Suzuki S-Cross 2023: сила - у простоті

Новий Suzuki S-Cross прийшов на зміну популярній моделі SX4. Ми дізнались, що змінилося у кросовері та які якості автомобіль зберіг.
За останні роки нові автомобілі суттєво подорожчали. Нові вимоги щодо екології та безпеки, електронні системи та інші сучасні опції - все це безперечно відображається на ціні авто. Втім, на ринку ще залишилися недорогі та прості (у хорошому сенсі цього слова) моделі. У класі кросоверів до таких можна віднести новий Suzuki S-Cross, який нещодавно з'явився в Україні.

Для початку - невеликий лікнеп: S-Cross - наступник добре знайомого у нас Suzuki SX4. В Україні це нове ім'я, хоча в багатьох країнах модель вже не один рік відома під назвою SX4 S-Cross. По суті йдеться про третє покоління компактного кросовера В-класу.
Солідніше і привабливіше - дизайн Suzuki S-Cross
Якщо перші два покоління моделі більше нагадували хетчбеки підвищеної прохідності, то зовнішність Suzuki S-Cross 2023 стала «позашляховою».
Попередник відрізнявся досить суперечливим дизайном, а новий Suzuki S-Cross змужнів і тепер виглядає солідніше і сучасніше. Його капот і віконна лінія стали вищими, а біля лобового скла зменшено кут нахилу.

Передня частина виглядає більш стримано. Широка решітка радіатора поєднується з розкосими діодними фарами та масивнішим бампером. Кросовер Suzuki зберіг пластиковий захисний обвіс у нижній частині кузова. Заднє скло прикрите спойлером, а з обох боків кузова встановлені великі вигнуті ліхтарі з прозорими ковпаками. Топовий варіант GLX відрізняється 17-дюймовими дисками.
Під новим кузовом ховається платформа попередника. За габаритами, новий Suzuki S-Cross особливо не змінився.
Розміри Suzuki S-Cross 2023:
- довжина - 4300 мм;
- ширина - 1785 мм;
- висота - 1585 мм;
- колісна база - 2600 мм.
Новий зовні, знайомий усередині
Заглянемо до салону Suzuki S-Cross. Якщо дизайн автомобіля кардинально змінився, то всередині все звично - компонування та оформлення залишилися знайомими. Наприклад, кермо і ряд перемикачів фактично перекочували з моделі попереднього покоління, залишилося і яскраво-червоне підсвічування.
Матеріали оздоблення покращені - особливо на передній панелі. Сидіння обшиті шкірою та зносостійкою тканиною. Так, жорсткий пластик в салоні - не рідкість, зате все добротно зібрано.

Віртуального щитка приладів у Suzuki S-Cross немає - встановлені класичні сріблясті циферблати, розділені невеликим екраном бортового комп'ютера із цифровим спідометром. Шкали великі та показання добре зчитуються.
Центральна панель увінчана 9,0-дюймовим тачскріном нової мультимедійної системи. Він знаходиться на рівні очей, а меню гранично просте та зрозуміле. Є Apple CarPlay і Android Auto, а на додаток на дисплей дублюються дані бортового комп'ютера.

Для керування аудіосистемою передбачені сенсорні кнопки, а ось для клімату зберегли великі та зручні при користуванні на дотик фізичні перемикачі. Також слід зазначити наявність окремої великої кнопки для примусового включення камери.
Нижче знаходяться ніша з USB-портом (туди зручно покласти підключений телефон) та кнопки підігріву крісел.
У Suzuki S-Cross 2023 досить великий ящик рукавичок і глибокий бокс у передньому підлокітнику, а вод кишені в дверях і підсклянники невеликі.

Просторо та практично
У кермової колонки регулюються висота і глибина, досить широкий діапазон налаштувань і у крісла водія. Сидіння Suzuki S-Cross - зручні, пружні і мають хорошу бічну підтримку. Висока посадка та тоненькі стійки даху забезпечують хорошу оглядовість - до габаритів звикаєш практично одразу.
Перейдемо на другий ряд. За мірками моделей В-класу тут дуже просторо - ногам не тісно і над головою запас лишається. Щоправда, ширина салону не найбільша, тому двом пасажирам позаду комфортніше, ніж трьом. Як і раніше, у крісел регулюється кут нахилу спинок, а ось дефлекторів вентиляції та USB-портів задніх пасажирів немає.

Об'єм багажника залишився на колишньому рівні - 430-440 л у звичайному стані (залежно від положення спинок сидінь) та 1230 л - зі складеними задніми кріслами. Підлога тут виконана дворівневою, а під нею - запаска-докатка.
Тільки найнеобхідніше - комплектація Suzuki S-Cross
Оснащення Suzuki S-Cross в Україні не включає системи автоматичного гальмування або контролю розмітки навіть у топовій версії GLX. Передбачено найнеобхідніше - безключовий доступ, двозонний клімат-контроль, камери кругового огляду, парктронік спереду та ззаду, датчики дощу та світла.
Втім, і базовий кросовер Suzuki S-Cross GL - не те щоб зовсім «порожній»: 7 подушок безпеки, ESP, кондиціонер, камера заднього виду, круїз-контроль та підігрів сидінь.

Жвавий та економічний - двигун Suzuki S-Cross 2023
На українському ринку кросовер Suzuki S-Cross доступний лише з перевіреним 1,4-літровим турбомотором BoosterJet на 140 к. с., причому, на відміну від молодшого брата Grand Vitara, він поки не отримав «м'якої» гібридної установки.
У четвірки бадьорий характер, і вона любить розкручуватися. Це загалом нетипово для турбомоторів, але підбиває до активної їзди. Двигун не найтихіший, але його звук приємний і не настирливий.
Піковий момент, що крутить, відносно невеликий - 220 Н/м, зате доступний вже з 1500 об/хв і аж до 4000 об/хв. Кросовер Suzuki важить всього 1290 кг, тому тяги йому цілком вистачає, навіть якщо на борту чотири особи. Навіть на «низах» (менше 2000 об/хв) двигун тяговитий.

Suzuki S-Cross швидко набирає швидкість, та й обгони на трасі даються просто. До 100 км/год кросовер розганяється за 10,2 с - не найшвидший результат у класі, але досить пристойний.
На додаток, двигун економічний навіть без гібридного доважування. Заявлена витрата палива становить 7,9 л/100 км у місті та 5,2 л/100 км на трасі. У нас вийшло 8,4-8,6 л/100 км за переважно міської їзди і навіть із пробками цілком можна вкластися в 9-9,2 л на 100 км.
Класичний 6 ступінчастий автомат працює плавно та демонструє швидкі реакції. Передбачені підрульові пелюстки, а ось важіль має недолік - при виборі режиму можна легко промахнутися і включити нейтраль замість заднього ходу або ручний режим замість Drive.

Позашляхові якості Suzuki S-Cross 2023
У В-класі залишилося не так багато кросоверів з повним приводом і Suzuki S-Cross - один з них. Задні колеса, як і раніше, можна підключити і примусово на швидкості до 60 км/год. Додайте сюди кліренс 180 мм і короткі звиси і виходить непогане авто для виїзду на природу - на легкому бездоріжжі проблем точно не буде.
Є і спортивний режим повнопривідної трансмісії, хоча вся його відмінність у тому, що КПП тримає вищі обороти двигуна.
Який новий Suzuki S-Cross в управлінні
Втім, за статистикою, більшу частину часу кросовери все ж таки проводять на асфальті. У місті кросовер Suzuki впевнено маневрує і недостатня обертаність взагалі не дається взнаки.
Курсова стійкість та зчеплення з дорогою не викликають питань. Кермо автомобіля точне, хоча інформативності йому явно не вистачає. Але загалом керованість Suzuki S-Cross залишає дуже приємні враження.

А ось підвіска Suzuki S-Cross дуже жорстка, за мірками кросоверів - нерівності доріг відчутні, хоча до пробоїв рідко доходить. Зате завдяки таким параметрам авто мало крениться в поворотах.
Шумоізоляція стала дещо кращою, ніж у попередника, але вона все одно недостатня, особливо в днищі - і шини, і робота підвіски чутні. На високих швидкостях додається і шум вітру.
Вердикт
Новий Suzuki S-Cross став сучаснішим на вигляд, але зберіг знайомий характер. Кросовер швидкий і економічний, але жорсткий і досить галасливий. Так, він не має багатьох сучасних опцій, але простота - це свого роду козир Suzuki S-Cross. До того ж, це зробило авто дешевшим.
Плюси Suzuki S-Cross:
- невисока ціна;
- швидкий та економічний турбомотор;
- просторий (за мірками класу) салон та місткий багажник;
- непогана прохідність.
Мінуси Suzuki S-Cross:
- жорстка підвіска;
- слабка шумоізоляція салону;
- неточний важіль автоматичної КПП.
-
Доступний кросовер Suzuki S-Cross з автоматом і повним приводом
Suzuki S-Cross помітно змінився ззовні та зазнав оновлень всередині. Але, як і раніше, він є одним із найдоступніших кросоверів з автоматом і повним приводом. ...
ТопЖир -
Suzuki S-Cross. Все на своїх місцях
Suzuki оновила давно відому модель SX4, перейменував її в S-Cross. Що це насправді - поверхнева косметика чи серйозна модернізація автомобіля? ...
АвтоСвіт -
Suzuki S-Cross: Чи справді це кращий з недорогих 4х4
Історія кросоверів Suzuki - на заздрість багатьом. Саме ця марка була серед перших, хто почав продавати практичні авто для активного способу життя ще в 1988 році! ...
Авто Центр
Відгуки про Suzuki S-CROSS
АндрійУкраина, Васильков
26.01.2025
Випадково купив, бо планував взяти Suzuki Swift, але дружина сказала, що потрібно взяти більшу. До цієї машини їздив на жигулях 5, Ніссан Кашкай, Пежо 308, Фольксваген Бора, Пежо 608, Тойота Камрі, То читати відгук
АлександрУкраина, Полтава
11.09.2023
Купил на замену французскому седану. Первые впечатления только положительные. Удобная посадка в машине. Багажник довольно просторный с двойным дном. Очень приличная базовая комплектация GL. Всё самое читати відгук

Доступний кросовер Suzuki S-Cross з автоматом і повним приводом
Suzuki S-Cross. Все на своїх місцях
Suzuki S-Cross: Чи справді це кращий з недорогих 4х4
Suzuki Jimny