Mazda CX-60: це прорив! Але куди саме?

Розповісти друзям:

Продовжую розповідати про важливі автомобільні новинки, що дебютували в Україні останнім часом. Черговий приклад - кросовер Mazda CX-60, який відкриває новий розділ історії компанії. Яким він буде? І яким вийшов сам автомобіль Mazda CX-60? Зараз відповім на всі головні питання!

Позиціювання моделі Mazda CX-60

Наче все просто: автомобіль Mazda CX-60 - це кросовер середнього класу. За розмірами він розташований між Mazda CX-5 та Mazda CX-9, ближче до першого. Але ось що непросто з автомобілем Mazda CX-60, то це додавання слова «преміум» до його позиціювання. Що накладає відповідні очікування на техніку, оздоблення, характеристики, технології.

Кросовер Mazda CX-60 дебютував у 2022 році, хоча загалом історія про нову платформу та двигуни Mazda почалась кількома роками раніше. Героєм матеріалу став автомобіль з бензиновим 3,3-літровим двигуном в максимальній комплектації; окремо буде представлено версію з 2,5-літровим мотором в стартовій комплектації.

Як їде кросовер Mazda CX-60

Все непросто, але цікаво. Перше враження - звісно, це турбодвигун! Потужний та активний старт, гарне прискорення на середніх обертах, класний звук. Лише за останній пункт вже можна купити цей автомобіль саме з 6-циліндровим двигуном.

Проте дочекайтесь траси - і знайдете для себе ще одну вагому причину: дуже потужна тяга, гарні можливості обгонів ходом. Маючи під капотом 450 Нм, по іншому й бути не може! Тим більш, що вони проявляються вже близько 2-2,5 тис. обертів - саме там зароджується вулкан пристрасті та емоцій.

Він набирає свою максимальну силу на 3-4 тисячах, де відчутно втискає у спинку сидінь. А далі вже не відпускає до 6-6,2 тисяч, які мерехтять червоним полум’ям екстазу тахометра. Чудовий мотор, що пропонує вдосталь потужності та тяги, ще й розтягнувши їх в широкому діапазоні обертів.

Чи це треба відзначити 8-ступеневий «автомат», яки дуже швидко і майже непомітно змінює передачі? Ось тільки це слово «майже». Це рідкісне, але помітне зауваження до невеликого запізнення/поштовху, що інколи відбувається під час початку руху. Таке відчуття, наче на 1-2 передачі. Але ж варто лише набрати швидкість та оберти - і накриває відчуття польоту.

Кермо підтримає? Так, в поворотах цікаво: сидиш близько центру колісної бази, попереду великий капот та двигун, позаду - колеса, на які акцентовано передається більше потужності та моменту. Заводити цей кросовер у віраж цікаво: «довге» кермо (більше 3-х обертів від упору до упору) все ж не втратило здатності до діалогу з водієм. Виходити під газом теж цікаво - така собі гра з потужністю та кренами кузова. Постійно балансуєш навантаженням на колесах.

До речі, крени кузова є - і доволі помітні. А ще є незрозуміле розхитування, причому саме задньої підвіски. Таке враження, що автомобіль проєктували як спортивно-динамічний та жорсткий. Але потім вирішили не «перегинати палицю» і дещо розпустили підвіску.

Однак максимального комфорту все одно не отримали, але розгойдування вже з'явились. Як на мене, краще б лишили жорсткий, але однозначний характер: ось передня частина їде дуже цілісно та цілком відповідає очікуванням, які задає двигун.

Автомобіль Mazda CX-60 виглядає оригінально та потужно: нове рішення з вертикальним встановленням блоків фар, нові вузькі ліхтарі, новий потужний 6-циліндровий двигун. Прискорення до «сотні» вкладається в обіцяні 6,9 секунди: так, це лише на рівні топових 4-циліндрових «німців»; проте також варто зауважити не тільки старти з місця, але й прискорення на ходу - ось там великий двигун розкривається на повну. Цікаво: важіль «автомату» рухається за Г-подібною траєкторією Система Mi–DRIVE пропонує три режими руху (плюс додатковий для буксирування при встановленні гака та причепа) - але навіть спорт-режим не здатен виправити поведінку задньої підвіски. Автомобіль наче налаштовує на динамічний драйв, але інколи намагається грати на півтонах в сторону комфорту. Навіщо? Давайте краще жорстко-спортивний характер, але щоб він був однозначний.

Тим більш, відчуття комфорту та престижності можна досягнутий й іншими методами - наприклад, салоном. Масивна передня панель, вишукане кермо з тонкими хромованими елементами, окремий блок «клімату», також підкреслений хромом. Сидіння зручні за посадкою та боковою підтримкою, плюс передбачено вентиляцію. Цікаво виконані бокові дефлектори вентиляції та цифрова панель приладів - все це нове для Mazda.

Але не все виконано ідеально. Бажано додати подвійні бокові вікна, які можуть зробити салон тихішим - наразі сюди проходить занадто багато шуму з вулиці, що не відповідає преміум очікуванням. Бажано зробити справжній декор з рифленого алюмінію на центральній консолі, а не лише його імітацію.

Високі водії можуть жалітись на недостатню довжину подушки сидіння та занадто випнуті бокові дефлектори. А пасажири позаду будуть жалітись на відсутність окремого «клімату» та шторок від сонця. Так-так, позаду є підігрів сидінь, регулювання нахилу спинки дивану, канали подачі повітря. Але від «преміум» очікуєш більшого.

Салон загалом гарний за дизайном та увагою до дрібниць. Але знаходиш пункти яких не вистачає: попереду - хочеться справжній алюміній в оздоблені та подвійні вікна; позаду - хочеться окремий «клімат», шторки від сонця, більше можливостей регулювання дивану. Якщо казати загалом, то простір салону приблизно на рівні Mazda CX-5, хоча розміри зросли доволі істотно; але ж скаржитись не буду - місця в салоні без надлишку, проте цілком вдосталь. Ось де є істотна перевага відносно «п'ятірки», то це в збільшеному 570-літровому багажнику.

Технології автомобіля Mazda CX-60

Кросовер Mazda CX-60 є першим серійним прикладом того, над чим компанія працювала останні роки. Йдеться про автомобілі сімейства Large Product Group: вже зараз до цієї групи окрім моделі Mazda CX-60 також входить кросовер Mazda CX-90 (його очікуємо для українського ринку до кінця року).

Основою цих автомобілів є платформа Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, що передбачає поздовжнє розташування 4- або 6-циліндрових двигунів, задній або повний привод з акцентом на задню вісь, незалежну передню підвіску на подвійних поперечних важелях, незалежну багато-важільну задню підвіску.

Цікаві особливості зустрічаються буквально в кожній деталі. Наприклад, двигуни істотно заведені в межі колісної бази - напевно, що для кращого розподілу ваги між осями. Але ж можливо «зворотнім боком медалі» є вплив на простір салону?

Новітній 8-ступеневий «автомат» складається з традиційного набору планетарних передач, проте замість гідротрансформатора тут використано багатодискове фрикційне зчеплення - це зроблено для максимально лінійного та «жорсткого» зв'язку між двигуном та колесами автомобіля. Але можливо саме це є причиною зауважень до коробки під час початку руху?

Нарешті, передбачено систему KPC (Kinematic Posture Control), яка має боротись з кренами автомобіля у віражах шляхом вибіркового гальмування певного заднього колеса всередині повороту. Наскільки мені відомо, така система вимагає зміни кінематики підвіски - автомобіль наче має «присідати». Можливо, саме це і вплинуло на відчуття роботи задньої підвіски?

Нова платформа - поздовжнє розташування двигунів, повний привод та 8-ступеневий «автомат», складні незалежні підвіски - відкриває нові перспективи для Mazda, але також накладає певні вимоги щодо налаштувань та взаємодії різноманітних вузлів. Це складно. Проте вже зараз зрозуміло, що основа закладена потужна та з великим потенціалом.

Адже, серед іншого, нова платформа дає широкі можливості електрифікації автомобілів. Вже представлено PHEV-версію Mazda CX-60, що побудована на основі 4-цилідрового двигуна - це перший гібрид з можливістю підзарядки від компанії. Крім того, дизельні та бензинові 6-циліндрові двигуни (серії Skyactiv-D та Skyactiv-G) отримають MHEV-гібридну систему. Вона побудована на основі невеликого електродвигуна, встановленого на стику між ДВЗ та «автоматом»: тобто, вся силова установка вибудувана в одну лінію.

М'яко-гібридна система розрахована на потужність 12,5 кВт (17 к.с.) та додавання 153 Нм крутного моменту; акумулятор ємністю 0,33 кВт-год. розташовано в салоні. Таких параметрів не достатньо, аби забезпечити рух автомобіля лише на електроприводі хоча б на відстань 1-2 км, але цього достатньо для підтримки бензинового двигуна під час динамічних стартів.

Тестовий автомобіль було оснащено 3,3-літровим 6-циліндровим двигуном з турбіною та MHEV-додатком. Його загальна потужність складає 284 к.с., що не дуже багато: менше ніж 100 сил з літра робочого об'єму. То ж двигун має бути не навантажений і це має позитивно вплинути на ресурс. До речі, кросовер Mazda CX-90 вже отримав бензиновий 3,3-літровий двигун потужністю 345 к.с. - тобто, тут є непоганий потенціал для нарощування потужності.

Двигун отримав позначення e–Skyactiv–G, що цілком відповідає дійсності: він бензиновий та електрифікований. Шість циліндрів в ряд, робочий об'єм 3,3 літра, велика турбіна. До речі, 6-циліндрова версія отримує збільшені передні гальма: диски діаметром 347 мм проти 328 мм у 4-циліндрового автомобіля - це правильно з точки зору динамічного драйву. А ще така версія отримує додатковий MHEV-гібрид з невеличким акумулятором: за роботою системи M Hybrid Boost можна слідкувати на центральному дисплеї.

До речі, про дисплеї. Загалом можливості та структура меню центрального сенсорного дисплея вже знайомі по моделях Mazda3 та Mazda CX-30, але треба зауважити на вищий клас автомобіля.

Наприклад, маємо зростання розмірів екрана: тепер його діагональ складає 12,3 дюйма. Або, ще приклад, з'явилась система персоналізації, що запам'ятовує до 250 параметрів (положення сидіння та дзеркал, налаштування клімату і музики) для різноманітних водіїв: вона розпізнає їх за обличчям через вбудовану камеру.

А ось другий екран - це ще одна новинка саме автомобіля Mazda CX-60. Йдеться про повністю цифрову 12,3-дюймову панель приладів. Вона пропонує кілька режимів відображення, що залежать від обраного режиму руху: зазвичай по центру міститься спідометр, а справа/зліва додаткові індикатори.

Проте також можливе відображення цифрового компаса або автоматичне переведення дисплея у режим «помічників водія». Адже варто згадати комплекс систем I-ACTIVSENSE: контроль дистанції до автомобіля попереду та можливість гальмування, моніторинг рядності руху, слідкування за «сліпими зонами» дзеркал, контроль перехресного руху попереду/позаду та багато іншого.

Кросовер Mazda CX-60 пропонує два 12,3-дюймових дисплеї в салоні та багато систем допомоги водію - це передбачено для всіх комплектацій автомобіля. Проекція на лобове скло також передбачена для всіх комплектацій, а ось адаптивний «круїз» - вже для максимальних.

Mazda CX-60 та потенційні суперники

Кросовер Mazda CX-60 пропонується в Україні з двома бензиновими двигунами (2,5-літровим 192-сильним або 3,3-літровим 284-сильним), завжди буде 8-ступеневий «автомат» та повний привод, є вибір з трьох комплектацій. Загалом маємо чотири варіанти автомобіля.

Гаму відкриває версія Mazda CX-60 Exclusive–Line, що вже пропонує широкий перелік оснащення: LED-фари та система автоматичного перемикання дальнього світла, передні та задні датчики паркування, камера заднього огляду, сріблясті 20-дюймові легкосплавні колісні диски, шкіряне оздоблення сидінь, цифрова 12,3-дюйова панель приладів, мультимедійна система MAZDA CONNECT з сенсорним 12,3-дюймовим дисплеєм, двозонний «клімат», круїз-контроль, безключовий доступ та запуск двигуна, системи безпеки I-ACTIVSENSE та інше.

Кроком вище є автомобіль Mazda CX-60 Premium–Line, де додано наступне: панорамний скляний дах-люк, система камер кругового огляду 360, шкіра NAPPA, електропривод регулювання положення керма, система персоналізації MAZDA, аудіо BOSE, адаптивний круїз-контроль та інше.

Максимальний варіант - це версія Mazda CX-60 Premium–Sport, який вирізняється наступним: дзеркала та колісні диски чорного кольору, оздоблення «темний хром» на передньому крилі; плюс така версія завжди має 3,3-літровий двигун.

Ось з чого починається Mazda CX-60: інший передній бампер та решітка радіатора, чорна ставка на крилах та сіро-сріблясті диски, всередині відсутня вентиляція сидінь та адаптивний «круїз», проте присутня шкіра та пара 12,3-дюймових дисплеїв. Під капотом встановлено 2,5-літровий 4-циліндровий 192-сильний атмосферний двигун Skyactiv-G; але у будь-якому випадку маємо 8-ступеневий «автомат» та повний привод. А що суперники? Всіх конкурентів я розділив на три групи - і далі зрозумієте чому так.

Починаємо: поздовжнє розташування 4- або 6-цилинлрового двигуна, повний привод з акцентом на задні колеса, «драйверський» характер. Ну звісно, першим автомобілем-конкурентом згадується BMW X3: він пропонує більше вибір версій, відоме ім'я, вишукані манери. Проте у 6-цилиндрових версіях вийде дорожчим; хоча для конкуренції вистачить і топових 4-цилідровий версій - а вони вже порівняні за ціною. Цікавою альтернативою може бути Alfa Romeo Stelvio (гарно їде, проте рідкість у продажу) та Jaguar F-Pace (гарний ззовні та всередині, але дуже дорогий).

Наступною групою виступають Lexus NX та Volvo XC60: вони роблять ставку на простіше компонування з поперечно встановленими 4-циліндровими двигунами. Але завдяки цьому виграють у просторі салону. Крім того, автомобіль Lexus NX у якості переваги пропонує традиційно економічні гібридні версії, а ось Volvo XC60 приваблює матеріалами оздоблення та дорожніми манерами. Обидва автомобілі у порівняних комплектаціях вийдуть дорожче.

І ще третя група - це гібридні версії Peugeot 3008 Hybrid4 та DS 7 E-Tense. Так, вони менші за розміром. Проте вони пропонують більше потужності та ще й можуть дещо виграти у комплектації: масажні сидіння, «клімат» позаду. І все це за порівняні гроші.

Споживання палива Mazda CX-60 та утримування автомобіля

На диво, але великий 6-цилиндровий мотор споживає паливо на рівні маленького 4-цилиндрового: у мене по місту в середньому виходило 10,5-11 л на 100 км шляху. Мінімуми на пустих дорогах та за обережного стилю керування взагалі були 8-9 л на 100 км (це реальні подорожі відстанню 12-15 км), максимуми за динамічного стилю керування та/або з урахуванням заторів складали близько 13 л пального на 100 км шляху. На трасі за швидкості 80-90 км/год споживання палива - близько 6 л на 100 км, за швидкості 110-120 км/год рівень споживання пального зростав до 7,5 на 100 км шляху.

Загальна гарантія на автомобіль складає три роки або 100 тис. км пробігу - що настане раніше. Вартість періодичного сервісного обслуговування залежить від типу двигуна, пробігу та об'єму ТО, типу використаного моторного мастила, обраного дилера. 

Безпека автомобіля Mazda CX-60

Кросовер Mazda CX-60 в краш-тестах EURO NCAP отримав максимальну 5-зіркову оцінку. Причому майже за всіма показниками проміжні оцінки рівномірно високі - маємо 88-91% від максимумів. Лише за роботу допоміжних систем оцінка становить 76% від максимально можливої, а також є зауваження щодо захисту тулуба та ніг водія під час фронтального удару.

Підсумки: новий кросовер Mazda CX-60 - це нова «зірка класу» та нова історія?

Відповідь на перше питання «на поточний момент - ні, поки що це не так». Але потенціал у цього автомобіля є: нове шасі, новий двигун, новий гібрид, нова трансмісія, нові системи. Тут дуже багато нового. Можливо саме через це автомобіль вийшов «трошки не досмаженим», що дещо дивує у випадку Mazda-перфекціоністів. Сподіваємось на проміжне оновлення, під час якого виправлять вищезгадані зауваження - і тоді Mazda CX-60 зможе справді засяяти яскраво та потужно, на рівень нової зірки класу. Ще раз: потенціал для цього є!

Відповідь на друге питання «так, це початок нової історії для Mazda». Як раз з урахуванням всього вищезгаданого про «дуже багато нового» та про наявний потенціал для майбутніх моделей Mazda середнього/великого класу. Пам'ятаєте початок Skyactiv-ери? Все складно, незрозуміло, дивно. Проте курс Mazda було визначено - й зрештою ця ера успішно тривала більше ніж 10 років. Зараз є відчуття, що компанія відкриває нову еру та новий розділ власної історії, який теж може тривати багато років. Просто ми ще стоїмо на його самому початку. Але з надією дивимось вперед.

Плюси:

  • Зовнішній дизайн - одночасно класичний та «свіжий», пізнаваний та новітній
  • Тяга та прискорення на ходу на рівні 3,3-літрової «шістки», а не звичних «чотирьох циліндрів»
  • Великий потенціал нової великої платформи - з точки зору технологій та інновацій

Мінуси:

  • Вартість автомобіля, особливо у максимальних версіях
  • Треба більше досконалості в налаштуваннях шасі та більше преміальності в салоні

Джерело: ITC.ua