Lexus ES 300h. Чому це останній японський преміум седан

Свого часу бізнес-клас Lexus зробив ставку на модель GS. Його дизайн замовили в знаменитого Джуджаро, зробили оригінальним та в усьому намагаються стати врівень з німецькими конкурентами. Навіть фари машині зробили подвійними роздільними, як в тогочасного Mercedes-Benz E-Class. Паралельно марка продавала і модель ES, яка по факту була люксовим варіантом хітового Тойотівського седану Камрі. Седан ES був наче в тіні GS та флагманського LS. Та час показав, що саме виважена, хоча і не надто емоційна концепція ES виявилась найбільш живучою та затребованою. Адже саме ES залишився єдиним седаном у сучасному модельному ряді Lexus в Україні. Решта лінійки - кросовери.

Чималий седан довжиною без пари сантиметрів 5 метрів виглядає самобутньо. Навряд чи переплутати його з іншими представниками преміального сегменту. Головна фішка зовнішності - фірмова велика решітка радіатора, яку називають веретено. Також впізнавані фари, які нагадують зигзаг.
Та як не дивно, такий великий автомобіль з явними ознаками преміуму на дорозі не дуже поважають. Факт залишається фактом, що не раз наш ES підрізали та намагались перед ним вклинитись. А може то просто классова ненависть?

Як влаштований наш гібрид
Седан ES пропонуються в кількох версіях та комплектаціях. Базовую є ES 250. Це машина зі звичайним 2,5-літровим ДВЗ. Вона пропонується в двох версіях виконання: простіша Business та багатша F Sport Design. Останню легко впізнати за колісними дисками, пофарбованими в чорний колір. Також є версія з бензо-електричною гібридною силовою установкою ES 300h. Вона буває в комплектаціях Launch Edition та Luxury. Остання в нас на тесті.

Силовий агрегат ES 300h складається з 2,5-літрового бензинового двигуна, електродвигуна та акумуляторної батареї. Нікель-метал-гідридна батарея ES 300h, яка живить електродвигун і накопичує електроенергію, що виробляється під час руху та гальмування, розташована під задніми сидіннями. Розміщення тут акумулятора не тільки звільняє місце для багажу, але й покращує розподіл ваги для кращого керування.

Потужність бензинового двигуна складає доволі скромні для 2,5 літрів - 178 к.с. Справа в тому що він працює за циклом Аткінсона, тобто не дуже потужний, але дуже економічний. Та й сумарна потужність установки в 218 к.с. не сильно міняє очікування. Для такого великого та не дуже легкого седану (1740 кг спорядженої маси) це показники доволі скромні. Чому ж так? Адже мова про доволі дорогий преміальний седан. Справа в тому, що гібридна установка максимально заточенная під комфорт та економічність. Судіть самі. Завод виробник обіцяє для такого великого седану просто смішні показники апетиту в 5,1 л на 100 км в місті та 4,5 - за містом. Звучить доволі фантастично. Принаймні в умовах, коли в Києві вже доволі щільний рух на дорогах, в звичайних поїздках щодня на Печерськ та стоянням в вечірніх тягнучках на мости вийшли близько 6,9 л на 100 км, що з огляду на розмір авто зовсім не багато.

А як же темперамент? ES300h пропонуе три варианта руху: звичайний, спортивний та економічний. Цікаво, що режими руху обираються чималим контролером, що знаходиться в правій частині козирка комбінації приладів. Не пригадуєте де таке рішення з’явилося вперше? Так, на спортивному суперкарі Lexus LFA. Та цей факт - єдине що єднає наш седан зі спортом. Навіть в спортивному режимі машина прискорюється хоч і жваво, але далеко не швидко. Набір 100 км/год за 8,9 секунди для авто за 2,5 мільйони гривень не вражає. Як і максимальна швидкість в 180 км/год.

За кермом перший день треба ще й добряче звикати то характеру гальм. Як в усіх гібридних Лексусах гальма на початку гальмування доволі мякі і щоб інтенсивно вповільнити велику машину треба педаль топнути посильніше. За пару днів про це вже не думаєш, але на перших порах на перехресті можна заробити собі зайвих сивих волосин. Та й зворотній зв'язок решти органів керування теж такий собі. А саме кермо мені ще й не сподобалось тим, що шкіряна обшивка виступає в місці її стикування з дерев'яним елементом оздоблення та неприємно впирається в палець.
Чому в ньому хочеться їздити, але не кермувати
Моя думка про ES 300h змінилась стрімко лише після одної дії. Я посадив за кермо колегу, а сам перейшов на задній ряд сидін. І ось тут то в мене склалась картина світу. Великі задні двері дозволяють зручно сідати на другий ряд сидінь. Колісна база в 2,87 метри забезпечує масу простору для ніг задніх пасажирів. Краса!

А поки мене везуть з офіса до дому затуляю бокові вікна перфорованими шторками та відкидаю центральний підлокітник. Саме в ньому приховані органи керування масою опцій. Тут настроюю собі комфортну температуру на клімат-контролі, регулюю нахил спинки заднього сидіння та навіть перемикаю треки на айфоні водія без його на те згоди. Так можна робити, коли смартфон під?єднано через Android Auto чи Apple СarPlay.

І тут мені вже подобається що навіть при намаганні їхати якомога динамівніше ES 300h не смикає дорогоцінного пасажиру заднього ряду та не дає стусанів підголовником коли водій тисне педаль в підлогу.
Окремий рівень задоволення це звучання аудіосистеми від Mark Lewinson із 17 динаміками. В купі з гарною шумоізоляцією салону та комфортом другого ряду сидінь шикарний звук робить поїздку дуже приємною.

Канібалізм замість конкуренції
Парадоксально, та замість того, аби думати кого з преміальних седанів на ринку можна обрати за ті 2,5 мільйони гривень, які просять за топовий ES 300h ви швидше за все в тому ж шоурумі поглянете на RX 350. І якщо ви плануєте їздити за кремом вашого Лексуса, то я вам раджу все ж придивитись до кросовера. Але якщо в вас є водій, то ES 300h це саме те що треба.
-
Lexus ES 350
За Lexus как за бренд можно только порадоваться. Столь непродолжительное время – и автомобили со стилизованной буквой «L» на фальшрадиаторной решетке прочно заняли свои ниши в большинстве популярных сегментов: SUV, больш ...
Тест-драйв -
Ключами не трогать!
Lexus ES350 — единственная легковая модель во всей линейке Lexus, имеющая передний привод. Этому есть логическое объяснение. Ведь он разделил платформу с Toyota Camry. Впрочем, платформа — единственное, что роднит эти дв ...
5koleso.ru -
Неопознанный летающий
Lexus ES официально не поставляется в Россию. Потому что не вписывается в рамки привычной нам классовой сегментации. По габаритам он находится между седанами GS и LS, по цене – между IS250 и GS 430, а по ощущениям – межд ...
Колеса
Відгуки про Lexus ES
СветикУкраина, Киев
11.01.2008
Машина супер!!! Хотела раньше IS, но мне не понравилась комплектация то, что она была арабка (не адаптированная). Вообще, Лексусы все хорошие.. т.к. я люблю седаны, ES мне подошел идеально! стильный, читати відгук
ВладимирУкраина, Донецк
24.02.2011
Этот автомобиль подойдет для самого разного контингента водителей: для любителей мощных и динамических авто; для любителей спокойной и комфортной езды; для людей путешествующих на большие расстояния; читати відгук
Lexus ES 350
Ключами не трогать!
Неопознанный летающий
Lexus RX