Mazda CX-5: відшліфована до блиску

Mazda CX-5 популярна в Україні протягом усіх 12 років її існування. Адже вона кожні рік-два отримувала актуальні «обновки». Японці «відшліфовують» CX-5, щоб вона ні в чому не поступалась своїм більш свіжим конкурентам. Саме таке оновлення відбулося у 2024 році: зовні рестайлінг малопомітний, натомість власники оцінять зміни в салоні.
Якщо поставити поряд оновлену та торішню модель, відмінності знайдуть хіба що справжні фанати марки. Став іншим малюнок решітки радіатора, а внизу переднього та заднього бамперів з’явились сріблясті накладки (в топверсії).
В більшості комплектацій грані решітки мають чорний глянцевий колір, лише в топовій - сірий. Фари отримали цікаву внутрішню будову у формі пелюстків - вони ще від минулого рестайлінгу, але виглядають дуже оригінально.
Більше відрізняється нова комплектація Sport Black - у неї чорні легкосплавні колісні диски, такого ж кольору корпуси зовнішніх дзеркал та решітка радіатора. А ще - лише в цій версії доступний новий шкіряний салон теракотового кольору.

Екран, який чекали
Напевне, найголовніше оновлення, яке чекали покупці - це новий мультимедійний екран розміром 10,25 дюйма прямокутної форми. Раніше тут був 8-дюймовий монітор у формі трапеції. У нового дисплею абсолютна інша графіка, дуже якісна картинка камери заднього огляду, а у версії топ - ще камера огляду на 360°.
Втім, де в чому Mazda залишилась собою - а саме в намаганні захистити водія від відволікань у дорозі. Сенсорний екран під час руху перестає реагувати на дотики, щось змінювати на ньому можна лише за допомогою джойстиків під рукою водія і пасажира.

Ще один нюанс щодо дисплея - він підтримує бездротовий Android Auto, а от бездротовий Apple Carplay був доступний ще під час попереднього оновлення. Звісна річ, ця технологія активно «садить» телефон, тому не обійшлось без індукційної зарядки, а також декількох провідних розеток для смартфонів.
В салоні є ще кілька незначних штрихів - замість декору під дерево тепер на панелях пластикові накладки з «металевим» візерунком. В трьох вищих комплектаціях з'явились підігріви задніх сидінь. Щоправда, вони досі вмикаються незручними кнопками на підлокітнику, які пасажири постійно зачіпають ліктями. Дивно, що таку особливість японці досі не виправили.

Ключові параметри - незмінні
Звичайно, оновлення не торкнулись ключових характеристик кросовера - він продається на вибір з двома бензиновими силовими агрегатами: 2,0-літровим двигуном на 150 «конячок» з переднім чи повним приводом, чи 2,5-літровим на 194 к.с. виключно з повним приводом. Це перевірені часом атмосферні бензиновики сімейства SkyActiv-G, які позитивно зарекомендували себе протягом тривалих років експлуатації. В будь-якому випадку коробка передач автоматична 6-ступенева.

Також не змінився багажник на 458 літрів та зручна шторка у ньому, яка не заважає вантажити габаритні речі. В топ-версії є автоматичне відмикання дверей багажника - як за допомогою кнопки чи брелока, так і безконтактне - помахом ноги.
Найвища комплектація пропонує оздоблення натуральними текстурами дерева, вентиляцію передніх крісел та аудіосистему Bosch з десятьма динаміками, а от скляний дах - опція. В неї 2,5-літровий 194-сильний двигун, повний привід та темно-сіра замість глянцевої решітка радіатора.

Зрозуміло, чому їх багато
На ходу оновлена CX-5 дуже прогнозована і комфортна, навіть на 19-дюймових дисках. Всі нерівності кросовер проходить м'яко та тихо, без неприємних поштовхів. Тепер зрозуміло, чому на українських вулицях так багато цих авто - вони підходять більшості споживачам: чоловікам, жінкам, сімейним парам та навіть пенсіонерам.
Динаміка розгону в 9 секунд до сотні достатня, щоб впевнено почувати себе у місті та на трасі під час обгонів вантажівок. Щоправда, мотор треба «крутити» - максимальний крутний момент у 258 об/хв досягається аж на 4000 обертах. У спортивному режимі коробка передач перемикає на вищих обертах, тому машина стає більш різкою та гучною.

Витрата пального сильно залежить від активності водіння: в спокійному режимі навіть в місті авто споживає близько 8-9 літрів на сотню. Цьому сприяє ще й система стоп-старт, яка вимикає двигун на поворотах. В місті при спокійній їзді в межах правил можна отримати 7,5 літрів, однак якщо поспішати, то доведеться бачити «міську» витрату.
Повний привід на топ-версіях - повністю автоматичний. Немає жодних перемикачів чи примусового вмикання 4х4, якими може керувати водій. За повний привід у Mazda відповідає багатодискова муфта, яка здатна передавати на задні колеса до 50% тяги. Хоча у звичайних умовах майже 100% моменту йде на передні колеса. Загалом система орієнтована на тверді покриття, а повний привод допомагає впевненіше відчувати на поворотах та мокрих поверхнях. Однак якщо є необхідність, Mazda не застряне і на бездоріжжі, яке проходять і інші позашляховики.

Перед виїздом на бездоріжжя варто перевести режим водіння на Offroad. Він вмикає не лише муфту, але й кілька електронних систем, які контролюють тягу, пробуксовку коліс та імітують колісні блокування. Все робиться настільки плавно, що помітити спрацювання цих систем неможливо - ні поштовхів, ні клацання. Єдиний момент, коли відчувається жорстке втручання - коли одне з коліс буксує, і електроніка перекидає з нього на інші частину моменту. Однак в цьому випадку водій відчуває, що потрапив у складну ситуацію, яку в більшості випадків машина успішно вирішує без нього.
Висновки
Звичайно, більшість з цих змін - приємні нюанси, через які нинішні власники Mazda CX-5 не стануть змінювати авто на нове. А от ті потенційні клієнти, хто роздивлявся CX-5 в якості одного з претендентів на купівлю після іншого авто - цілком можливо звернуть увагу на оновлену Mazda. Адже найголовніші чесноти цього кросовера відомі давно, і вони лише покращуються під час рестайлінгів.

Зокрема, це продуманість всіх рішень до найменших деталей. Всі прилади, індикатори та важелі знаходяться на чітко виваженому місці - саме там, де їх очікуєш. Матеріали салона приємні на дотик та гарно виглядають. Дизайн інтер’єру, шрифти позначень та дисплеїв, а відтепер ще й мультимедіа - все це зроблено так, неначе створювали саме для вас - інформація зчитується з першого разу, хоча її тут немало. Жодних несподіванок та нестандартних рішень.
А ще Mazda CX-5 - напрочуд збалансований кросовер. Він не надто великий, але й не тісний, не супер спортивний, але дає відчути насолоду від водіння. CX-5 не перевантажений електронними системами, хоча має все необхідне для сучасного авто. І, звичайно, він забезпечує максимум комфорту під час поїздки як водію, так і пасажирам. До того ж вміщає багаж цілої сім’ї, які зібралась у далеку мандрівку.
-
Авто-портфолио
Новая Mazda CX-5 появится у нас раньше, чем на других рынках Европы. Мы узнали все о ценах и комплектациях и выяснили, когда в нашей стране появятся первые «живые» кроссоверы. ...
Колёса -
Кроссовер с душой спорткара
«Сердце мое принадлежит эмоциональному родстеру Mazda MX-5, а в обычной жизни я предпочитаю практичные кроссоверы – конечно, Mazda CX-7», – так мне заявил пару лет назад во время интервью Тьерри Гийемо, президент Mazda F ...
Autonews.ru -
Mazda CX-5. С небес на землю
О технологиях Mazda, объединенных под загадочным словом Skyactiv, говорят давно, но только сейчас все они воплотились в одном серийном автомобиле — компактном кроссовере Mazda CX-5, который, по словам производителя, долж ...
Mazda-CX-5.infocar.ua
Відгуки про Mazda CX-5
АлександрРоссия, Красноуфимск
06.09.2013
Ждал автомобиля полгода. За это время дилер поднял цену автомобиля на 1000 долларов, хотя затем через полгода сбросил цену почти на сто тысяч рублей на авто моей комплектации. Через два месяца эксплуа читати відгук
ДмитрийУкраина, Харьков
08.11.2017
Купил машину в конце сентября, но активно начал ездить только в последний месяц. Выбирал год из машин разных типов кузовов (поэтому сравнивать не очень корректно) и в итоге остановился на Mazda CX-5. читати відгук
Авто-портфолио
Кроссовер с душой спорткара
Mazda CX-5. С небес на землю
Mazda CX-5