Ford B-Max. Оригінал та практик в одній особі
Редакція InfoCar.ua вже було зневірилась роздобути Ford B-Max на тест-драйв, як абсолютно несподівано випала така нагода. У європейських країнах подібні моделі є незамінними помічниками в місті. Компактність, скромні апетити, але в той же час місткий салон дозволяють їм знаходити все більше покупців. І нехай такі автомобілі в нашій країні поки не дуже популярні, інтерес випробувати незвичайний мікровен переважив! Отже, у нас на тесті B-Max в комплектації Titanium з літровим мотором EcoBoost і механічною коробкою передач.
Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:
Комплектуємо...
Тут слід зробити невеличкий ліричний відступ і прояснити ситуацію з оснащенням. Справа в тому, що імпортер, як правило, замовляє тестові автомобілі з максимальним рівнем оснащення. Такі машини по праву можна називати демонстраційними, тому як на них встановлено буквально все, що можна. Ну і двигун, коробка передач та опції скомбіновані по-своєму. Наприклад, максимальна комплектація B-Max є і у дилерів, але тільки з бензиновим 1.6 і "автоматом", в той час як тестовий екземпляр був з EcoBoost і "механікою". Втім, давайте по порядку.
На сьогодні в Україні доступні три рівня комплектацій: Trend, Trend Plus і Titanium. Перша пропонується з 1-літровим EcoBoost потужністю 100 сил або 1.5 дизелем на 75 конячок. Обидва можуть бути оснащені лише п'ятиступінчастою "механікою". Середня доступна як з EcoBoost, так і зі звичайним атмосферним 1.6, зате останній буде з АКПП PowerShift. І нарешті "максималка", як я вже згадав, запропонована тільки з однією можливою комбінацією. Зверніть увагу, що дизель можна роздобути тільки в базі, а "автомат" доступний тільки з 1.6. Однак , якщо вас такий розклад не влаштовує, то можливо замовити автомобіль, особисто обравши його оснащення . Втім, доведеться внести істотну передоплату, а потім чекати десь три місяці. Саме таким чином вийшов тестовий Ford B-Max.
Ціна на B-Max стартує з 22.600 дол США. За дизельну версію доведеться викласти 23.800 дол США, а за варіант з автоматом - мінімум 28.100 дол США.
Згадуємо...
У 2012 році ця модель прийшла на зміну вже дещо застарілому Fusion і відразу привернула до себе загальну увагу. Справа в тому, що ідея створення такого мікровену витала в повітрі давно - ще з 2009 року. Саме тоді фордівці показали свій Iosis Max Concept, але запустити автомобіль в серію відразу не наважилися. Тому споріднений по духу, але більший С- Max лише частково успадкував його дизайнерські напрацювання.
Три роки знадобилося заводчанам, щоб зважитись на серійне виробництво сміливою моделі . Адже яким був її попередник Fusion, що випускався з 2002 по 2012 рік? Просто більш велика Fiesta, з повсякденним дизайном і класичним набором споживчих якостей. Такий собі "міцний господарник".
Інша справа, революційний спадкоємець! Адже він перейняв найголовнішу ідею концепту - кузов, виконаний без центральної стійки!
Оглядаємо зовні...
Але до докладного розглядання і обговорення цієї особливості ми повернемося трохи пізніше, поки ж кілька слів про дизайн. Незважаючи на те, що B- Max є найближчим родичем Fiesta - автомобілі побудовані на одній платформі - за своєю філософією він ближче до "старшого" С-Max. У них схожі однооб'ємні кузова, високі дахи і оформлення корми, от тільки B-Max помітно коротше. І бути б йому стандартним мікровеном, якби не одне головне "але".
Оригінальне "дверне" рішення отримало назву Easy Access Door System. Центральна стійка тут відсутня, як така - вона інтегрована і в передні і в задні двері. Це добре помітно по більш масивним рамкам і двом замкам: вгорі (в даху) і внизу (в порозі).
Але поки ви не розкриєте передню і задню двері разом, головна "фішка" машини буде залишатися непоміченою. Зате після демонстрації такого фокусу, вираз облич глядачів помітно змінюється. Переконавшись, що це не розіграш і не обман зор, вони тут же починають перейматися питаннями "А як з міцністю?", "Що з безпекою?" Інженери Ford передбачали це, тому відразу почали перейматися проведенням тестів з безпеки EuroNCAP. Підсумком можна сміливо хвалитися - 5 з 5 зірок. Що власне фордівці і роблять, розмістивши відповідну наліпку на торці передніх дверей. Крім того, інженери запевняють, що більша частина кузова виконана з високоміцних сталей. До безперечних плюсів слід віднести і кількість систем активної і пасивної безпеки. Так, ABS, ESP і 7 airbag, включаючи колінну для водія, є базовим оснащенням.
Передня і задня двері відкриваються і закриваються абсолютно незалежно одна від одної, точно так само, як і п'ята (багажника) може відкриватися закриватися при зсунутих задніх. Останні зсуваються за традиційною схемою, за допомогою напрямних в порогах і задньому крилі.
Забираємося всередину...
Посадка на передні сидіння досить звичайна, але відчувається, що відсутність середньої стійки дозволила викроїти трохи більше місця для дверного отвору. На противагу цьому - масивні дверні рамки, що роблять важчими самі двері, і досить широкі пороги.
Сидіння встановлені досить високо, особисто мені при зрості 1.82 в самому нижньому їх положенні було цілком комфортно, в тому числі і по оглядовості. Бічна підтримка сподобалася - в міру розвинена і ніби створена точно під мою комплекцію. Але більш великим людям, гадаю, буде тісно. Передня частина салону дуже схожа на такий у Fiesta, але тут інше торпедо, блок клімат -контролю і власне сидіння. Виглядає це все солідніше і багатше, ось тільки управління допоміжними функціями вийшло дрібнувате. Про аудіосистему Sony ми вже не раз писали , що велика кількість різних дрібних кнопок збиває з пантелику, а у випадку з B-Max сюди ж додається і блок клімат-контролю. Розібрати, що відображається на його маленькому екранчику часто дуже проблематично. Самі кнопки також невеликі, але добре хоч логічно згруповані. Невдалою виявилася і ніша біля роз'ємів AUX і USB - мобільний телефон, не кажучи вже про смартфон, сюди не поміщається.
Але B-Max готовий реабілітуватися за рахунок центрального тунелю з підстаканниками і декількома нішами різного калібру. Є невелика поличка і перед кольоровим TFT екраном по центру торпедо. У нашій машині він показував не тільки мультимедіа інформацію, але і картинку з камери заднього виду. Укупі з переднім і заднім парктроніком це серйозно полегшувало парковку. Але все це опції, у фіксованій комплектації Titanium цих "примочок" немає. Так само, як немає водійського і заднього підлокітників. Зате є підігрів сидінь, в той час як в тестовій машині його, на диво, не було.
Тепер зсуваємо задні двері - піддаються вони легко - і потрапляємо на задній диван. Посадка при цьому помітно відрізняється. Якщо зазвичай доводиться "пірнати" в щілину між дверима і заднім крилом - адже не завжди двері можна відчинити повністю - то в B-Max проріз більше, і сідаєш на задні сидіння , як на звичайне крісло або диван. Причому задній виступ, який дещо прикритий зсунутими дверима, не заважає. Виходити ще простіше, причому робиться це дуже легко і природно. Зате виникли труднощі з закриванням двері з салону. Для цього доведеться напружитися і вивернутися, щоб вхопити ручку. Після чого докласти певних зусил , щоб зірвати двері з фіксатора. Постаратися доведеться і закриваючи двері зовні. Одним словом, закривання зсувних дверей виявилося аж ніяк не легкою справою навіть для чоловіків, жінкам довелося ще важче.
По висоті ззаду місця з лишком, ногам теж не тісно. Але дверних підлокітників у задніх дверей немає і це викликає невеликий дискомфорт. А якщо сидіти втрьох, то крайні пасажири частково "повиснуть у повітрі". Проте середній порадіє майже повній відсутності трансмісійного тунелю. Справедливості заради зазначу, що ззаду втрьох все ж відчутно комфортніше, ніж в Fiesta.
Спинку переднього пасажирського сидіння можна скласти вперед, отримавши імпровізований столик - це зручно на пікніку або при перевезенні якого-небудь довгого вантажу.
Обсяг багажника 304 літри. Зйомна жорстка полка утворює подвійну підлогу, під якою в самому низу є докатка. Ця ж полка дозволяє отримати рівну підлогу при складанні задніх сидінь. Незважаючи на скромні показники літражу, при складених сидіннях виходить досить містке відділення з ідеально прямокутним навантажувальним отвором. Та й самі п'яті двері піднімаються вгору досить високо. Так що по частині практичності B-Max не пасує.
Катаємося...
Побудований B-Max на фордовській платформі B3, а просто кажучи на основі хетчбека Fiesta, у неї ж запозичені двигуни і компонування підвіски. Тому їх база однакова, 2489 мм, а за своїми габаритними розмірами він лише трохи перевершує Fiesta. Сама головна перевага мікровену - це висота салону і більший обсяг багажника. З усієї лінійки двигунів, як я казав спочатку, доступні три - EcoBoost 1.0, дизельний 1.5 і бензиновий 1.6. Тестова версія була зроблена під замовлення, тому під її капотом виявився турбований 1-літровий двигун потужністю 125 к.с.
Це точно такий же мотор, який свого часу дістався нам на тестовій Fiesta, тому й відчуття від їзди дуже схожі. Турбіна дає упевнену і рівну тягу з самих низів, приблизно з 1500 оборотів, яка простягається трохи далі 4000 тисяч. Це дозволяє їхати дуже бадьоро, отримуючи задоволення від відчутного напористого прискорення і басовитого бурчання вихлопу. Звичайно, в розгоні до сотні B-Max програє Fiesta з таким же мотором , адже досягає цієї швидкості майже на 2 секунди повільніше - за 11.2. Але по задоволенню від водіння - паритет!
Адже у B-Max відмінна, щільно збита підвіска і точна керованість, які дозволяють дуже впевнено проходить практично будь-які віражі. І це при тому, що нерівності і ями середньої "тяжкості" ходова готова ковтати цілком гідно. Не знаючи напевно, з усією впевненістю можна казати, що ззаду тут багатоважільна схема, хоча насправді - балка! Пружне і налите зусиллям кермо також гідне усіляких похвал, шкода тільки хорошим виворотом B-Max похвалитися не може, а то б вийшла ідеальна картинка. Однак від упору до упору тут трохи більше 2.5 оборотів, що робить рульове вельми інформативним.
Приємно здивували гальма, дуже впевнено осаджують машину з будь-яких швидкостей. Хоча ззаду тут всього лише "барабани".
А що якщо на природу, на дачу? На око кузов посаджений досить високо, а точні виміри свідчать ось що. Дійсно, кліренс у B-Max пристойний - 16 см під картером двигуна. Правда з заводу він не захищений навіть пластиком, що треба мати на увазі. Але під бампером встановлений традиційний фордовский фартух, до землі від якого всього 13 см. Він, звичайно, гумовий і податливий, але все одно пошкодиться може легко.
Оглядовість в цілому непогана, але є і за що дорікати. Зовнішні дзеркала маленькі, і не виручають навіть сферичні елементи по краях. Є неприємний сюрприз і при проїзді розв'язок. Повернувши голову праворуч і назад (наприклад, при виїзді з розвороту) водій побачить масивні стійки дверей (ті самі, інтегровані) і підголівник пасажирського крісла додачу.
C места водителя широкие рамки дверей мешают обзорностиДоповнюють не надто райдужну картину і досить масивні передні стійки. Але якщо в суху погоду з ними ще можна миритися, то в дощ або сніг двірники, які працюють за "автобусною" схемою, досить таки збільшують "мертву зону", не доходячи до стійок.
Наостанок заміряємо витрату пального. Реальна цифра в місті - це 6.5 літрів на сотню, що на півлітра більше заявленого виробником. Будете їздити дуже економно, зможете навіть нижче 6 опустити, захочете "наступати" на газ від душі - цифра виросте до 7.5 л. Зазначу, що показники хоч і приємні, але дизель буде все одно приблизно на літр економічніше. У менш потужного EcoBoost на 100 сил заводські цифри витрати точно такі ж, та от розгінна динаміка більше рівно на 2 секунди.
У підсумку
Незважаючи на деякі недоліки Ford B-Max нам сподобався і ми готові назвати його практично ідеальним міським сімейним автомобілем. Досить просторий як для загальних розмірів салон, хороші їздові характеристики і новаторство в рішеннях серйозно вплинули на наш вердикт. Але не думайте, що вся справа в незвичайному кузові або дверях, адже разом з плюсами така схема має і свої мінуси. Просто B-Max гарний у своєму цілісному образі, що, до речі, позитивно впливає на продажі не тільки в Європі, але й у нас.
Opel Merivaнема ціни | Honda Jazzнема ціни | Ford B-Maxнема ціни | Citroen C3 Picassoнема ціни |
Але і конкурентів у нього немало! По-перше, це прямі, близькі по духу і ціновій категорії Citroen C3 Picasso (від 18.240 дол. США), Honda Jazz (від 20.340 дол. США ) і Opel Meriva, у якої також не зовсім звичайні двері. Але ж за схожі гроші є "класичний" Focus або крупніший С-Max, і це не враховуючи подібні моделі інших брендів. Так що потенційному покупцеві буде над чим подумати при виборі!
8 травня 2014 года. Владислав Матяш, InfoCar.ua
Обговорення тест-драйву B-Max
MaxPower Kia Venga конкурент тоже
+7-4ВІДПОВІСТИВенга меньше гораздо.
+3-7ВІДПОВІСТИ
MaxPower не соглашусь, сидел во всех вышеперечисленных авто (кроме Мерива). Венга не уступает
+5-1ВІДПОВІСТИХороший автомобиль, оригинальное решение с дверьми, цена в долларах нормальная...а в гривнах-ШОК!
+1-4ВІДПОВІСТИПосле наших дорог в этих дверях без стоек поселятся сверчки с барабанами!
+5-3ВІДПОВІСТИ
yakum Явно уникальный по дверям автомобиль (как и Опель Мерива типа со своим выпендрёжем), но вопрос ЗАЧЕМ нет стойки? Конструктивно зачем? Что туда грузить такое или бегать сквозь авто?
+2-4ВІДПОВІСТИБлин действительно прикольная машинка ! Надо посмотреть сходить ...спасибо за обзор !
+2ВІДПОВІСТИ
0013 AA Не реклама,всем советую берите вся семя будет довольна и жена и собака рулить одно удовольствие
+2ВІДПОВІСТИЦікаво було б порівняти простір салона з фокусом, а не з фієстою
+1ВІДПОВІСТИ
Дмитрий Аверин в фокусе пассажир на правом переднем сиденье должен быть без ног и головы))
-1ВІДПОВІСТИ
technoman что то мне внешний вид не очень. задняя часть - как то грузновато смотрится.
-1ВІДПОВІСТИ
technoman На мой взгляд лучше бы фордовцы сделали бы не микровен на базе Фиесты, а универсал. В-макс высокий но багажник - не то не сё - маловат. Универсал был бы ниже - как Фиеста что нормально, но длиннее - соответственно и багажник был ы больше. Плюс смотрелся бы наверное получше - как по мне В-макс высоковат но коротковат и неуклюж в задней части.
-1ВІДПОВІСТИВідгуки про Ford B-Max
Олеся КоренчукУкраина, Винница
18.04.2015
Привет. Приобрели авто 2014 года с пробегом около 4000 км. Ощущения? Очень довольны. До этого был Ланос... не сравнить... Долго запоминала, что это компактвэн. очень точное название. Мах соединил наши читати відгук
СЕРГЕЙУкраина, Винница
16.08.2014
Всем привет!!! Приобрел вот такую машинку как FORD B-MAX, белого цвета, первый минус, отсутствие борт компютера, так как он очень не обходимый, второй из минусов самый главный, авто не едет вообще, мо читати відгук













Opel Meriva
Honda Jazz
Ford B-Max
Citroen C3 Picasso
Vadimonych
Smug
Ford C-Max