чотирьох від нього залишається один лише шум і надрив. Але доходити до крайнощів вам ні в якому разі не дозволить автоматична коробка DSG, яка точно знає моменти перемикань. Причому робить це в залежності від стилю керування. Більш того, свою роботу виконує чітко і майже непомітно. Іноді моменти зміни передач злегка відчутні, але причепитися до цього складно! Вже після відчуття роботи зв'язки двигун-коробка я почав здогадуватися, що сімейний мінівен готує мені якийсь сюрприз. І дійсно, Alhambra з кожним новим кілометром розкривалася як хетчбек, універсал, але ніяк не мінівен ! Легкових повадок в цьому автомобілі набагато більше, ніж здається спочатку. Єдине, до чого потрібно невелике звикання - це габарити. А далі ви їдете , як на легковику, причому отримуючи від цього точно таке ж задоволення. Більш того, можна навіть здивувати сусідів по потоку, які явно не очікують від такого "тюхтія" легкової поведінки.

Рульове дозволяє управляти машиною дуже точно, наповнюючись із зростанням швидкості приємним зусиллям і даючи зрозумілий зворотний зв'язок. Виворіт, правда, не найкращий, на тверду четвірку, але враховуючи довгу колісну базу (2.92) цілком прийнятний. До речі, власне кермо заслуговує самих утішних похвал, настільки зручно лежить в руці.

Але найголовнішим одкровенням стала для нас ходова частина, від якої ми цілком прогнозовано очікували жорсткої роботи. Але ні, передні стійки Мак- Ферсона і задня багатоважільна підвіски налаштовують на комфортну і часом навіть заспокійливу їзду. На хорошій дорозі Alhambra йде як крейсер, впевнено витримуючи курс і заколисуючи пасажирів плавністю ходу. Водночас, вона гідно тримається і на нерівній дорозі і навіть на великих дефектах дорожнього покриття. Частково це заслуга і високопрофільних шин, що згладжують те, що не встигла відпрацювати підвіска. Вони ж дозволяють сміливо, не боячись за литі диски, дертися на бордюри або перевалюватися через вибоїни з гострими краями. А наскільки охоче SEAT занурює в повороти і прагне витримувати задану траєкторію! Навіть якщо переборщити зі швидкістю, підвіска гідно утримує машину, а стабілізація не втручатиметься відразу ж.


Тож SEAT Alhambra демонструє дуже збалансовану поведінку, вдало витримуючи кордон між комфортом і драйверскими можливостями. Здійснити швидкий обгін або випередження, відірватися від потоку, заламати крутий віраж і при цьому не опинитися на межі перевороту, отримати задоволення від динамічної їзди - Alhambra готова потрафити батькові сімейства в таких витівках і допомогти "згадати молодость". А якщо ще включити спортивний режим "автомата" та перейти на підрульові пелюстки... Але не варто вимагати від мінівена забагато, як це іноді робив я, захопившись азартної стороною його характеру. Головне, що він зовсім не прісний і має фірмові "сеатівскі" гени!

Тепер давайте повернемося до оцінки загальносімейних цінностей. Шумоізоляція виконана добротно, тому зайві звуки докучати пасажирів не будуть навіть на високих швидкостях, включаючи і роботу двигуна. Він не те що мало шумить, навіть характерним дизельним трясінням намагається себе не видавати! А ось оглядовість до оцінки "відмінно" не дотягла. Збентежила не дуже велика площа скління (підвіконну лінію б нижче) і великі передні стійки. Трикутні віконця виручають лише частково. Кліренс спочатку порадував. Навіть неозброєним оком видно, що дорожній просвіт Alhambra немаленький. Але точні виміри і погляд на декоративний захист розставили всі крапки над I. Справа в тому, що в самій нижній точці під двигуном ледь набирається 14 см кліренсу - у всьому винен характерний уступ. А якщо машину ще завантажити?

Тепер про обіцяний "секрет в багажнику". Дійсно, там ховається заливна горловина для сечовини або по-науковому AdBlue. Це назва спеціальної рідина (68 % демінералізованої води і 32% сечовини), яка використовується в каталізаторах дизельних автомобілів. З її допомогою шкідливий оксид азоту вдається поділити на цілком нешкідливі азот і воду. Служить ця система для того, щоб забезпечити автомобілю токсичність вихлопів за нормами Євро-5 або навіть Євро-6. Тепер залишилося з'ясувати, чи можна обходитися без доливання сечовини і чи не постраждає від цього техніка.

Наостанок про приємне, про... витрату палива. Виявилося, що мінівен спорядженої масою в 1800 кг цілком вміє економити. Середня цифра витрати за час тесту коливалася від 7 до 8.5 літрів на сотню. Рекорд же склав 5.4 літра! Нехай не по центру міста, проте в потоці машин і зі світлофорами.

Підводимо підсумки

SEAT Alhambra показав себе добротним мінівеном, з повноцінним семимісним салоном, гарними їздовими і ходовими якостями і якісною начинкою, заснованою на техніці Volkswagen. Але от тільки такі автомобілі у нас є нішевими і на скільки-небудь масові продажі розраховувати навряд чи варто. Швидше Alhambra покликана доповнити імідж бренду не тільки як молодіжного та спортивного, але й сімейного. Крім того, це цікава і навіть незвичайна альтернатива 7-місцевим кроссоверам. Неспроста у нас запропоновані і повнопривідні модифікації.

Шкода тільки ціни не можуть похвастати лояльністю. Вартість SEAT Alhambra становить від 38.200 до 49.800$, причому розцінки на 7-місний варіант починаються аж з 46.000$ Конкуренти на цьому тлі виглядають більш привабливо.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
SEAT AlhambraSEAT Alhambraнема ціниFord GalaxyFord Galaxyнема ціниOpel Zafira TourerOpel Zafiraнема ціниCitroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 Picassoнема ціни

Так, новий Citroen C4 Grand Picasso на сьогодні коштує від 32.000 до 38.000 $, а якщо нафарширувати його всіма опціями, включаючи шкіряний салон - то близько 46.000$. Opel Zafira обійдеться приблизно від 36.800 до 41.500$, без урахування допопцій. І тільки у колишнього родича Ford Galaxy схоже цінове позиціонування - від 42.700 до 48.300$.

А що ж 7-місні кросовери? Наприклад, дешевше всіх вийде Chevrolet Captiva - від 34.000$, за нею йде KIA Sorento - вилка цін на нього порівнянна з Alhambra і становить від 41.400 до 51.000$. А от новачки Hyundai Grand Santa Fe і Toyota Highlander переступили позначку в 50.000 $. Остаточний вибір, як завжди, за покупцем!

4 червня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва Alhambra

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
0013 AA  

С песни слов не выкинешь и дома детей не оставишь ,, хорошая машина для тех кому не подходит компромисс или пассажиры или габаритный груз , Alhambra комфортно и быстро пере везет все и всех. Семейный трудяга на каждый день и что важно с характером и мощным сердцем .

+4-1ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

Очень зашкаливает цена. Есть более доступные Шеви Орландо и Рено Доккер - ниже класс но функция та же. А по стоимости Alhambra можно уже смотреть на семиместный паркетник или бусик типа ВАГ Транспортера

+8-5ВІДПОВІСТИ  
JN12  

По Вашей логике можно покупать ВАЗ 2107 вместо Mercedes S600, ведь функции те же - перевозить 4 человека из точки А в точку Б.

+6-5ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

Согласен с замечанием. У меня просто ассоциация, что когда есть необходимость перевозить 7 человек то 1) деньги и так есть куда потратить значит стоит смотреть бюджетные варианты 2) За 40К уе есть и другие решения помимо люксового универсала. Ну как то семиместный вен это в первую очередь для практичности, а не статуса и комфорта

+5ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 4
Oleksandr Liubimov  

Отличный тест, так же как и авто! Спасибо! Цены конечно кусючие на такие аппараты!

+4ВІДПОВІСТИ  
slawapirog  

Все очень хорошо пока не дошли до клиренса. Ну никуда не годится! И цена ой-ой...

+4ВІДПОВІСТИ  
Щирий  

но все остальное блеск!

+1ВІДПОВІСТИ  
Щирий  

"Середня цифра витрати за час тесту коливалася від 7 до 8.5 літрів на сотню. Рекорд же склав 5.4 літра!" Чтоб я так жил, и это "корабль" в 1800 кг.

+3ВІДПОВІСТИ  
stoyura  

Все ок и на своих местах, но дизайн кресел вызывает печаль, а это плохо.

+1ВІДПОВІСТИ  
sergxp  

Это модуль этого года ? Выглядит внутри как Тигуан 2011 года (мультимедиа такая же стая как у него, вроде). Новый Гольф Спортсван намного внутри симпатичней и современней. Хотя понравилось как трансформируются задние сидения. Внешнего тоже не ахти, на 4 с большим минусом. Мне Спортсван Гольф намного более симпатичен )

+2ВІДПОВІСТИ  
yakum  

Авто хорош, а вот с 13 см под пузом (особенно зимой) будет сложновато для него, да и на природу не везде пролезет... семейный?

+1ВІДПОВІСТИ  
cezar88  

Авто вещь!!! Но цена и клиренс ставят на нем жирный крест в краине! Цитромон однозначно бьет ценой и внешним видом, да и кушает он поменьше...Лично я и Шаранов встречал на трассе раз 5, и то в основном с иностр. номерами.

+1ВІДПОВІСТИ  
technoman  

Ну что сказать - авто очень хорошее. Минивены нравятся. Единственное - цены на минивены равняются ценам на кросоверы, а у нас кросоверы ментально более популярны - типа джипик солидней и круче.

+3-3ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про SEAT Alhambra

Коля
Украина, Симферополь
28.11.2007

cавтомобиль привезен из Бельгии в 2005г с пробегом 138 тыс. Три раза ездил на юг с семьей, зимой эксплуатировал мало, в основном поездки по городу и в пригороде. За все время никаких особых проблем нев читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у SEAT

SEAT Ibiza 2011 SEAT Ibiza 6700$ 2011