Citroen Berlingo Multispace. Міжкласовий

Розповісти друзям:

Зізнатися чесно, в редакції InfoCar.ua досить холодно ставляться до пасажирських фургонів. Я ж, навпаки, вважаю, що це гідна альтернатива при виборі сімейного автомобіля. Цікаво, як йдуть справи на практиці? Ось давайте і перевіримо на прикладі Citroen Berlingo Multispace!

Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:

Друге покоління цього пасажирського фургончика випускається з 2008 року. У 2012 автомобіль зазнав невеликого оновлення, а наступного року в Україні з'явилася версія з роботизованою коробкою передач. Саме її ми взяли на тест- драйв!

На сьогодні Berlingo Multispace доступний у двох комплектаціях і тільки з дизельним двигуном 1.6 . Перша, базова - Attracion, комплектується виключно слабшим його варіантом на 75 конячок. А більш оснащена - XTR - буде потужніша, під її капотом вже 90 коней. Саме така версія і потрапила до нас на тест-драйв. Ціни на Multispace стартують з 21.500$. Комплектація XTR потягне на 26.000$, а з урахуванням всіх встановлених опцій на нашому екземплярі вже на все 29.750$

Серед "допів" панорамний дах, двозонний клімат-контроль, кермо обшите шкірою, датчики дощу і світла і hands free bluetooth. Повний перелік опцій підняв ціну тестового Berlingo майже на 4.000$, втім в ньому є майже все, що можна замовити додатково.

Дизайн

Якщо перше покоління Berlingo було суто утилітарним навіть у пасажирському виконанні, то в другій генерації дизайнери постаралися додати зовнішності більше оригінальності і самобутності. Проявилось це в оформленні передньої частини і лінії скління, а також округленні "гострих кутів" кузова. Але від концепції фургончика не втечеш - великий однооб'ємний кузов і вертикальні борти, як бачите, на місці.


Після рейстайлінгу у Berlingo помінялася решітка радіатора, передні фари - в них по іншому розташовані поворотники, і трохи передній бампер. Додалися світлодіодні денні вогні, які зайняли своє окреме місце. Ще з'явилися два нові кольори - в один з них пофарбований тестовий екземпляр, - та нові колісні диски. Зазначу, що виконання XTR відрізняється збільшеним на 10 мм дорожнім просвітом, захистом двигуна, бампером у позашляховому стилі й порогами під дверима.

В цілому Berlingo виглядає досить симпатично, особливо враховуючи його вже немолодий вік . Звичайно, легковики та мінівени будуть витонченіше, але на тлі навіть наймолодших прямих конкурентів - цілком на рівні!

У салоні

А ось салон видає вік автомобіля. Багато елементів знайомі нам по моделях концерну PSA початку двохтисячних років. Але рятує сітроєнівський креатив, який навіть зі звичайного фургона зміг зробити цікавий автомобіль. Передня панель фактично вертикальна, з характерним уступом по центру, важеля коробки спочатку взагалі не видно, зате в очі кидається безліч круглих дефлекторів і всіляких ніш. Більш детальний огляд показує, що їх ще більше!


Матеріали, правда, скромні. Всі пластики тверді, а вставка по центру торпедо ще й шорстка. Зате вона вдало гармонує з кольором нашого автомобіля. По ергономіці все просто і зрозуміло, хіба що клавіші склопідйомників розташовані по центру. Але головний приз за оригінальність по праву дістається селектору роботизованої КПП! Щось подібне я зустрічав лише на моделях Jaguar і Land Rover, але ще питання, хто першим придумав таку "фішку". І якщо у британців шайба знаходиться на стандартному для важеля КПП місці, то тут вона маскується під дефлектор обдуву! Оцініть і економію місця - це вам не кочерга, що стирчить з підлоги! У версії з "механікою" її селектор буде знаходиться на уступі, трохи нижче клімат-контролю, в прямому сенсі слова під рукою.


По всьому салону розташовано безліч боксів, ніш, кишень і поличок, причому всі вони продумані і здатні вмістити дрібні речі різного калібру. Підкачав лише "бардачок" - він дуже маленький! Компенсувати його покликаний додатковий бокс над панеллю приладів. У досить глибоку нішу переїхали навіть інструкція з сервісною книжкою, які зазвичай живуть в "бардачку". Найбільша ніша знаходиться в знімному боксі між передніми сидіннями. Його чималий внутрішній простір здатний прийняти не тільки компакт-диски, але речі набагато більші. Наприклад , кілька пляшок пива. Знімається бокс дуже легко, звільняючи великий простір і полку на підлозі.

Даху в нашому Berlingo варто приділити окрему увагу. Опціонний панорамний дах Modutop за 1.200 $ відрізняється чотирма окремими віконцями. Сітроєнівці гордо і небезпідставно заявляють, що підгледіли це рішення в авіації. Штука звичайно прикольна, але з салону скло ніяк не прикривається, і в сонячну погоду в тім'ячко може припікати. Особливо в далекій подорожі, коли вектор руху може довго не змінюватися. Не рятує навіть заводське тонування. Мабуть, в комплекті з цією опцією варто видавати чотири фірмові панамки. До слова, це не єдине рішення, перенесене в автомобіль з літакобудування.


Незвичайна конструкція посередині - це частково полка, а частково додатковий обдув для задніх пасажирів, та ще й з інтегрованим ароматизатором! Правда, працює він не автономно, а забирає повітря над головами передніх пасажирів, тобто його можна назвати своєрідним ретранслятором. Все це затівалося не тільки заради краси і використання вільного простору під стелею, а й щоб полегшити життя заднім пасажирам. Адже вікна в зсувних дверях не опускаються, а відкриваються, як кватирки. Знову-таки, в літню спеку сильно не провітрити.

Що стосується посадки, то вона в першу чергу висока. Навіть вище, ніж у деяких кросоверів! У водія є регулювання по висоті, так що можна злегка опуститися. Самі сидіння мають розвинену підтримку ближче до краю подушки і спинки - досить незвично, але сидіти зручно. Але от по підгонці керма є претензії. Рульове колесо занадто пологе, і доводиться або сильно присувати сидіння, або тягнутися до нього. А робити це в місті доведеться часто, так як виворіт у Berlingo невеликий. Ну і в цілому посадка нагадує автобусну.

Тепер йдемо на задній ряд. Причому якщо центральний бокс знятий, можемо зробити це і не виходячи з машини. Три роздільних задніх сидіння - це опція вартістю в 600 $. На перший погляд круто, але на практиці відверто незручно. Справа в тому, що боковим пасажирам декоративний пластик обшивки досить сильно тисне в плечі, а якщо посунутися, то буде вже незручно - сидіння то роздільні! Так що комфортно буде тільки середньому пасажиру, і то якщо він буде подорожувати ззаду один. Добре , що в стандарті тут йде звичайний диван, який складається в пропорції 2 до 3. З додаткових зручностей - відкидні столики, шторки і вищезгадані дефлектори обдування, для кожного з трьох пасажирів свій. І це ще одне авіаційне рішення.

Багажник

Багажний відсік в порівнянні з легковиками і навіть універсалами величезний - 675 літрів, і це тільки до полки! Але ж при бажанні можна навантажити і під стелю. Для утримання вантажів у разі екстреного гальмування є зручна сітка. Борти багажного відділення зашиті пластиком і абсолютно рівні. Шкода тільки кишеня для господарського скарбу всього одна. Фальшпідлоги тут немає, оскільки запаска ховається під підлогою зовні. Зате є бокс-органайзер під стелею на зразок полиць для багажу в літаках. Він і відкривається подібним чином , крім того доступ до вмісту є також з салону. За даними виробника, бокс повинен витримувати до 10 кг, а вже що туди покласти, думаю, знайдеться.


Поріг багажнику низький, отвір широкий - краса. Ось тільки суцільні двері дуже масивні. А закриваються вони і зовсім з страхітливим гуркотом. Втім, за 250$ можна замовити дві несиметричні розпашні.

Драйв

У технічній начинці криється, мабуть, найголовніша відмінність нашого Berlingo. Крім мікрогібридної технології - до неї ми повернемося пізніше - тут встановлено модернізований силовий агрегат. Як такий, дизель 1.6 HDi зовсім не новий і добре відомий по інших моделях Citroen і Peugeot. Але для виконання e - HDi мотор піддали доопрацюванням. Він відрізняється трохи більшим крутним моментом (230 Н/м), потужністю (92 к.с.) і відповідає нормам Євро-5. У той час як двигун для звичайної версії з "механікою" буде трохи скромніше і підійде тільки під Євро-4. Але найголовніша відмінність в тому, що наш, незважаючи на те, що працює з "роботом", обіцяє бути на 1.5 літра економічніше! Заявлена витрата по місту - 5,1 літра.

У русі дизель дуже гарний. Не запальний, але тягне рівно, впевнено. Пік моменту досягається на малих обертах, приблизно на 1700, а турбояма не відчутна. Окремо хочеться похвалити за тиху роботу і дуже малі вібрації. Однозначно, свої 92 конячки двигун відпрацьовує повністю.

Мікрогібридних технологія, імплантована в цей силовий агрегат, націлена на те, щоб заощадити паливо головним чином на світлофорах і в пробках шляхом глушіння двигуна. Причому система робить це вже починаючи з швидкості 8 км/ч. І це не завжди зручно в дуже повільних тягнучках, коли автомобіль глухне і відразу змушений заводитися. Під капотом тут встановлена ??спеціальна акумуляторна батарея, особливий стартер-генератор, а також внесені доопрацювання в двигун. Наприклад, інша система смазки турбіни, посилений ТНВД і маховик. Виробник заявляє про розрахунковий ресурс в 600.000 стартів. Але мене все одно турбує надійність силового агрегату в цілому. Наприклад , після тривалої поїздки при заїзді на заправку автоматика глушить двигун раніше, ніж я встигаю зупинитися біля колонки. Але ж для турбіни це дуже шкідливо, якщо не сказати загрожує наслідками!


На практиці мікрогібрід дійсно економить паливо, а система рекуперації дозволяє стояти з заглушеним двигуном досить довго. При цьому будуть працювати всі допоміжні системи, включаючи кондиціонер. Але оцінити економію в літрах неможливо, є тільки лічильник в секундах і хвилинах. До речі , якщо на вулиці буде холодніше -5 , то система може і не глушити двигун. Тепло і комфорт важливіше економії!

Роботизована коробка, на жаль, заслужила найбільше нарікань. Занадто помітні клевки при перемиканнях, і занадто довгими бувають затримки при перемиканні в рваному ритмі їзди. Це ті випадки, коли при розгоні треба перекидати з другої на першу , а потім відразу назад. А якщо в цей час Citroen вирішить заощадити трохи палива і заглушить двигун, то про швидкі маневрі можна забути.

З іншого боку , якщо перемикатися уручну зі скиданням газу - так, як ми робимо це на "механіці" - то зміна передач проходить досить гладко і швидко. Але ми ж купуємо автомат для того, щоб не брати участь у цьому процесі! По всьому виходить, що цей "робот" прийдеться до душі тільки флегматичним водіям.

Рульове несподівано порадувало легкістю на малих швидкостях і приємною пружністю у міру зростання швидкості. І "нуль" виражений чітко - на трасі зручно. Ось тільки встановлений ?? "бублик" досить полого, що змушує до нього тягнутися , коли потрібно докласти зусилля ( при парковці, наприклад). Рульова колонка крім традиційних важелів оснащена пультами управління музикою і круїзом разом з обмежувачем швидкості. Шкіра, якою обшите рульове колесо, дещо грубувата, але повинна служити довго.

Ходова була об'єктом пильної уваги. Саме вона в нашому пошуку відповіді на питання про "родинність" може схилити чашу терезів в ту або іншу сторону - до вантажних фургонів або легкових компактвенів. Передня підвіска зі стійками Мак-Ферсона проходить іспит на відмінно. М'яка і енергоємна, притому не пасує в швидких поворотах. Хоча висота і центр ваги все одно дають про себе знати. А ось задня напівзалежна балка на пружинах частенько нагадувала нам про свою жорсткість. І справа навіть не в принципі конструкції, а в налаштуваннях. Хоча багато в редакції очікували від неї ще більшої тряски. Поліпшити становище може невеликий баласт у багажнику.

 

Оглядовість нічим не відзначилася і знаходиться на прийнятному рівні. Berlingo не можна посварити за товсті передні стійки, але можна нарікати на витягнуті зовнішні дзеркала і замале салонне. Самі габарити контролювати не важко, адже це фактично однооб'ємник.

А яка наша версія XTR на бездоріжжі? Ми спеціально проїхалися лісовим доріжкам, але відчував себе наш піддослідний там не впевненіше, ніж звичайний легковик. Кліренс, який ми намірили під картером двигуна наочне тому підтвердження - 14 см. Інша справа версія Trek! Але до нас ліфтовані Berlingo не поставляються.

Ну і наостанок середня витрата палива. У нас вона вийшла на рівні 6-6.5 літрів в місті і близько 6 на трасі. Так-так, на шосе сильно знизити цю цифру не вдасться, адже сил в моторі не з лишком, а чималий кузов тягнути треба. Але навіть ці цифри виходять " крутіше", ніж для версії з механікою, навіть якщо вона вкладеться в заявлені 6.7 літрів. Таким чином, Multispace XTR може похвалитися хоч і задумливим, але тим не менш "автоматом", і виграшною паливною економічністю.

Підводимо підсумки

Що ж виходить у результаті? Скільки я не роздумував, так і не зміг знайти однозначної відповіді. Так, Berlingo Multispace дійсно може підійти на роль сімейного автомобіля, але з деякими зауваженнями. Наприклад, якщо вам подобаються фургони або є реальна необхідність в частому перевезенні вантажів середніх розмірів в особистому автомобілі, скажімо, для малого бізнесу. Як варіант для вдалої комбінації "для родини" та "для справи" він дуже гарний.

Але, слід врахувати, що Berlingo хоч і значно доопрацьований, але все ж фургон, що в першу чергу позначається на жорсткості підвіски і деякому утилітарному зовнішньому вигляді. На іншій чаші ваг просторий салон, місткий і практичний багажник і досить надійна техніка. За винятком тієї самої гібридної технології, говорити про надійність якої ще зарано. Чого ж не вистачає для повного "??щастя" і беззастережної перемоги над конкурентами компактвенами? Мабуть , деякого легкового лиску і однозначною орієнтації на легковий напрямок.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Fiat DobloFiat Dobloнема ціниVolkswagen Caddy KombiVolkswagen Caddyнема ціниPeugeot Partner TepeePeugeot Partnerнема ціниCitroen Berlingo MultispaceCitroen Berlingoнема ціниFord Tourneo ConnectFord Tourneo Connectнема ціни

У трійцю головних конкурентів ми б зарахували FIAT Doblo від 24.500$, новий Ford Tourneo Connect від 22.000$ (акційна пропозиція) і Volkswagen Caddy від 26.900$. Кожен з них може бути виконаний з довшою базою і салоном на 7 місць, зате у Citroen є АКПП і конкурентна ціна. Наостанок додамо, що соплатформенний Peugeot Partner відрізняється від героя нашого тесту лише логотипами.

26 травня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва Berlingo

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
саняя  

интересно. Для дачников самое то.

+3-2ВІДПОВІСТИ  
Zdenek  

Машинка очень интересная! За тест отдельное спасибо!!!

+2ВІДПОВІСТИ  
forgiven  

Хороший бусик... Особенно как вторая машина в семье... . Сам бы такую себе купил...

+2ВІДПОВІСТИ  
Patriot_UA  

гарна машина, шкода що на кенгу не ставлять робот, хотя + у рено клиренс 17 см и ходова для наших дорог, чего его тут не выставели

+6ВІДПОВІСТИ  
pilmen  

Kangoo действительно хороший конкурент, но сейчас поставок на Украину официально нет, вместо него Dokker, но он чуть проще Berlingo и Kangoo

+3ВІДПОВІСТИ  
Vitalii_Kh  

по отзывам у берлинго и его двойника - Партнера слабое место - ходовая. Она не выдерживает наших дорог. Отсюда вывод, у нас их брать не стоит. Могли бы конечно выставить как конкурента - доккер.

+1ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

Удивляюсь почему Фиат Добло набрал так мало голосов.. и кстати у него комплектации стартуют с более низких цен чем указано в голосовалке

ВІДПОВІСТИ  
Vitalii_Kh  

объясняется тем, что марка у нас не раскручена как и сам бренд Фиат. также не развита диллерская сеть, сеть авторизованных СТО и магазинов запчастей.

ВІДПОВІСТИ  
galant9  

Большинство Фиатов Добло у нас Б/У завезение из за бугра по бросовой цене.

ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 2

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Citroen Berlingo

Дегтярь Иван
Украина, Киев
05.11.2007

Неплохой атомобиль для семьи, обладает экономичным и приемистым движком, который при том еще и дизельный. Огромное пространство багажника, еще дополнительно расширяемое за счет сидений позволяте вмест читати відгук

Сергей
Украина, Киев
09.11.2009

Роботяга, за 20 лет вождения разных автомобилей лучшего друга не было. Не подводил. Надежен как все ситроены, да и ехать в нем одно удовольствие и отдых. читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Citroen

Citroen C1 2019 Citroen C1 11500$ 2019