MINI John Cooper Works Countryman: вызывает зависимость

Розповісти друзям:

Сьогодні ми говоримо про John Cooper Works. А точніше, про MINI JCW Countryman. І розповісти тут є про що! По-перше, в ньому 306 кінських сил і 450 Нм крутного моменту, знятих з 2 літрів робочого об'єму двигуна. По-друге, восьмиступінчастою класична гидромеханика. А по-третє, повний привід і повністю відключається стабілізація, які дозволяють легко і невимушено виставляти автомобіль на дугу в контрольованому ковзанні. І все це - в практичному п'ятидверному кузові!

MINI John Cooper Works Countryman вид спередуMINI John Cooper Works Countryman вид спереду

Я впевнений, багато хто з вас бачили MINI Countryman у себе на подвір'ях і на дорогах ваших міст, але модель з шильдиком «John Cooper Works» - зліше, агресивніше. Це квінтесенція спортивної елегантності і пам'ять заслуг легендарного гонщика і конструктора - Джона Купера.

Лінь читати? Дивіться відео-тест MINI Countryman JCW:

Головні особливості JCW Countryman

У настройки приводу JCW і його повадки внесли максимум для того, щоб цей кросовер, (вірніше, майже кросовер, адже тут лише 14 з невеликим сантиметрів кліренсу) міг вести себе в «бойових» режимах максимально зрозуміло і передбачувано. Задні колеса підключаються блискавично, і, незважаючи на передньопривідне компонування і поперечно встановлений мотор, муфта за три години безперервного намотування кіл по треку жодного разу у нас так і не перегрілася. Щонайменше натиснення - і ти вже стоїш боком. Сильніше дотиснув - збільшив кут. Я не очікував, що передньопривідний за своєю суттю автомобіль здатний на таку поведінку настільки легко і, головне, точно.

MINI John Cooper Works Countryman кліренсMINI John Cooper Works Countryman кліренс

І цьому є причина. Система повного приводу в JCW Countryman відрізняється від цивільних версій. Мало того, що тут посилена восьмиступенчатая гидромеханическая коробка, яка в ручному режимі тримає вибрану передачу і не переходить на підвищену. Посилено тут також механізм відбору потужності і демпфер крутильних коливань, а приводні вали задніх коліс - c підвищеною жорсткістю на кручення.

В основі ж MINI Countryman лежить платформі UKL другої генерації. На ній побудовані як BMW Х1 і Х2, так і ще парочка інших BMW молодших класів. Грубо кажучи, це найкомпактніший модульна платформа баварського виробника для автомобілів з поперечним розташуванням двигуна. І - безвідносно до нашої версії JCW - привід у Countryman може бути або переднім, або повним. А в нашому варіанті цей повний привід має ще й доробленими елементами. Не кажучи вже про продуктивність мотора в 306 л. с. і 450 Нм, про які я вже згадував вище.

Виною тому - чотирициліндровий 2.0-літровий алюмінієвий мотор із змінними фазами газорозподілу і системою бездроссельного управління Valvetronic. Але цю версію мотора B48 відрізняє двухпоточная турбіна типу Twin-scroll, яка покликана підвищувати тягу і потужність з найнижчих оборотів. Тут полку моменту розпласталася в діапазоні від 1750 об / хв до 4500 об / хв. Відмінний результат як для бензинового мотора!

MINI John Cooper Works Countryman двигунMINI John Cooper Works Countryman двигун

Але про такі характеристики потрібно говорити в порівнянні. Наприклад, можна порівняти JCW Countryman c Volkswagen Golf R. І немає, порівняння не виглядає натягнутим (навіть незважаючи на аргументи про кліренс) - вони дійсно є конкурентами, принаймні на папері. Так ось, у R-версії при схожих характеристиках двигуна момент виходить на пік при досягненні 2100 об / хв. Та й сам показник моменту - нижче. Саме тому характеристики даного MINI вражають. Настільки, що хочеться (пере) перевірити достовірність заводських показників. Що ми і зробили, загнавши тестовий MINI на діностенд.

Результати замірів на діностенд

І ось вам привід для роздумів. Цей же мотор B48 встановлюється не тільки на найбільш продуктивну версію JCW, але також і на більш простих версіях з шильдиком «S». Та й повний привід там також є. Так, може, перетворити Cooper S Countryman в JCW можна виключно програмно?

MINI John Cooper Works Countryman на діностендіMINI John Cooper Works Countryman на діностенді

На жаль (чи на щастя, тут вже кожен займає свою позицію), просто так перетворити 192 сили в 306 не вийде, тому що модифікації мотора В48 відрізняються не тільки прошивками, а й власне «залізом». Саме в нашому випадку змінені колінчастий вал, вкладиші корінних підшипників, шатуни і поршні, а також встановлено інший гаситель крутильних коливань. Крім того, система охолодження через зрослу теплонавантаженому також була перероблена (і це тільки доопрацювання в моторі).

Втім, програмно версії Cooper S Countryman по Stage 1 (тобто без будь-яких втручань в конструкцію двигуна) можна додати до 58 сил і 120 Нм. Тобто отримати в сумі 250 сил і 400 Нм. Але це за умови, що мотор підпадає під екологічний стандарт Euro 5 і не оснащується фільтром сажі. Для моторів Euro 6 з фільтром сажі тюнінг буде трохи менш ефективним.

MINI John Cooper Works Countryman результат виміру на діностендіMINI John Cooper Works Countryman результат виміру на діностенді

Що ж стосується тестової версії JCW, то вона не тільки «захистила» свої заводські показники, а й видала ще більше! Результат вимірів на діностенд продемонстрував майже 321 л. с. і 465 Нм. Втім, для нових автомобілів, двигуни яких оснащені турбіною, завищені в порівнянні із заводськими показники - це норма.

JCW vs Cooper S

Тобто спробувати наблизиться до характеристик цього John Cooper Works можливо, але те, що вийде, буде далеким від оригіналу. Інший мотор, інша коробка (гидромеханика тут, до речі, виробництва Aisin), інший привід - надто вже багато модифіковано. Але і цим список відмінностей від базової версії не обмежується.

По-перше, тут є launch-контроль. І він дійсно дозволяє вам розігнатися до перших 100 км / год за заявлений час. Ми перевірили, отримавши результат в 5.12 с. Це при тому, що зараз зима, тобто температура навколишнього середовища і шини діють проти нас.

MINI John Cooper Works Countryman розгін до 100MINI John Cooper Works Countryman розгін до 100

По-друге, чого все одно не з'явиться в S-версії після чиповки - це більш просунутою вихлопної системи. І без того соковитий звук в стандартному їздовому режимі перетворюється в грозу спальних районів (ну, майже що), коли актівіруешь режим Sport. Вся справа в тому, що в лівому патрубку встановлений клапан, який і відкривається в найбільш «бойовому» режимі.

По-третє, у вас не буде механічного блокування переднього міжколісного диференціала. І його відсутність ви помітите, якщо раптом захочете неконтрольовано пройняти боком. А ще блокування диференціала компенсує силове підрулення під час розгону - його в цьому MINI немає.

MINI John Cooper Works Countryman гальмівна системаMINI John Cooper Works Countryman гальмівна система

Ну, а щоб потім зупинитися, у вас не буде JCW-гальм. Спереду тут встановлені чотирьохпоршневі супорти з вентильованими дисками діаметром 360 мм. Позаду - плаваюча скоба. І хоча під час замірів зупинитися з 100 км / ч нам вдалося за 40 з гаком метрів, я грішу на температуру нижче нуля і гуму, тому що в ходу гальма здаються дуже чіпкими, та й більш лінійну реакцію на натиснення педалі складно уявити.

Ходова і рульове управління

І, звичайно ж, ходова у вас буде інший. І це головне, істотне і важливе! Справа в тому, що в менш продуктивних версіях Сountryman підвіска набагато комфортніше. І саме тому я вважаю, що версія S або SD є куди більш логічним вибором на кожен день. Забігаючи наперед, я готовий на сто відсотків стверджувати, що тестовий JCW Countryman не підійде більшості саме через жорсткості підвіски.

MINI John Cooper Works Countryman їзда по бруківціMINI John Cooper Works Countryman їзда по бруківці

«Не варто їздити в MINI JCW Countryman на повний шлунок», - ось про що я подумав, Пройнявши в перший же вечір тесту по Києву. Тому що підвіска дійсно і жорстка, і тряска. В принципі, вона намагається відпрацьовувати нерівності середнього і великого розміру, але з дріб'язком - зокрема, з бруківкою - впоратися вона не може. Та й не намагається насправді. Аж надто вона затиснута.

Вихід із ситуації - доплатити за адаптивну підвіску. Тоді цей боєць буде трохи комфортніше, і поняття «автомобіль на кожен день» стане для нього ближче. З іншого боку, варто віддати JCW Countryman належне: незважаючи на жорсткість і тряску підвіски, незважаючи на всі здригання кузова, незважаючи на 9 тис. Тестових кілометрів на одометрі, в салоні немає ні найменшого натяку ні на скрип, ні на що-небудь подібне. Навіть на бруківці.

MINI John Cooper Works Countryman поведінка на дорозіMINI John Cooper Works Countryman поведінка на дорозі

Втім, повсякденне використання цього кросовера викликає у мене претензії до рульового. Зрозумійте правильно, цей кермо просто прекрасний на треку або хоча б на хорошому (вірніше, ідеальному) асфальті. Він в міру гострий, у нього відмінні, швидкі реакції, він досить важкий. Крім того, сам обід прекрасно лежить в руках. Але в реаліях повсякденної експлуатації ... як же він ловить колію, це просто щось неймовірне!

Всі вашу увагу - тільки на ньому. Ви постійно повинні бути гранично зосереджені. А що наш автомобіль не укомплектований системою утримання в смузі, ви будете змушені прокачати цей навик (опцію) самостійно ... в дусі техніки подруливания коліном.

MINI John Cooper Works Countryman їзда по снігу

Та й шумоізоляція в JCW Countryman номінальна. Особливо багато сторонніх шумів доноситься з-під коліс. Але це, по суті, навіть непогано, якщо постійно носитися по місту як очманілий під приємне похрюкивание вихлопної системи. А якщо вас такий сценарій не приваблює, тоді навіщо купувати JCW?

Дизайн

Але є ще один аргумент, про який ми поки не згадували. Спокуситися на покупку JCW Countryman можна ще через його стилю. Виглядає він приголомшливо. Я ніколи не був фанатом MINI, але з точністю можу сказати, що він гарний в кожній деталі. Не схожий ні на кого, особливий, незвичайний, при цьому зухвалий і в якомусь сенсі брутальний. Чи не жіночий, а й не чоловічий. Так, він може не подобатися. Але у вас не повернеться язик сказати, що у нього немає харизми.

MINI John Cooper Works Countryman фариMINI John Cooper Works Countryman фари

Це ж стосується і салону. У ньому є маса прорахунків в плані ергономіки, але якщо дивитися в комплексі, відмовити інтер'єру даного Countryman в смаку буде складно.

Я розумію, за що і чому люблять салони MINI: круглі форми, стильні елементи, якісні матеріали. Тут дійсно все дуже якісно. І як для цього класу, і в загальному. Візьмемо до прикладу кермо. Навіть зі зворотним його боку тут приємний на дотик пластик. Я недавно тестував Genesis GV80 - набагато дорожчий автомобіль, але ось там не потрудилися зробити нормальний пластик на кермі. Все інше - добре, а саме в місцях торкання пальцями - немає. Тут же з цим все в порядку. Та й в цілому більшість пластиків по салону м'які.

MINI John Cooper Works Countryman салонMINI John Cooper Works Countryman салон

Перед водієм тут розташувався стильний матований дисплей (так званий кластер). Мультимедійна система тут вписана в коло, підсвічування якого стилізована під тахометр. Самих же тахометрів тут може бути аж три: якщо включити режим Sport, він з'явиться і на проекційному дисплеї перед водієм. Органічно вписаний в архітектуру передньої панелі двозонний клімат-контроль з зрозумілим управлінням. Внизу розташувалися стильні тумблери. Вони ж є і на стелі, а серед них - окрема кнопка управління підсвічуванням в салоні. І це, чорт забирай, зручніше, ніж через меню.

Але, на жаль, при проектуванні салону більше уваги було відведено саме зовнішньому його виду. Ергономіка - для людей зростанням вище 180 см (а я проводив опитування) - слабке місце MINI Countryman. Настільки слабка, що французький (!) Автопром десятирічної давності здасться вам квіточками.

MINI John Cooper Works Countryman сидінняMINI John Cooper Works Countryman сидіння

Перше - незручне сидіння. Коротка подушка, недостатній її завал. Так, є можливість її подовжити, але толку від цього ніякого - сидиш все одно чітко на п'ятій точці.

Друге - інтегрований в спинку підголовник. Він низький, і якщо ваш зріст наближається до 190 см, цей підголівник просто втрачає свій сенс.

Третє - рульова колонка, яка регулюється в обмеженому діапазоні. Та й рухається вона разом з цифровою панеллю приладів, яка так чи інакше буде перекриватися центральною частиною цього самого керма. При цьому торпедо знаходиться далеко від водія, так що навіть я з ростом в 2 метри керую всім на відстані витягнутої руки. Це не зручно.

MINI John Cooper Works Countryman мультимедійна системаMINI John Cooper Works Countryman мультимедійна система

Четверте - дуже широкі передні стійки, від чого сильно страждає оглядовість. За ними може сховатися не те що людина, а невелике плем'я!

П'яте - лобове скло, яке встановлено майже вертикально. Дах йде далеко вперед, через що огляд вгору обмежений. Доводиться зупинятися задовго до світлофорів, тому що їх просто не видно.

Шосте - джойстик, з якого ви керуєте всій мультимедійною системою. І я не буду говорити, чи зручна вона в користуванні - це справа кожного (мені ось здається, що не дуже, ну да ладно). Джойстик лежить зовсім не під рукою, тобто ви можете або тримати руку на підлокітнику, або на джойстику. Одночасно це робити неможливо.

MINI John Cooper Works Countryman другий ряд сидіньMINI John Cooper Works Countryman другий ряд сидінь

Сьоме, восьме і двадцять восьме можете додумати самі. Це може бути і надслабка обігрів дзеркал, і відсутність кнопки Sync на «кліматі», може бути обмежений набір систем безпеки або щось ще. Але в цьому і полягає MINI.

Ви або любите все це, або не купуйте. Countryman - це не середньозважений Volkswagen T-Roc, де все під рукою і все як треба (правда, від цього і нудно, але це вже зовсім інша розмова). JCW - це легенда, і він має повне право бути неідеальним. В общем-то, як і кожен з нас.

MINI John Cooper Works Countryman багажникMINI John Cooper Works Countryman багажник

У Countryman є задній ряд, який непоганий вже хоча б тому, що у нього високий дах, і тут з легкістю розмістяться дві людини середнього зросту (а якщо дуже потрібно, то і три). Що стосується багажника, то його обсяг дорівнює 450 л (при цьому задній ряд складається в пропорції 40:20:40) Там все зроблено просто, але з достатньою часткою якості. Мені здається, він вас не розчарує.

Витрата

Перед тим, як робити висновок, скажу пару слів про витрату. Тут він може бути дуже різним. В режимі Eco можна досягти позначки в 10 л / 100 км, але ця настройка аж надто притупляє реакції силової установки, особливо на старті. До 14 л / 100 км - в режимі Normal, коли обганяєш весь потік, іноді - навіть по другому колу. Ну, а в режимі JCW не варто дивуватися показником в 16 л / 100 км (і більше). І найстрашніше, що ви захочете їздити саме в цьому режимі як мінімум чверть усього часу за кермом.

Висновок

Countryman - якщо називати його без магічної абревіатури «JCW» - це багато в чому піжонський автомобіль. Чи не в поганому сенсі, немає. Просто мода і стиль для нього вище прагматизму та здорового глузду. Він вас ні в якому разі не розчарує, якщо ви розумієте, як їде MINI. Трохи шумно, трохи грубо, трохи нервово. Але зате тут п'ять дверей! Однозначно можна говорити, що перебування за кермом Countryman - це гарантія позитивних емоцій і посмішки на обличчі. Головне - бути закоханим в його округлі форми. А це не складно.

MINI John Cooper Works Countryman вихлопна системаMINI John Cooper Works Countryman вихлопна система

Але якщо Countryman - це «особлива розмова», то з JCW Countryman ця розмова стає «особливо особливим». При належному розумінні він здатний зробити вас найщасливішою людиною в світі (хоча б на кілька хвилин), досить просто продавити педаль до упору, а кермом вказати напрямок легкого контрсмещеніем. Причому легкого або більш інтенсивного - вирішувати вам. Тому що JCW Countryman дійсно слухняно, чуйне і зрозуміло реагує на всі ваші дії.

Безумовно, він не один такий. У лінійці BMW можна відшукати Х2 M35i з такою ж конфігурацією приводу і силовою установкою, у Mercedes-Benz eсть версія GLA 35 AMG. Концерн VAG може запропонувати Audi SQ2, та й згаданий вище Golf R не варто скидати з рахунків (правда, потрібно буде витратитися на проставки).

MINI John Cooper Works Countryman вид ззадуMINI John Cooper Works Countryman вид ззаду

І все! В такому форм-факторі (в який той же R не особливо вписується) і з такими ж характеристиками більше варіантів на нашому ринку ви, схоже, не знайдете. У кожного з цих автомобілів - свої характерні повадки. Але, впевнений, ви зі мною погодитеся, що коли говорять про керованість, про налаштування ходової, коли говорять про щось навколоспортивних, всі озираються на BMW.

Проблема тільки в одному, хоча ... це і не проблема зовсім! Незважаючи на магію бренду MINI, на сьогодні він буде коштувати менше за інших зазначених автомобілів (на момент написання тесту - InfoCar.ua). І це за умови, що інших ви знайдете. Дешевше тільки Golf R сьомого покоління (восьме, підозрюю, теж буде дешевше, але це, власне, і не кросовери).

JCW Countryman в пристойній комплектації (без шкіри, але з комбінацією тканину / алькантара, і без, як на мене, марно проекційного дисплея) обійдеться вам в 46 тис. Євро. Найбільшу ж початкову комплектацію кросовера JCW можна отримати за 40 тис. Євро.

MINI John Cooper Works Countryman на гоночному трекуMINI John Cooper Works Countryman на гоночному треку

Дорого? Ну, щодо. Зрештою, так весело до вашого офісу довезти вас просто нікому. Хіба що ви скажете водієві Uber «два лічильника».

Обсуждение тест-драйва Countryman

Руслан Раделицький  

Щодо чіпування двигуна. Цікаве питання, про яке треба говорити, але не забувати про КПП.
Що мається на увазі:
Шкода Октавія А7 2015р.в. 1,4TSI DSG DQ200. Максимальний крутний момент, що переварює коробка - 250Нм (згідно ТХ), які і видає цей двигун у стоку. UpStage піднімає потужність з 140 до 170к.с., але і момент з 250 до 300Нм!! А як на це відреагує КПП???

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про MINI Countryman

Андрей
Россия, Москва
03.12.2019

В начале 2019 года в семье встал вопрос замены нашей прекрасной Astra J 2013 в комплектации Cosmo и несколькими пакетами на кроссовер. Мы понимали, что покупать машину будем под конец года и поэтому о читати відгук

Иван
Россия, Москва
23.03.2020

История приобретения. Мне полных 57 лет. Не профессиональный водитель, но 39 лет за рулем. Автомобили имел разные - были и спортивные (в 90-е годы Corvette, BMW M6), и большие внедорожники в последние читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у MINI Countryman

MINI Countryman 2013 MINI Countryman 9400$ 2013