Nissan Qashqai: нове обличчя лідера
Прямо зі свого дебюту на європейському ринку Nissan Qashqai зробив революцію - став першим кросовером С-класу, законодавцем моди цього сегменту. Через 18 років на ринок вийшов оновлений варіант третьої генерації, який увібрав в себе все найкраще, що доступно в цьому класі. Щоб знову підняти планку у сегменті C-SUV на вищий рівень.
Технічно оновлений у 2024 році Nissan Qashqai не став революційним, але й сплутати його з дорестайлом 2021 року неможливо. Якщо у минулому «Кашкаї» проглядався родинний зв'язок з X-Trail, то сучасний нагадує електромобіль Aria, яких достатньо на українських дорогах.
Нове обличчя Qashqai мені подобається набагато більше. Повністю новий передок з вузькими фарами кардинально змінив сприйняття машини, вона стала навіть не сучаснішою, ні, футуристичнішою.

Японські традиції надихають
Японці кажуть, що передня частина авто створена за мотивами стародавніх японських обладунків - дизайнери часто вплітають в у свої рішення традиційні елементи власної культури. Цього разу дійсно щось схоже: вузенькі скошені світлодіодні фари гармонійно продовжені «губою» в нижній частині бампера та виштамповками на боковині. А задні ліхтарі взагалі щось особливе: прозорі корпуси, рамка в формі бумеранга та світлові елементи стоп-сигналів у формі коми, - схожі на ті, що спереду в решітці радіатора. Тобто роздивлятись є що, і все дуже нетривіальне.

Кольори кузова також, як-то кажуть «не прості». Наприклад, тестовий Nissan - синьо-зелений, змінює відтінок залежно від освітлення. Також впадають в очі лазурний перламутр та «червоний схід сонця на Фудзі» - навіть за назву не гріх доплатити. А у вищих комплектаціях дах може бути чорним - в деяких ракурсах він ніби зливається зі склом та створює цікавий вигляд кабріолета.
А що ж всередині? Тут і раніше не було на що жалітися. А тепер можна побачити навіть м'яку алькантару - нею оздоблена торпеда, частина дверей, підлокітник та навіть опора для ноги. Сидіння в нашій топ-комплектації зі шкіри наппа, прострочене ромбиками, з вираженою боковою підтримкою. Панелі приладів м’яко підсвічуються - певна річ, колір підсвітки можна змінювати. Все це виглядає дорого-багато, і дуже незвично для кросовера С-класу. Тут, знову ж таки, дизайнерів надихав традиційний одяг японських воїнів.

Цифрова панель приладів та широкий центральний екран з картинкою наче в смартфона - «це вже було», як каже класик. Але й тут не без інновацій. Наприклад, фірмова система кругового огляду, які Nissan започатковував ще 16 років тому, тепер має функції, якими раніше хизувались найдорожчі позашляховики сучасності. Серед них - «прозорий капот», коли водій бачить картинку під бампером на центральному дисплеї, та ще й з перспективою передніх коліс. Ширококутні камери також максимально «заглядають» у небезпечні виїзди та заїзди та попереджають водія про небезпеку за допомогою звукових сигналів чи навіть самостійно зупиняють авто, якщо велосипедист чи пішохід «виринув нізвідки».
Більше електроніки - для безпеки
Численні асистенти водія стали швидшими та м'якими у роботі. Наприклад, автомобіль слідкує за розміткою, щоб не виїхати за межі смуги. Якщо ж він все ж перетинає лінію, водій спочатку відчуває вібрацію керма, а потім машина скеровується вздовж смуги.

Система зчитування знаків постійно слідкує за знаками обмеження швидкості, однак в наших умовах це не зовсім доречно. Я, наприклад, одного разу їхав Берестейським проспектом, де швидкість обмежена 80 км на годину, з шалено мигаючим значком на проєкційному склі, що показував 10 км/год. Звичайно, це не провина машини - просто у нас дорожники економлять на знаках скасування швидкісних обмежень…
Бездротовий Apple CarPlay та Android Auto - це вже звичайна річ на сучасному авто. Однак усі вони миттєво «садять» телефони, а бездротова зарядка хіба що трохи зменшує це негативне явище. Тому поява в Nissan сервісів Google розв'язує проблему навігації, яка «знає» наявність заторів у місті. Інсталювавши іншу програму з Google Play, можна прослуховувати власні плейлисти музики, або ж навіть на стоянці погортати соцмережі. І все це - без нагрівання та витрачання енергії зі смартфона.

Два гібриди, але зовсім різні
Такий сучасний за функціями та зовнішнім виглядом автомобіль повинен бути інноваційним у всьому. І він справджує цю надію - привід у нього виключно гібридний. Ця система більш доступна з «м'якою» гібридною технологією MHEV. В неї бензиновий мотор крутить колеса, а електродвигун йому допомагає у важких ситуаціях - при розгоні, на підйомі чи великих швидкостях. Акумулятор в такому авто невеликої ємності, він поповнюється електроенергією під час гальмування або їзди накатом. Бензиновий двигун тут чотирициліндровий, 1,3-літровий, турбований, а коробка передач може бути механічною чи варіатором. Така комбінація дозволяє витрачати небагато пального (в середньому 6,4 літра на сотню) та забезпечувати прийнятну динаміку у 9-10 секунд до 100 км на годину.
Але найбільше свій характер інноваційного авто новий Nissan Qashqai показує з системою гібрида e-POWER (ми вже тестували цю систему на Nissan X-Trail). До речі, він доступний вже зі стартової комплектації. В ньому бензиновий двигун не має прямого приводу на колеса, а виступає генератором для електродвигуна, які й рухають кросовер. Це ніби електромобіль з вбудованим бензиновим генератором. Тільки на відміну від вуличних агрегатів, які живлять енергією кафе та магазинчики, в Nissan ДВЗ працює дуже тихо, майже не чутно.

На старті та при неспішному рухові у дворі Qashqai e-POWER їде як електромобіль. Так тихо, що конструктори навіть передбачили спеціальний звук назовні, як у електрокарів. Також від батарейного авто - повністю електричний режим та педаль газу e-Pedal, яка дозволяє керувати прискоренням та гальмуванням авто лише за її допомогою. Така система з’явилась ще у Nissan Leaf другого покоління, і багато хто з «електромобілістів» звик так їздити. Насправді це дозволяє не лише більш плавно керувати динамікою, але й ефективніше наповнювати енергією акумуляторну батарею.
Система e-POWER дає можливість миттєвого розгону зі старту - теж схоже враження, як в електромобілі. Натомість заряджати від розетки його не потрібно, а лише деколи заїжджати на заправку. До речі, витрата пального на рівні французького дизеля - 5,5 літрів на 100 км.

Підвіска ніби створена для наших доріг - енергоємна, досить м'яка та пружна. За час тесту жодного разу вона не спрацювала до відбою, не було чутно неприємних ударів на відбій, ні при наїзді на «лежачих поліцейських». При цьому в поворотах автомобіль тримається надійно, демонструючи типово передньопривідну поведінку. Якщо їздити у звичайному режимі, гальма реагують на натискання педалі плавно, особливо на початку. В режимі е-Pedal машина спочатку гальмує електромотором, а активує колодки під час натискання гальм вже перед самою зупинкою.
Технології
Стартова версія Acenta оснащена на рівні середніх комплектацій конкурентів. LED-фари з автоматичним дальнім світлом, 17-дюймові литі диски, система кругового огляду на сенсорному дисплеї 12,3 дюйма, клімат-контроль та всі помічники водія, описані вище, безключовий доступ, спортивні сидіння з підігрівом та ще багато чого. По суті, вищі версії відрізняються стайлінгом, оббивкою салону та кількома опціями «для краси», а вся функціональність присутня в найбільш доступному варіанті.

Автомобіль з системою e-POWER, ці автомобілі - виключно у передньопривідному виконанні. Повний привід передбачений для версій з м'яким гібридом. Однак в місті він потрібен не часто.
Щодо надійності гібридів, то вони вже давно зарекомендували себе з кращого боку. В гібридній системі бензиновий двигун не працює на повну потужність, адже йому «допомагає» електромотор. А в системі e-POWER бензиновий мотор взагалі працює як генератор, - основне навантаження на себе бере електричний, який не потребує обслуговування та має величезний ресурс. Замість коробки передач в e-POWER - редуктор, тобто дуже проста механічна конструкція. Тому боятись нових технологій не варто - всі вони створені на основі перевірених роками рішень.
-
Забияка
Изыскивая новые рыночные ниши и классы, производители порой идут на смелые эксперименты. То поставят кузов от минивэна на полноприводное шасси с 500-сильным мотором, то построят 4-дверное купе или запихнут двигатель от с ...
carclub.ru -
Паркетник Nissan Qashqai проверили по меркам C-класса
Занимая на дороге места столько же, сколько хэтчбеки Ford Focus или Mazda3, этот автомобиль японской компании предлагает потребителю уже несколько больше, чем привычный компакт-класс. При этом, в отличие от переползш ...
Autonews.ru -
Сервелат с перловкой
Годовая очередь на «Кашкай» в ближайшее время едва ли сократится. Спрос на подобные автомобили – огромный, а реальной альтернативы «Ниссану» пока нет. Чтобы безропотно ждать целый год, надо быть абсолютно уверенным в том ...
Купи Авто
Відгуки про Nissan Qashqai
ОлегУкраина, Киев
19.07.2016
Это мой второй Кашкай, первый был 1.6 механика 2007. В целом отличный универсальный автомобиль, хорош и для города, и для трассы, и для для бездорожья. За 9 лет куда я только на нем не ездил, что толь читати відгук
Vladyslav ShapovalovУкраина, Сумы
01.06.2020
Авто приобретен в феврале 2019 г., в бюджете около 21 тыс. у.е. дизель + автомат/вариатор конкурент был только Citroen C3 Aircross, но его надо было ждать три месяца. Подвеска: довольно таки комфортна читати відгук
Забияка
Паркетник Nissan Qashqai проверили по меркам C-класса
Сервелат с перловкой
Nissan Qashqai