LEXUS ES 300h: гібридний майстер на всі руки

Постійним читачам бізнес-седан LEXUS ES добре знайомий. Отже, топ питань про гібридний седан LEXUS ES 300h та відповіді на них.
То про що мова? Про гібрид чи про оновлення автомобіля?
Насправді - про перше та друге разом. Поки ми чекали на появу гібридної версії автомобіля LEXUS ES 300h в Україні, він встигнув трошки оновитись. Не певен, що ці оновлення можна назвати «фейсліфтом» або «ресталом», проте зміни присутні як ззовні, так і всередині.

Але щоб побачити відмінності, потрібно бути шанувальником моделі та знати куди дивитись. Наприклад, на решітку радіатора: вона зберегла форму «пісочного годинника», проте змінились лінії-насічки всередині. Або ось ще відмінність: фари отримали змінене наповнення та нову систему адаптивного світла Blade Scan (у максимальній комплектації), а вказівники поворотів тепер виконані у формі прямої лінії. Ось і всі відмінності ззовні.
Загалом дизайн відомий: бізнес-седан LEXUS ES 300h має майже 5-метрову довжину (4,975 м якщо бути точним) та напрочуд стрімке аеродинамічне тіло. До речі, ширина автомобіля складає 1,865 метра, висота кузова дорівнює 1,445 метра, а колісна база розтягнулась на 2,87 метра. Хоча все починалось заради логотипа ES 300h, насправді перетворилось у розповідь про комплексно змінений автомобіль. Адже якщо ззовні мінімальні зміни стосуються лише решітки радіатора та наповнення фар, то всередині…

Всередині нас очікує знайомий салон (і це чудово!), проте з новою мультимедійною системою - і це вже двічі чудово! Адже салон LEXUS ES може бути прикладом здорового консерватизму, проте без будь-яких поступок щодо якості оздоблювальних матеріалів: всюди приємне м'яке покриття, багато натуральної шкіри, приємний декор у стилі «тонована мідь». Та багато кнопок.
При тому, що головна зміна салону стосується встановлення сенсорного 12,3-дюймового дисплея - його посунули на 112 мм ближче до водія й тепер керування відбувається натисканням на сам дисплей. Завдяки цьому вдалось прибрати тачпад поруч з важелем «автомату»: тепер там два підсклянники - це особливість оновленого автомобіля. А за самим важелем розміщено бездротову зарядку та кнопку EV - остання вже є особливістю гібрида.

Нарешті, чудо-місця позаду - це особливість будь-якого LEXUS ES у максимальній комплектації. Це й справді «чудо», це й справді «особливість»: підлокітник з можливістю вибору температури «клімату» та керування музикою, кнопки регулювання нахилу спинки дивану, підігрів сидінь та шторки від сонця. До речі, останніх безліч: для заднього скла, бокових вікон та навіть маленьких віконечок. Насправді ось такий рівень піклування про пасажирів дуже вигідно позиціює LEXUS ES у ролі «перевізника» для боса-власника з найманим водієм.

Ось наче все знайомо: загальна архітектура передньої панелі, форма керма, цифрові прилади та барабанчики керування над ними, блок «клімату» та фізичні органи керування аудіосистемою, зручні ручки у повний хват. Проте й змін чимало: нова мультимедійна система з сенсорним 12,3-дюймовим дисплеєм, змінене компонування центральної консолі, розміщення допоміжних кнопок. Але седан LEXUS ES цікавий не лише змінами попереду, але й увагою до пасажирів позаду. Лише напевно, місця для голови хотілося б більше; але в іншому - все супер! Максимально-універсальних характер: автомобіль підходить і для власника-водія, і для пасажира-боса позаду. Багажник наче й чималий (454 л), але оздоблення так собі, є лише пара гачків та невелика бокова ніша. Під іншою, схожою, приховано штатний автомобільний акумулятор: це особливість гібрида.

Та що ж там за гібрид такий?!
Гібридний варіант LEXUS ES 300h частково побудовано на основі вже відомого LEXUS ES 250 - й зараз йдеться не лише про платформу GA-K, передній привод, незалежні підвіски; але також йдеться про використання 2,5-літрового 4-циліндрого бензинового двигуна. Причому якщо у версії LEXUS ES 250 бензиновий двигун самотужки видає 207 к.с. потужності, то в гібриді LEXUS ES 300h використовується бензиновий двигун у версії на 178 к.с. потужності. Але ж додали електромотор - і отримали загалом вже 218 к.с. сумарної потужності.
А ще додали безступеневу гібридну трансмісію та Ni-MH акумулятор під заднім диваном: як стверджують розробники, це зроблено для покращення розподілу ваги (1680-1740 кг). Та й інших «цікавих пунктиків» вистачає. Наприклад, бензиновий двигун може працювати по циклу Аткінсона/Міллера, передбачена система VVT-iE для регулювання фаз газорозподілу, а трансмісія гібрида навчена імітувати 6-ступеневий «автомат»: є режим наче обмежень передач.

Седан LEXUS ES 300h оснащено гібридною системою четвертого покоління. Загалом конструкція відома: атмосферний двигун плюс електромотор, безступенева гібридна трансмісія, акумулятор під заднім диваном. Проте безліч цікавих деталей: високоефективний бензиновий двигун A25A–FXS, паралельне розташування елементів гібридна (виграли -30 мм по ширині), дуже компактні та низькі блоки керування - адже їх потрібно було вмістити під низьким капотом. Сумарна потужність гібридної системи складає 218 к.с. - цього має вистачати на прискорення до «сотні» за 8,9 секунди та 180 км/год максимальної швидкості. При цьому обіцяно 5,1 л на 100 км у місті та 4,5 л на трасі.

Гарні паспортні показники! Але як насправді? Та які відчуття за кермом?
Ось гібрид пропонує зростання потужності лише на 11 к.с., а таке враження, що наче додалось півсотні, не менше! Жваві та приємні прискорення, причому з першої миті та першої секунди старту. У випадку седана LEXUS ES 300h вже ніколи не йдеться про «слабкі низи» та кволий початок руху. А далі до справи береться бензиновий двигун - він наче підхоплює прискоренням вже з 20-30-40 км/год й далі поступово стає головним: на трасі гібридна система майже не працює, лише при обгонах додаючи трошки потужності.
Проте загалом - у седана LEXUS ES 300h завжди є більше запас тяги, моменту, динаміки у порівнянні з LEXUS ES 250. До того ж, все це відбувається максимально плавно, прискорення нерозривне й повністю позбавлене пауз. Два двигуни неначе перетікають один в одного, але роблять це непомітно для водія.

Три режими руху (еко, нормальний, спортивний) дещо впливають на поведінку силового агрегату. Причому перші два дуже схожі між собою й загалом налаштовано на комфорт, плавність, економію пального. Різниця лише в тому, що «еко»-режим має AGC (Auto Glide Control): це система, що допомагає гнучко керувати рекуперацією - їхати накатом або гальмувати більш інтенсивно в залежності від умов руху.
Натомість «спорт»-режим помітно змінює не лише дизайн приладів, але й відгуки силової установки: тепер гібрид готовий видавати всю потужність на максимум з першим натиском (та навіть дотиком) педалі акселератора. Плюс кнопка EV для активації тільки електромотору - коли дозволяє заряд АКБ.
Силовий агрегат та враження від нього змінились. А ось від ходової частини - ні. Гарний комфорт у седана LEXUS ES був завжди. Він їде м'яко, дуже м'яко; майже повністю стираючи всі підступні нерівності дороги, розчиняючи ями та виступи у своїй підвісці.

І ще чарівна тиша в салоні: майже немає звуків знизу від ходової частини або з колісних арок; мінімум аеродинамічних шумів, навіть на високій швидкості. Лише інколи неприємно в салон проривається звук роботи бензинового двигуна. Але загалом - тихо і дуже м'яко.
Разом з комфортом є й непогана керованість. Кермо легке та з середньою гостротою. Водночас автомобіль не лінується повертати та робить це з невеликими кренами - дякуємо низькому традиційному кузову-седану. Звісно, у напруженому повороті є бажання вислизнути носом назовні. Та й змусити 5-метрове тіло піти у віраж - це дія, яка вимагає часу: все ж не пруткий короткий хетчбек В-С-класу. Але з урахуванням розмір та ваги, седан їде досить непогано. Отже: тут відсутній азарт до поворотів, проте є повна згода та адекватні відповіді на дії водія.

Пізнати гібрид під капотом LEXUS ES 300h, на перший погляд, непросто, потрібно все уважно роздивлятись. Але потім можна запримітити яскраві дроти та блоки з написом INVERTER CONVERTER - хммм, цікаво! Ще цікавіше стає під час руху: гібридний двигун найкращим чином підходить під комфортний характер LEXUS ES: вдосталь потужності, але всі прискорення відбуваються плавно та обережно. Прискорення до «сотні» займає від 8,6-8,7 до 9,1-9,3 секунди в залежності від обраного режиму руху та методу старту. Але вражають не стільки показники динаміки, скільки показники споживання палива: по місту стабільно 5-6 літрів, інколи вдавались проїзди зі споживанням палива на рівні 3,3-3,8 літра, максимум бувало близько 6,8-7 літрів на 100 км шляху. На трасі за швидкості 80-90 км/год - автомобіль споживає близько 4,5 л на 100 км; за швидкості 110-120 км/год - вже 5,5-6 л на 100 км шляху.

Підсумки: гібрид LEXUS ES 300h - це найкращий варіант LEXUS ES?
Так, звісно так! Ще в минулому я відмічав, що LEXUS ES 250 явно не вистачало тяги знизу - це зміг виправити гібрид, попутно ще й запропонувавши чудові показники економічності. А оновлення моделі також виправило зауваження до мультимедійної системи. Звісно, можна згадувати LEXUS ES 350 - проте давайте будемо реалістами: у випадку дорогого й паливо-ненаситного «350-го» йшлося про штучні продажі для ентузіастів-фанатів потужних седанів.
Поява ось такого гібрида LEXUS ES 300h - найкраще, що могло трапитись з седаном LEXUS ES за його нинішню історію в Україні. Він не лише виправив минулі зауваження, але й додатково підкреслив всі ключові переваги моделі: сучасні технології, відчуття «релаксу», вдосталь потужності, економія пального, приємний для водія за кермом, комфортний для пасажирів позаду. Ось чому LEXUS ES 300h - це справді «майстер на всі руки».
-
Lexus ES 350
За Lexus как за бренд можно только порадоваться. Столь непродолжительное время – и автомобили со стилизованной буквой «L» на фальшрадиаторной решетке прочно заняли свои ниши в большинстве популярных сегментов: SUV, больш ...
Тест-драйв -
Ключами не трогать!
Lexus ES350 — единственная легковая модель во всей линейке Lexus, имеющая передний привод. Этому есть логическое объяснение. Ведь он разделил платформу с Toyota Camry. Впрочем, платформа — единственное, что роднит эти дв ...
5koleso.ru -
Неопознанный летающий
Lexus ES официально не поставляется в Россию. Потому что не вписывается в рамки привычной нам классовой сегментации. По габаритам он находится между седанами GS и LS, по цене – между IS250 и GS 430, а по ощущениям – межд ...
Колеса
Відгуки про Lexus ES
ВадимРоссия, Самара
07.04.2020
Этот Lexus был самым приятным автомобилем из тех, которые у меня были. Большой, комфортный, белоснежный, мягкий, уютный. В общем песня, а не машина. Автомобиль устраивал, пожалуй, всем, кроме динам читати відгук
ЕрланУкраина, Киев
11.04.2009
машина супер. Были и Камри и Мерсы, но лексус лучше. Желаю, что продаю, но что-то стало шуметь коробка инемного дёргает при переключении. Говорят на них коробка одноразовая и не подлежит ремонту. А ес читати відгук
Lexus ES 350
Ключами не трогать!
Неопознанный летающий
Lexus RX