Nissan Qashqai e-POWER: електрифіковане майбутнє?
В Україні стартують продажі електрифікованого кросовера Nissan Qashqai e-POWER. Схоже, це перша стаття про перший автомобіль з такою силовою установкою. Що принесла електрифікація для нового Nissan Qashqai - що в плюсах, у чому виграємо? Підвищення потужності, зниження споживання пального? Чудово! Але скільки за це заплатимо? Зараз розповім - у форматі «5 запитань та відповідей».
Новинка Nissan Qashqai e-POWER відрізняється від традиційних версій Nissan Qashqai?
Звісно, лише візуальних відмінностей набралося з десяток! Наприклад, ковпачки на колісних дисках зі зміненим білим логотипом - вже чотири. Ще плюс два таких логотипи спереду та ззаду автомобіля. Плюс ще три написи e-POWER на різних частинах кузова: пара знизу передніх дверей та одна на кришці багажника. Нарешті, відрізняється решітка радіатора - додана чорна глянсова смуга у верхній частині.
В іншому новий кросовер Nissan Qashqai знайомий: велика кількість прямих ліній та гострих кутів, окреслені колісні арки, тонкі фари з «бровами», можливість двоколірного забарвлення кузова. Цей дизайн миттєво пізнається, як автомобіль сімейства Nissan Qashqai. Але також він миттєво пізнається, як автомобіль 2020-х років, а не 2010-х чи 2015-х.
Загальний дизайн знайомий, але версія Nissan Qashqai e-POWER має свої відмінні деталі: плоскі логотипи з білим фарбуванням контурів та літер, позначення e-POWER, змінена решітка радіатора. Зміни не радикальні, але для знавців моделі - вмить виділяють особливу версію.
Зміни у салоні також звелися до деталей. Але це важливі деталі, які розкривають всю суть новинки Nissan Qashqai e-POWER: йдеться про кнопки керування режимами руху на центральній консолі та графіку цифрової панелі приладів - замість тахометра тепер «power-метр». До речі, ще одна зміна також стосується дисплея, але тепер центрального сенсорного: він став більшим по діагоналі (відтепер 12,3 дюйма), а всі фізичні органи управління переїхали донизу.
Плюс ще встановлено новий джойстик «автомату», якого тут у принципі немає. В іншому нас чекає вже знайомий салон, де настрій задають широка декоративна горизонтальна планка, великий та зручний блок «клімату», нове кермо з масивними спицями, м'які об'ємні крісла.
Задня частина геть не відрізняється: непоганий запас по простору для колін і над головою, є підлокітник та дефлектори вентиляції. Окремо похвалю автомобіль за широкий кут відчинення дверей - майже перпендикулярно кузову. Здається, більше сюрпризів можна не шукати. Поки не заглянеш у багажник: номінальний об'єм зберігся на колишньому рівні, але зникли зручні полички-трансформери та з'явився незручний пластиковий горб.
Салон знайомий - і це плюс: традиційний дизайн, гарні оздоблювальні матеріали, достатній запас простору. Відмінності лише у парі кнопок, графіці панелі приладів, появі нового центрального дисплея та джойстика-селектора вибору напрямків руху. Багажник втратив зручні полиці-перегородки, але зберіг свій обсяг та великий отвір для завантаження. Коротко: ось і всі зміни у салоні.
Але ж головні зміни потрібно шукати не у зовнішності та не в салоні - правда?!
Звісно, всі головні зміни приховані всередині! Адже електрифікований кросовер Nissan Qashqai e-POWER є чимось середнім між електромобілем і звичним гібридом. Суть у тому, що передні колеса завжди обертає електродвигун (у випадку Nissan Qashqai версія e-POWER може бути тільки з переднім приводом). Ще раз: передні колеса завжди крутить тільки електродвигун - на будь-якій швидкості, при будь-якому прискоренні; тут просто немає механічного зв'язку між бензиновим двигуном та колесами.
А ось сам бензиновий ДВЗ тут є. Фактично він виступає в ролі генератора електроенергії, яка може відправлятися безпосередньо в електродвигун або для заряджання тягового акумулятора. Причому компанія Nissan використовувала 3-циліндровий 1,5-літровий турбодвигун із фірмовою системою VC-Turbo: ступінь стиснення змінюється в межах від 8:1 до 14:1 залежно від необхідної потужності та вироблення електроенергії цієї миті.
Якщо говорити правильно, але система e-POWER - це послідовний гібрид. Мається на увазі, що всі ключові елементи (електромотор, акумулятор, ДВЗ, генератор) побудовані в єдину послідовну силову лінію між собою. Така схема зустрічається рідко, адже більшість гібридів виконано за паралельною схемою: коли ДВЗ та електромотор працюють разом для обертання коліс. Можна довго сперечатися про переваги чи недоліки кожної схеми - але ось що я скажу про версію e-POWER…
По-перше, такий гібрид забезпечує логіку керування електромобіля. Адже фактично рух завжди здійснюється коштом електромотора: немає затримки на натискання педалі акселератора, є можливість реалізувати рекуперацію і навіть керування «в одну педаль». Саме для останнього пункту передбачено кнопку e-Pedal: при активації такого режиму на кожному відпусканні педалі акселератора кроссовер Nissan Qashqai e-POWER буде інтенсивно (до 0,2g) сповільняться аж до швидкості 5-10 км/год - проте далі до повної зупинки все-ж слід натискати педаль гальм.
По-друге, послідовний гібрид не вимагає будь-якої трансмісії, крім редуктора електромотора. Відверто кажучи, навіть у звичайних гібридах трансмісія спрощена: зазвичай все обходиться планетарною передачею або зчепленням для підключення ДВЗ до коліс під час руху з високою швидкістю. Але тут можна відмовитись навіть від таких варіантів.
Нарешті, третє: варіант послідовного гібрида дає можливість роботи ДВЗ незалежно від умов руху - необхідно лише приводити генератор та виробляти електроенергію. А це означає, що ДВЗ може працювати в максимально оптимальному режимі з точки зору обертів та споживання палива. Виходить, щоб досягти максимальної ефективності, компанія Nissan використовувала не просто звичайний бензиновий мотор, а турбомотор зі змінним ступенем стиснення.
Отже, що таке система e-POWER? Це електромотор під капотом - для обертання коліс; бензиновий ДВЗ та генератор - для отримання електроенергії; акумулятор в межах колісної бази для зберігання цієї енергії. Обсяг технічних змін величезний!
Так-так, змін багато. Але що ми отримали насправді? Як це все їде?!
Якщо говорити про роботу силового агрегату - то кросовер Nissan Qashqai e-POWER й справді нагадує електромобіль. Прискорення повністю «безшовне», швидкість просто змінюється з черговим натисканням педалі акселератора. Динаміка цих змін залежить від обраного режиму руху. Так, в «еко»-режимі все розтягується й розслабляється настільки, що заявлена потужність 140 кВт або 190 к.с. вже не відчувається.
Але оберіть стандартний або «спорт»-режим - й кросовер вмить отримає гарну динаміку зі швидкими реакціями на педаль акселератора! Тиша під час руху, помножена на швидкі прискорення та однозначний зв’язок по педалі акселератора - тільки за це новинка Nissan Qashqai e-POWER варта уваги.
А ще автомобіль цікавий можливостями уповільнення. Знову натяки на електромобіль: передбачено «В»-режим, у якому підвищено рекуперацію - ніби в МКПП переходиш на передачу нижче. Уповільнення присутнє, перемикатимуться між позиціями D/B зручно - достатньо лише одного кліку джойстика-селектора. Але ж є ще й другий варіант під назвою e-Pedal. Активація цього режиму дуже помітна: ніби не просто перейшов на передачу нижче, а ще й натиснув на педаль гальма. Але (по-перше) до повної зупинки доводиться все одно гальмувати педаллю. Крім того (по-друге) рекуперація настільки інтенсивна, що знижує швидкість автомобіля навіть коли він їде крутим спуском донизу.
Це може бути корисним, наприклад, взимку під час руху на підйомах/спусках. Але поки мій ідеальний варіант керування автомобілем Nissan Qashqai e-POWER виглядав як комбінація стандартних їздових налаштувань та «В»-режиму.
Тепер кілька слів про ходову частину та рульове управління. Ось реально кілька слів: все як було приблизно, так і залишилося. У тому сенсі, що новий Nissan Qashqai їде дуже комфортно «за підвіскою», він нагадує м'який пружинний матрац. Та ще й пружинить акуратно: навіть на лежачих поліцаїв і навіть при розвантаженій задній частині, тут немає жодних натяків на жорсткі стусани підвіски.
Додайте легке кермо - й отримаєте відмінний «релакс»-автомобіль, в ідею якого ідеально вписується м'який електропривод з лінійними реакціями. При тому, що електромотор дає високу потужність та швидкі реакції, насправді ганяти на Nissan Qashqai e-POWER не хочеться. Тут хочеться насолоджуватися спокоєм.
Бензиновий двигун працює за своєю програмою та «прокидається» (іноді доволі помітно по звуку) тільки для підзарядки акумулятора. Ряд джерел вказує, що потужність бензинового ДВЗ становить 156 к.с., але це не має значення. Адже колеса завжди обертає електромотор - а це означає потужність 140 кВт або 190 к.с. та крутний момент 330 Нм. Причому ці показники доступні завжди. Щоправда, складна система e-POWER теж додає свого: такий кросовер Nissan Qashqai e-POWER приблизно на 200 кг важчий за звичайний. Мої заміри прискорення до «сотні» показали 8,4 секунди при заявлених паспортних цифрах 7,9 секунди: щось із різниці в 0,5 секунд потенційно можна списати на зимові шини - на літніх покришках кросовер повинен поїхати трохи динамічніше. Ще одна цікава цифра: тільки на електриці можна проїхати 4-5 км - при цьому ще залишається чверть акумулятора, а система вже запускає ДВС для підзарядки. В українській таблиці ТХ не знайти ємність акумулятора, але різні авто-ЗМІ вказують 2-2,1 кВт/год.
У результаті: що таке Nissan Qashqai e-POWER для України та світу?
Зайду здалеку. Навіть знаю, звідки конкретно - з 2016 року, коли вперше було представлено Nissan Note e-POWER з подібною електрифікованою силовою установкою. Там все було простіше, там було менше потужності; Проте загальний принцип технології e-POWER сформувався вже тоді. Згодом система e-POWER з'явилася на різних моделях та для різних країн. Починаючи з 2022 року, технологія e-POWER запропонована в Європі - первістком якраз і став новий Nissan Qashqai. І ось тепер новинка Nissan Qashqai e-POWER прибула до України.
Ну а далі - більше! Вже відомо, що новий Nissan X-Trail отримає безліч версій e-POWER, причому серед них будуть також варіанти з повним приводом. Логотип e-POWER вже з'явився на кузові Nissan Juke: у його випадку дещо відрізняються компоненти, але загальна логіка незмінна. А ще версії e-POWER пропонуються й для інших моделей, які залишаються поза увагою українського автомобільного ринку.
Отже: для компанії Nissan ця технологія e-POWER - це «гра в довгу». Це шлях у напрямку екології та потужності, які досягаються завдяки електрифікації. І цей шлях в Україні починається саме з ось такого кросовера Nissan Qashqai e-POWER.
-
Забияка
Изыскивая новые рыночные ниши и классы, производители порой идут на смелые эксперименты. То поставят кузов от минивэна на полноприводное шасси с 500-сильным мотором, то построят 4-дверное купе или запихнут двигатель от с ...
carclub.ru -
Паркетник Nissan Qashqai проверили по меркам C-класса
Занимая на дороге места столько же, сколько хэтчбеки Ford Focus или Mazda3, этот автомобиль японской компании предлагает потребителю уже несколько больше, чем привычный компакт-класс. При этом, в отличие от переползш ...
Autonews.ru -
Сервелат с перловкой
Годовая очередь на «Кашкай» в ближайшее время едва ли сократится. Спрос на подобные автомобили – огромный, а реальной альтернативы «Ниссану» пока нет. Чтобы безропотно ждать целый год, надо быть абсолютно уверенным в том ...
Купи Авто
Відгуки про Nissan Qashqai

Украина, Полтава
06.09.2021
Купил, подкупила внешность и адекватная цена, не понимаю зачем заказал полный привод, как оказалось, который лучше не применять, прицеп не таскать, резко не трогаться, на грязь не выезжать, но самое п читати відгук

Украина, Киев
10.04.2012
Да уж... или у меня машина бракованная или я что-то не понимаю. МИНИМУМ, что удалось получить по трассе Киев - Львов - Киев, это 7.0 при скорости 110. при 130 - "нереальная щедрость". Так по читати відгук