Skoda Octavia: новое поколение - старый подход

Розповісти друзям:

На тесті у нас нова Skoda Octavia A8. Ми розберемося, що ж у ній нового, а що залишилося колишнім, і дізнаємося, в чому нова Octavia програє останньому Golf. Подивимося, на що чехи заощадили, а в чому переступили в інший клас. Ще в цьому тест-драйві ми скрупульозно підійдемо до питання вибору моторів: розберемося, який двигун в цьому поколінні надійніше, розглянемо переваги і недоліки бензинових моторів. А також відповімо на питання, чи варто радіти появі тут японського гідротрансформатора: чи дійсно Octavia стане з ним надійніше?

Skoda Octavia вид спередуSkoda Octavia вид спереду

Підбиваючи ж підсумки, ми скажемо, яку саме комплектацію Octavia варто вибрати, якщо ви все ж вирішите купувати цей ліфтбек.

Лінь читати? Дивіться відео-тест Skoda Octavia A8 2020:

Дизайн

Якщо ви цікавитеся українським ринком нових авто, то знаєте, що Октавія - це той автомобіль, який завжди займав у нас найвищі сходинки рейтингу продажів. Він любимо усіма і в великих містах, і на периферії. «Коли ти береш Октаху, тобі нікому і нічого не потрібно пояснювати. Уважуха від сусідів і друзів тобі забезпечена. Безмежна надійність і ліквідність на вторинному ринку - ось за що цю Шкоду вже можна обожнювати », - так звучить стереотип, який з роками вишикувався в головах людей. І як би мені не хотілося пафосно всього цього заперечити словами «але нічого подібного», в основному це все ж правда.

Skoda Octavia вид збокуSkoda Octavia вид збоку

Skoda Octavia в певних версіях - насправді дуже надійний і витривалий автомобіль. До того ж це VAG. Побудована на тій же платформі MQB, що і Golf, Octavia по суті своїй є тим же автомобілем, але тільки з легкими прагматичними спрощеннями.

Раніше про цей автомобіль можна було сказати, що в порівнянні з Golf у нього більший кузов і - як наслідок - більш простий дизайн. Але якщо зі зміною покоління ситуація з розмірами не змінилася, то ось з оформленням все якраз навпаки. Зараз складно сказати, хто виглядає новіше або привабливіше. Гольф - модерний і надлишково сучасний, а й Октавія - в кращих традиціях рубано-гранованого німецького автопрому.

При цьому модель вдалося довести до межі витонченості. Вона здається набагато легшою, ніж її попередниця, але солідність і повновагового все так же залишилися при ній. Пропорції дотримані, і причепитися можна хіба що до речей, які правильно було б назвати смаківщиною.

Skoda Octavia вид ззадуSkoda Octavia вид ззаду

Якщо раніше Октавія не блищала вишукуваннями в дизайнерських рішеннях (вона була максимально простий, і багато речей були, скоріше, відвертим пережовування того, що вже давно було у інших), нове покоління прийняло на себе не менш потужний, але принципово інший удар обурення - як від шанувальників, так і від ненависників моделі. Її гидливо стали називати «корейцем» і порівнювати з Elantra.

Напевно, я погоджуся. Хоча і з застереженнями. Шкода-то собі не зраджувала з підходом в дизайні. Тут куди більше спільного залишається з покоління в покоління, ніж у Hyundai. Це Elantra перемальовували, і це в неї намагалися прийти до європейського вигляду. Тут же можна говорити про те, що Octavia стала більше схожим на Audi. Особливо це помітно по передній частині, та й ззаду багатьом тут ввижатися Audi А7.

Skoda Octavia задні ліхтаріSkoda Octavia задні ліхтарі

Але давайте по-чесному. Хіба ж це погано? Особисто у мене асоціації з дизайном нової Octavia твердо впираються в Audi ТТ. Ну да ладно. У цьому сегменті, а це С-клас (або С +), не так вже й багато автомобілів мають вау-фактором. І Октавія на їх фоні - це скоріше тріумф, ніж недоречний випендрьож.

А ще тут не поскупилися на колись виключно преміальні рішення: динамічні покажчики поворотів, велика кількість гострих граней, що заходить на крила капот (з пневмоупорамі, до речі) і матричну оптику, яка вміє «вирізати» зустрічний транспорт.

Skoda Octavia фари і бамперSkoda Octavia фари і бампер

Безумовно, оптику таку ви отримуєте або в найдорожчій версії, або в комплектаціях простіше, але за доплату, і про це ми поговоримо ближче до кінця, коли будемо шукати кращу комплектацію за свої гроші. Зараз же варто обговорити техніку.

Двигуни

Взагалі список моторів, доступних для Octavia в інших країнах Європи, набагато ширше: зі старту продажів заявлено більше десяти варіантів, включаючи і гібрид, і навіть газову модифікацію G-Tech. У нас же все набагато скромніше.

Силові установки, доступні для Octavia на інших ринкахСилові установки, доступні для Octavia на інших ринках

Найбільш простий варіант, який буде продаватися в Україні, це атмосферне 1.6 MPI EA211, що видає 110 л. с. і 155 Нм крутного моменту. Мотор цей - точно такий же, як в минулому Octavia A7, VW Polo Sedan, а ще на Skoda Kamiq і інших моделях на нашому ринку. Збирають цей мотор в Росії (завод Volkswagen Group Rus в Калузі), а в Європі про нього нічого не знають. У 2015 році його розробили спеціально для країн, що розвиваються, взявши за основу 1.4 TSI і максимально його спростивши. Мотор відповідає нормам токсичності Euro 5, і на нього легко ставиться газ.

Приїде EA211 до нас, як і в Росії, тільки з автоматичною КПП (шестиступеневий гідротрансформатор). Так, на газі така Octavia буде повільної, без газу - ненажерливої, в обох випадках - під'їдають масло, але зате, схоже, найнадійнішою і простий в обслуговуванні. Адже і гідротрансформатор Aisin в ній буде старий, шестиступеневий (09G / AQ160-6F). Якщо стежити за маслом, то і двигун, і коробка повинні прожити - за сьогоднішніми мірками - довго, тисяч до 300 пробігу.

Skoda Octavia зборка двигуна (завод Volkswagen Group Rus в Калузі) Skoda Octavia зборка двигуна (завод Volkswagen Group Rus в Калузі)

Найбільш же актуальні двигуни - 150-сильні 1.4 TSI і 1.5 TSI, які з дивних причин обидва зараз продаються в Україні, ще й в одну ціну (на момент написання тесту - InfoCar.ua). Сьогодні про них говорити будемо найбільше.

Ну і ще один мотор, який вже є в наших прайсах, це 2.0-літровий дизель TDI на 150 і навіть 200 сил. До нього питання один - ціна. В якому випадку варто переплачувати, ми теж обговоримо.

Також в списку потенційних моторів для нас значиться 2.0-літровий бензиновий TSI на 190 л. с. з повним приводом (який забезпечує динаміку на кшталт RS). Але до нас його, на жаль, поки не везуть. А ось російський ринок обіцяють забезпечити і такими моделями.

1.4 TSI

У тестовому автомобілі встановлений старий добрий 1.4 TSI. Але щодо «старий» і тим більше на рахунок «добрий» мені є що вам сказати. Почати варто з того, що у концерну VAG було вже два покоління мотора 1.4 TSI: перше, із серії ЕА111, вироблялося ще з 2005 року, а друге, з серії ЕА211, було запущено з 2012 року.

В Octavia варто найсвіжіша версія цього двигуна і, схоже, найостанніша. І ні, не така ж, як стояла на минулому поколінні, незважаючи на те, що потужність в 150 л. с. і навіть момент в 250 Нм у них ідентичні. Тут нам стане в нагоді код цього двигуна - DJKA. Така ж модифікація ставиться з 2019-го року на Karoq. А в А7 стояла версія CZDA.

Чому я називаю ці коди? Тому що тільки знаючи їх, ви зможете фільтрувати інформацію і відгуки в інтернеті, а не заважати все в купу і забивати собі голову неактуальною інформацією. Так ось, модифікацію DJKA німці «підтягували» під чергову підверсій Euro 6. Мабуть, навіть під європейський ринок, тому що вони встановили сюди фільтр сажі, а ще програмно злегка розширили полку моменту.

Skoda Octavia двигун 1.4Skoda Octavia двигун 1.4

Але в Європі цей двигун все одно поступився місцем новому 1.5 TSI, про який ми теж поговоримо. До нас же версію DJKA привезли, прибравши фільтр сажа: ні в Karoq, ні в Octavia 1.4 його немає (а канцерогенної сажі бензиновий мотор, поки не прогріється, викидає чимало). Якщо в минулому CZDA «полку» моменту закінчувалася на 3500 об / хв, то тут її протягнули до 4000. Ще трохи переглянули канали подачі повітря і фільтр. Ось, в принципі, і всі відмінності. Чи став автомобіль еластичнішою і динамічніше? Якщо і став, то ви це навряд чи відчуєте. Чи змінилося щось в плані надійності? Найімовірніше, немає.

Мотор цей, як більшість німецьких, зовсім не простий, але за вісім років його все ж довели до розуму. Блок циліндрів тут, як і раніше, алюмінієвий, але гільзованний (і це дуже добре), розподільчі вали крутить зубчастий ремінь, а не ланцюг, як в 1.4 TSI серії ЕА111 (і це теж добре). Ремінь змінюється за регламентом на 120 тис. Пробігу, а після 60 тисяч за ним рекомендується наглядати.

Тут встановлена ??звичайна турбіна, хоча охолоджується вона і маслом, і охолоджувальною рідиною. Є гидрокомпенсатори, а інтеркулер розташований прямо у впускному колекторі. Особливістю мотора є об'єднані з ГБЦ випускний колектор. З одного боку, мотор за рахунок цього швидко прогрівається, з іншого - колектор так просто поміняти не вийде. Але, за статистикою, такі несправності - рідкість.

Ще одна особливість - два контури охолодження і, відповідно, два термостата, які до того ж мають загальний корпус з помпою. Змінюється все в зборі, але заміна ця актуальна ближче до 200 тис. Км пробігу.

Skoda Octavia коди двигунівSkoda Octavia коди двигунів

Якщо ви вирішите почитати в інтернеті відгуки про мотор 1.4 TSI, то відразу натрапите на масу негативу, пов'язаного з ранніми версіями. Розповідають і про проблеми з «масложор»: виробник навіть заявляв, що півлітра на 1000 кілометрів - це норма. Потім це питання вирішили, і зараз мотор повинен вкладатися в 100 грам на ту ж 1000 км. Ще дуже часто зустрічалася проблема з залипання приводу wastegate на турбіні, в результаті якого потужний привід ламав тягу. Але це теж виправили ще в 2013 році.

В результаті сьогодні можна констатувати, що цей мотор не повинен приносити клопоту, а по ресурсу не поступається тому ж 1.6-літровому MPI - 250-300 тис. Км повинен проходити. Але відмінність полягає в тому, що для цього на мотор доведеться витрачати набагато більше грошей.

По-перше, рекомендований український 98 або 100 бензин. Витрата трохи впаде і перекриє частину переплати, але не всю. По-друге, потрібно використовувати тільки якісне масло з інтервалом заміни в 7500 км.

І якщо 1.6 MPI неякісне масло просто «зжирає» або перетворює в залягання кілець і нагар (що є не таким вже й страшним наслідком), то в 1.4 TSI є турбіна, а це в плані раптового попадання - набагато небезпечніше.

І остання рекомендація. Турбіна не любить постійної їзди на малих обертах. Якщо ви, наприклад, рухаєтеся виключно в міських тягучках і пробках, то 1.6-літровий мотор буде надійніше. В іншому випадку варто регулярно виїжджати на більш вільні ділянки і рухатися на високих швидкостях. Думаю, не варто уточнювати, що робити так потрібно тільки з прогрітими мотором і КПП.

Skoda Octavia двигун 1.0Skoda Octavia двигун 1.0

Підсумувавши, скажу, що утримувати 1.4-літровий мотор в ідеальному стані дорожче, ніж 1.6, але натомість ви отримаєте меншу витрату і море задоволення, тому що за свої гроші і при своєму обсязі цей двигун може подарувати досить задоволення за кермом.

1.5 TSI

Розмови про це моторі могло б і не відбутися, тому що мотор цей європейці зробили під себе, і до нас він - поки що - не повинен був дістатися. А то, що Octavia з ним почала продаватися - взагалі якесь дивне непорозуміння. Мабуть, була якась випадкова спецпартія машин в Європі, яку наш імпортер відхопив за хорошою ціною. Після того як її розпродадуть, ліфтбек з таким мотором поки що завозити перестануть. Як, до речі, і Kamiq та Scala, які теж почали продаватися з цими моторами, а потім зникли, потрапивши під відкличну кампанію через несправність з системою Start / Stop (всі суперсучасне все так же тестується на клієнтах, в рамках VAG частіше - на клієнтів Skoda).

1.5-літровий TSI належить до того ж сімейства ЕА211, що і 1.4, але останньої його модифікації під назвою Evo 2016 року. Приблизно тоді німецькі інженери зрозуміли, що 1.4 - це вже минуле століття, і пора його віддавати дикунам, а собі робити щось більш економічне і екологічне.

Про це моторі ви могли чути багато страшних речей. Наприклад, що тут використовується цикл Міллера і що це перший бензиновий мотор VAG з турбіною VGT. Але у всьому цьому є тільки частка правди.

Справа в тому, що інженери створили два 1.5-літрові мотори: на 130 л. с. і на 150 л. с. І мотори ці сильно відрізняються один від одного. Якраз 130-сильний мотор є найбільш передовим і економічним, а 150-сильний - як на наших Octavia, Kamiq і Scala - це щось середнє, щось ближче до старого 1.4.

Skoda Octavia поведінка на дорозSkoda Octavia поведінка на дороз

Так ось, в молодшому моторі дійсно використовується цикл Міллера, який краще підходить для економічної їзди, але при цьому є менш продуктивним. За рахунок того, що вихлопні гази в цьому циклі виходять набагато більш прохолодними, німці вперше поставили на мотор турбіну із змінною геометрією, яка стоїть на дизелях. Ця турбіна дозволила при загальному зниженні віддачі мотора розширити діапазон його ефективності (лопаті в турбіні змінюють кут, і, відповідно, турбіна підлаштовується під різний потік вихлопних газів - рішення відмінне, але дороге як при покупці, так і при ремонті).

У 150-сильному моторі цикл стандартний, так і турбіна звичайна. Проте і тут не обійшлося без доробок: тиск в паливній системі збільшили з 250 до 350 бар в обох версіях 1.5. А це історія зовсім не про нашого 95 бензині.

Ще одне нововведення - покриття стінок циліндрів. І тут, навпаки, 130-сильний варіант має стандартний чавунні гільзи, а в 150-сильному застосовано плазмового напилення з особливою пористою структурою - для утримання масла і зменшення тертя. Чи відчуваєте запах? Запах дуже дорого масла і 98 бензину.

Контрольний постріл в голову консерваторів і ретроградів - фільтр сажі і система відключення двох середніх циліндрів в обох версіях 1.5-літрового мотора. Хоча насправді ні того, ні іншого побоюватися не варто. Фільтр сажі в бензиновому автомобілі - це зовсім не такий же проблемний вузол, як в дизельному, а систему відключення циліндрів відточили ще на моторі 1.4. Хоча потім і прибрали.

Та все це, звичайно ж, ускладнило мотор, але дозволяє заощадити близько літра палива на 100 км. Чи варто цей літр нервів, ризиків і переживань? Як на мене, немає.

2.0 TDI

Тут довго розповідати нема про що. 2.0-літровий ЕА288, який встановлювався на Octavia і до цього, багато хто вважає одним з найнадійніших моторів всього концерну VAG в принципі.

Звичайно ж, на А8 мотори злегка допрацювали - змінена програма управління (їх злегка затиснули для поліпшення показників викидів). Але принципово на надійність це вплинути не повинно було. Зокрема я говорю про 150-ти сильному моторі з одного турбіною. Тому що 200-сильний бітурбомотор - це окрема історія. Він дуже складний: одна з турбін - із змінною геометрією, є рідинний інтеркулер і т. Д. Та й ціна на автомобілі з таким мотором виходить за рамки класу Octavia, так що з тестовим 1.4-літровим автомобілем варто порівнювати тільки дизельний 150-сильний.

Різниця в ціні між ними становить рівно 2000 доларів, і окупати цю переплату за рахунок витрати потрібно буде приблизно 100 тис. Км пробігу. Це досить довго. Але з іншого боку, треба розуміти, що ціна на вторинному ринку між версіями буде відрізнятися приблизно на ту ж суму. Так що загальна вартість експлуатації буде практично однаковою.

Що ж тоді брати, якщо ви можете дозволити собі заморозити 2000 доларів на пару років? Відповідь криється в типі вашої експлуатації автомобіля: якщо вам потрібно їздити по місту з малими пробігами і частими глушіння, звернути увагу варто на бензинову версію - взимку буде все-таки зручніше. Якщо ви більше їздите по трасі і вас чекають великі пробіги, ваш варіант - дизель.

Правда, тут вирішити за вас намагаються продавці - дизель продається зараз тільки в найдорожчих комплектаціях (на момент написання тесту - InfoCar.ua).

Коробка передач

Вперше в історії Octavia мотор 1.4 «потоваришували» з гидротрансформатором - ще й з новим восьмиступінчастим від дочірньої компанії Toyota Aisin. Тема ця цікава і актуальна не тільки в контексті Octavia, а в рамках всього концерну VAG, адже цю ж зв'язку ми чекаємо і на новому Golf, і на Leon, а знайома вона вже нам по Karoq.

Так що ж, у концерну здали нерви? Щоб краще зрозуміти це рішення VAG, давайте згадаємо історію роботизованих коробок DSG. Короба з подвійним зчепленням - в теорії геніальний винахід, яке проте обернулося для німців непоправних ганьбою. Але мені більше подобаються інше формулювання: DSG - це майбутнє, яке настало занадто рано. Точніше - в 2002-му, коли Volkswagen звернувся в компанію BorgWarner (американську), і разом вони створили DQ250 - з шістьма передачами і мокрим зчепленням. А ще через кілька років - вже разом з компанією LUK - зробили «суху» коробку DQ200. І ось тоді понеслося. Суди, мільярдні гарантійні витрати, грандіозне падіння іміджу бренду і німецького автопрому в цілому.

Вся справа в тому, що німці вже надто поспішали випередити весь світ і випустили на ринок, віддавши на тестування споживачеві, абсолютно сиру розробку. Але десять років не пройшли даром, і вже до 2014 року коробки були доведені до розуму. Ламатися вони стали в десятки разів рідше, а умільці навіть навчилися їх лагодити (що завод досі вважає неможливим). Ресурс їх, звичайно, все ще відстає від класичних гідромеханічних АКПП, але вони з лишком компенсують це більш доступною ціною, суперефективністю і економічністю, яка як раз і дозволяє моделям VAG залишатися поза конкуренцією по динаміці і витраті в порівнянні з конкурентами з аналогічними по потужності моторами .

Втім, вже підростає нове покоління, яке про глобальні проблеми перших DSG навіть і не чуло. Тобто все давно заспокоїлися і навіть почали отримувати задоволення. Але ось - черговий сюрприз: Aisin підвезли!

Головні особливості автоматичних коробок з гидротрансформатором добре відомі. Серед переваг значиться щодо плавне рушання і перемикання передач як вгору, так і вниз. Без характерних для DSG ривків і брязкіт, що особливо відчувається в пробках. Крім того, плюсом «класичної» АКПП є - в теорії - більший ресурс.

Головний же мінус - відносно низький ККД. Грубо кажучи, гідромеханіки передає на колеса не всю потужність мотора. В результаті при тій же потужності двигуна в порівнянні з механікою або «роботом» динаміка зазвичай гірше, а витрата більше. Та й вартість такої коробки, а відповідно, і автомобіля, буде більше.

Так чому ж німці з чехами все-таки вирішили поміняти свій майже ідеальний, доведений до розуму «робот» на дорогу японську гідромеханіку? По-перше, потрібно розуміти, що це поки не глобальний перехід, і DSG замінений гидротрансформатором лише для мотора 1.4 TSI і тільки для окремих ринків. Тобто 2.0-літрові мотори на Октавії до нас приїжджають все з тим же «роботом». А в інших країнах Європи Aisin для Skoda не доступний.

Проте питання це не знімає. Я думаю, що в VW вирішили піти назустріч споживачеві і підвищити довіру до своїх моделей, як свого часу вони надійшли в США. Все-таки для наших людей надійність важливіше економії літра палива на 100 км. До того ж і гарантійних ремонтів DSG все ще не мало, а це в будь-якому випадку витрати.

Та й та сама восьмиступінчастою коробка Aisin вже коштує не так дорого, як сім років тому, коли її тільки представили, а DSG теж заводу з неба не падають - за них також потрібно платити того ж BorgWarner або LUK.

Чому саме Aisin? Тут відповідь однозначна: інших перевірених варіантів для передньопривідних платформ з поперечним мотором просто немає.

Що ми про цю коробці знаємо? У 2013 році японці в кооперації з німцями створили цей агрегат на базі шестиступенчатого, того самого, який встановлюється в пару до мотора 1.6 MPI. Причому оскільки коробка тут стоїть поперек кузова (фактично між колесами), стояло завдання додати дві передачі до шести, але залишитися в тому ж розмірі. Що японці і зробили. Причому можна було припустити, що сьома і восьма передачі будуть підвищують, розрахованими на рух на високих швидкостях. Але це не зовсім так: передачі стали коротшими, і передавальне число першої стало набагато вище. Тобто коробка повинна була стати краще у всьому: і забезпечити кращий старт з місця, і зниження витрати на трасі, і більш комфортне і економічне переміщення в середньому.

Створили цей агрегат на базі шестиступенчатого Aisin Створили цей агрегат на базі шестиступенчатого Aisin

До слова, вперше її поставили на Lexus RX з мотором 3.5. А потім, судячи з усього кілька років тестували на Volvo. І зараз ця коробка є найпоширенішою і вважається найнадійнішою в своєму класі.

Що ж поганого можна почути про цю коробці? Напевно, єдине - це відгуки американців про нові Jetta. Їх не так багато, але вони активно переводяться, поширюються і смакують ненависниками VAG. Хоча нічого страшного там не говориться: люди скаржаться, що коробка в деяких умовах при перемиканні видає металеві звуки. Наївні янкі, не їздили вони на DSG!

Звертати увагу на це не варто: коробка дуже надійна. Звичайно, якщо її правильно експлуатувати і обслуговувати. Перше: як і будь-яка гидромеханика, цей Aisin не любить довгих пробуксували. Друге: буксирувати автомобіль не можна - тільки евакуатор. Третє: стримувати в собі гонщика, поки коробка не прогріється.

Прогрів гідротрансформатора - це окрема довга тема. Він не гріється від мотора, і щоб його прогріти на місці, потрібно кілька годин. Краще починати спокійно їхати. Причому їхати досить довго і не дуже швидко, так як на швидкості піддон коробки буде охолоджуватися.

Але головне - забудьте мантру про те, що гидромеханика що не обслуговується і не лагодиться, тому що вічна і «вбивається». Заміна масла, як і в «роботах» - за регламентом раз в 60 тис. Вірніше, в інструкції написано перевіряти стан і рівень масла, але насправді його потрібно міняти. І чим більше було агресивної їзди і пробуксовок, тим частіше. А також постійно контролювати сервісменов, які повинні контролювати рівень масла, тому що гідротрансформатор дуже не любить як недоливів, так і переливів.

Якщо слідувати цим простим правилам і не робити нічого з першого списку, то ця коробка прослужить і 100, і 200, і навіть 300 тис. Км. А потім - капремонт, і погнали далі. Є велика ймовірність, що цей мотор безпроблемно пропрацює довше двигуна. І в рази довше DSG.

Динаміка

Але вистачить теорії, переходимо до практики. У місті немає ні найменшої необхідності їхати швидше, ніж може вам дозволити їхати цей 1.4-літровий TSI. За відчуттями, наша Octavia їде плавно і розмірено, але не так динамічно, як той же сьомий Golf з 1.4 TSI і DSG. Але в потоці все дуже гідно: 250 Нм моменту відчуваються, і, головне, відчувається, що вони доступні з низів і в широкому діапазоні оборотів. Та й наявність цілих восьми передач означає, що ви завжди будете рухатися на піку цього моменту.

Skoda Octavia розгін до 100Skoda Octavia розгін до 100

Що стосується розгону з місця до 100 км / год, то за паспортом 1.4-літрова Octavia на механіці розмінює цю швидкість за 8.2 с (тобто точно так же, як і раніше). А ось з автоматичною коробкою - за 9 с. І це майже на секунду довше, ніж з DSG.

Ми перевірили цей показник самостійно. І були приємно здивовані. На зимовій гумі і не самому сухому асфальті, які привели до пробуксовки на старті, автомобіль показав 9.3-9.4 с. Притому результат був аналогічним як при старті з двох педалей, так і з одного. Тобто в нормальних умовах, можна припустити, Octavia здатна розігнатися швидше паспортних даних. Так що з динамікою все не так вже й погано. Хоча і гірше, ніж було у автомобіля з DSG.

На швидкостях понад 100 км / ч динаміка спадає, але автомобіль продовжує досить охоче розганятися до 160 км / год і навіть вище. Але в таких режимах руху вже добре відчувається, що позаду у нас - саме балка, а не підвіска. Обережні маневри допустимі, але не рекомендовані: «візок» тут сильно поступається Passat, та й Golf ця Octavia з поведінки на високих швидкостях теж програє. Це типовий міський житель, і не потрібно вимагати від нього неможливого.

Skoda Octavia селектор АКППSkoda Octavia селектор АКПП

Витрата

У місті зв'язка 1.4 TSI і Aisin споживає близько 8 л / 100 км. Так, може бути і більше, але при цьому і заявлених 7л на «сотню» також можна досягти (хоча потрібно буде вже дуже сильно «нудити»).

Вважаю, що з роботом показник витрати був би нижче, але набагато чи? Натомість ви отримуєте плавність, якої домогтися від коробок DQ, нехай і найкращих із серії - DQ500 або її похідної DQ381 - просто не вийде. У місті, особливо в важкому трафіку, цей Aisin набагато приємніше «роботів». І це факт.

Єдине, що в коробці передач напружує - звук, з яким актуатор перемикається між режимами роботи. Такий звук від подібних вузлів я чую вперше.

Комфорт

Добре, що в Києві лагодять дороги. Так, багатьом так не здається, але я ось до чого веду. Як я вже говорив, ззаду у нас встановлена ??балка. І в поєднанні з 17-дюймовими колесами я повинен визнати її жестковатой, тряскою і не найвдалішою в плані налаштувань з точки зору комфорту. Особливо на дрібних нерівностях. Бруківка віддається грубими вібраціями по салону і, по правді кажучи, все це чимось нагадує віз. А на серйозних нерівностях - тих же лежачих поліцейських - задня підвіска видає порядну частку шуму.

Добре, що в Києві лагодять дороги. Так, багатьом так не здається, але я ось до чого веду. Як я вже говорив, ззаду у нас встановлена ??балка. І в поєднанні з 17-дюймовими колесами я повинен визнати її жестковатой, тряскою і не найвдалішою в плані налаштувань з точки зору комфорту. Особливо на дрібних нерівностях. Бруківка віддається грубими вібраціями по салону і, по правді кажучи, все це чимось нагадує віз. А на серйозних нерівностях - тих же лежачих поліцейських - задня підвіска видає порядну частку шуму.

Skoda Octavia їзда по бруківціSkoda Octavia їзда по бруківці

На більшій швидкості, з'являється - на подив - комфорт. Амплітуда ходів підвіски збільшується, і дрібні огріхи полотна не відчуваються. Але в наших реаліях і з «дотриманням» швидкісного режиму я можу сміливо назвати 17-дюймові диски компромісними для Octavia. Я б вважав за краще 16-дюймові. Так, мінус в зовнішньому вигляді, але і нервозності в поведінці теж менше.

Благо шумоізоляція хороша, і вона - суб'єктивно, звичайно - краде відчуття від загальної брутальності підвіски. Для порівняння, підвіска Toyota Corolla набагато комфортніше і набагато тихіше (але потрібно пам'ятати, що там все ж многоричажка).

А ось що стосується керованості, то глобальних претензій до Octavia у мене немає (хоча непогано було б отримувати більше стабільності при русі по круговій траєкторії - хоча б як в Corolla). Кермо в Octavia настільки хороший, наскільки він може бути хороший у Skoda - майже Golf. Але тільки майже.

Skoda Octavia кліренсSkoda Octavia кліренс

Ми також перевірили кліренс тестової Skoda і отримали результат в 15.5 см. Вважаю, що такого дорожнього просвіту досить для більшості ситуацій, будь то місто або путівець.

А ось що мене збентежило, так це гальма. До їх ефективності у мене немає ніяких претензій. На жаль, через погодні умови ми не мали можливості заміряти гальмівний шлях - на дорозі було мокро. Але по відчуттях ефективність гальмівної системи - на високому рівні. Справа в іншому, а саме в педалі гальма: зусилля на ній дуже штучне. Педаль жорстка, і не завжди зрозуміло, наскільки її потрібно дотискати, щоб отримати плавне уповільнення: натиснув легше - толком уповільнення немає, ще трохи - і вже занадто. Втім, до такого налаштування можна звикнути.

Skoda Octavia в містіSkoda Octavia в місті

Загалом, відчувається, що інженери намагалися зробити цю Skoda саме такий, щоб вона всіх влаштувала. Вона не ідеальна ні в чому, але при цьому в сукупності споживацьки хороша. Так, у неї не найприємніша підвіска і не найточніше рульове, але все це з лишком перекривається рівнем шумоізоляції, двигуном і коробкою.

Салон

Старалися і всередині автомобіль зробити хорошим. Але я все ж почну з поганого. Двері тут не прикриває поріг. Здається - дрібниця, і взагалі не варто було б на цьому акцентувати увагу, якби цей поріг не був таким широким, як прірва між Octavia 1959 (і так, ця модель тоді вже випускалася) і Octavia 2020. Так що не бруднити штани у вас просто не вийде, особливо в сльотаву погоду. З іншого боку, ви ніколи не будете чіпляти дверима навіть високі бровки.

Skoda Octavia салонSkoda Octavia салон

Зате в іншому салон Октавії - це дитя нового десятиліття. І хоча його архітектура нагадує попередню генерацію, але все ж він має в своєму розпорядженні сучасним видом і якоїсь легкістю. Дуже приємна оку передня панель і пристойні матеріали. Тут Октавія - в своєму кращому вигляді.

М'які пластики, хороші, вивірені зусилля і загальна органічність всіх ліній справляють приємне враження. Знаю, багатьом не подобається новий селектор КПП, але у таких людей хочеться лише запитати, чим їм так запала в душу стара «кочерга». Або, може бути, шайба була б доречніше?

Приладова панель може бути повністю цифровий, а й наша аналогова дуже приємна оку. Та й читається, як і раніше, відмінно. Цікаво реалізована панель з рядком перед переднім пасажиром: у багатьох комплектаціях вона взагалі може бути виконана в іншому кольорі або навіть обтягнута алькантарою. Єдиним мінусом матеріалу попереду (як у нас) є те, що він дуже швидко брудниться і затирається.

Крісла - з височенною спинкою, і ясна річ, по-VAGовскі зручні. Як і посадка. Я думаю, можна і не говорити, що спереду може всістися людина будь-якого зростання. Управління салонним світлом - сенсорне (як і в останньому Golf). Біля світлового блоку розміщений роз'єм Type-C (наприклад, щоб можна було відразу підключити реєстратор і не тягнути дріт через всю обшивку). Simply Clever.

Skoda Octavia передні сидінняSkoda Octavia передні сидіння

До тієї ж - розумною - серії рішень варто зарахувати і підстаканники з упорами під дно пляшки (відкрутити кришечку можна однією рукою), і скребок в лючке бензобака, і парасольку зі щіткою в нішах задніх дверей. Така турбота дійсно приємна.

З іншого боку, є до цього салону і кілька претензій. Перше, що мені не подобається - мультимедійна система, яка прийшла сюди з виходом нового Golf. Вона глючить і взагалі погано відточена з точки зору стабільності роботи. Пам'ятаю, на тесті Golf в Португалії мені попався автомобіль з глючной системою, і однією з її особливостей було те, що вона спочатку знизила гучність звуку до мінімуму, а потім пустила через динаміки шум. Тільки запитавши про це, ми відразу ж отримали автомобіль без подібних глюків. Пройшов рік. Вгадайте, що сталося під час тесту Octavia? Правильно, мультимедійна система також самостійно вимкнула звук.

В цілому системи дуже схожі, хоча і виглядають по-різному. Ріднить ж їх нестабільність в роботі. Іноді в Octavia камера може просто не включитися. Іноді на екрані на ходу зависає логотип бренду на весь екран. Іноді система відмовляється підключати Android Auto, а CarPlay - незважаючи на те, що він бездротовий - так і не cмог підключився по повітрю. Кажуть, що на кожному ТО будуть заливати оновлення, якщо воно буде. Справедливості заради треба сказати, що глюки ці рано чи пізно переможуть. Зрештою, це всього лише софт. Софт, який - потенційно - дуже непоганий, просто його потрібно доопрацювати.

Skoda Octavia мультимедійна системаSkoda Octavia мультимедійна система

І все одно, не розумію я цього. Японці не можуть собі дозволити випустити що-небудь неробочий. Так, воно може гальмувати, виглядати як Total Commander, працювати на перфокартах, але ніколи не буде глючити. На відміну від «околонемцев».

Багатьом, наскільки я знаю, не подобається кермо нової Октавії. Думка цих людей я не поділяю. Кермо, як на мене, відмінний, і користуватися ним в повсякденній експлуатації дуже зручно: кнопки зрозумілі, перетин і хват приємні.

Ось, правда, хром на кнопках за настільки недовгий пробіг вже почав затирається. Та й обшитий шкірою кермо неякісно. А ще, до речі, панель перед переднім пасажиром пристойно «гуляє». Так, дрібниці, але сказати про них теж варто. Хоча, звичайно ж, загальне позитивне враження від переднього ряду вони змінити не здатні. Сидіти зручно, тут затишно, і все навколо радує око. Крім хіба що того, що ви бачите в дзеркалах. Салонне - дрібне, і «картинка» через сильно похиле заднє скло узковата, а зовнішні дзеркала надають зовсім небагато інформації.

Skoda Octavia кермоSkoda Octavia кермо

Зате підлокітник, як і раніше, регулюється, а ще тут є чотири входи USB Type-С. І поки ми не почали говорити про задньому ряді, варто згадати про звучання базової стереосистеми. Він, м'яко кажучи, посередній: навіть 6/10 можна поставити йому з натяжкою. У передній частині - ще куди не йшла, але задні динаміки звучать так, ніби-то їх проткнули викруткою при монтажі.

Задній ряд і багажник

Сидіти пасажирам позаду повинно бути зручно, але тільки в тому випадку, якщо зростання цих пасажирів - набагато менше, ніж у мене (мій - 2 метри). В іншому випадку починаєш помічати багато недоліків. З одного боку, сидіння зручні (хороший нахил спинки і профіль), підлокітник - на потрібній висоті, є вигин спинки переднього крісла під коліна, а стопи можна розмістити під сидінням. З іншого ... Давайте дивитися правді в очі - Octavia ніколи не була рекордсменом за кількістю місця позаду. Колісна база у неї коротше, ніж у Corolla. Є високий центральний тунель. Через похилого даху місця над головою залишається зовсім небагато, а бочкообразная її форма означає, що задня стійка знаходиться до вашій голові набагато ближче, ніж раніше. Але, повторюся, всі ці недоліки ви помітите, тільки якщо ваш зріст істотно перевищує середній.

Skoda Octavia задній ряд сидіньSkoda Octavia задній ряд сидінь

Я не хочу повторюватися і говорити, що у Octavia кращий багажник в класі. Він таким був, є і буде. 600 літрів! І це, цілком ймовірно, один з головних козирів цього автомобіля.

Skoda Octavia багажникSkoda Octavia багажник

Ціни і оптимальна комплектація

Прийшов час поговорити, яку ж комплектацію вибрати. Якщо ви готові витратити на Octavia 30 тис. Доларів, ваш вибір - дизель. Він доступний тільки в найдорожчій комплектації Style, і 150-сильна версія буде коштувати рівно 30 тис. Там позаду встановлена ??така ж напівзалежна підвіска, і різниця полягає лише в моторі і коробці DSG. Більш потужна версія дизеля комплектується повним приводом і незалежною схемою позаду. Підозрюю, що такий ліфтбек буде по комфорту ближче до Passat, але і вартість авто в цій комплектації стартує з 35 тис. Доларів. Октавія за такі гроші - це, як на мене, явний перебір. Та й за 30 тис. - також.

Варто спуститися на землю. 1.4 TSI, який ми розібрали - дуже приємний в усіх розуміннях мотор. До того ж, на відміну від дизельних версій, він комплектується гидромеханической коробкою. У щоденній експлуатації ви будете куди більше раді класичної АКПП, ніж «роботу». Я свідомо відкидаю варіанти з «механікою»: на дворі - 2021 рік, і попит на механічні коробки зводиться нанівець.

1.4 TSI c Aisin існує в двох комплектаціях: середньої Ambition і найбільш дорогий Style. Перша буде коштувати від 24 тис. Доларів, друга - від 28 тис. І ось яка халепа. Так, Style - це відразу і більший дисплей мультимедійної системи, і 17-дюймові диски, і цифрова приладова панель, і динамічні поворотники позаду. І ще багато чого. Але все ж Style c 1.4 TSI дуже близький за ціною з 2.0-літрової дизельної версією, та ще й в тій же комплектації. Питання складне, і в цьому випадку дизельна версія виглядає привабливіше.

А ось якщо дивитися Ambition, то саме в цій комплектації ви отримуєте той необхідний мінімум, який можна назвати розумним і виваженим. Так, вам будуть запропоновані 16-дюймові колеса, але я вважаю їх якраз найбільш виправданим варіантом для цього шасі. У вас буде клімат-контроль, буде такою, як у тестового автомобіля, восьмидюймовий сенсорний дисплей. Так, без камери і паркувальних датчиків - вони доступні за доплату (але це вже особиста справа кожного). Зате у вас буде діодний головна оптика. Чи не матрична, але також відмінно працює.

Базова Octavia в комплектації Active - тільки з «механікою». І вибираючи автомобіль для особистого користування, я б цю комплектацію не розглядав.

Підсумок такий. Якщо ви готові витрачати 30 тис., Вибір падає на 2.0-літровий дизель і DSG. Якщо ж ні - 1.4 TSI c восьмиступінчастою гідромеханікою Aisin в середній комплектації. Але в одному я впевнений на сто відсотків. Незважаючи на велику кількість причіпок і критики в цьому тест-драйві, цілком можливо, що Octavia - це кращий варіант на нашому ринку на сьогоднішній день. Цей автомобіль і досить сучасний, і, судячи з усього, все так само надійний і невибагливий.

Обсуждение тест-драйва Octavia

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Skoda Octavia

олег
Украина, Киев
20.11.2010

Автомобиль куплен в салоне в январе 2007г.Много читал в интернете о разных марках, но выбор был сделан на А5.На мой взгляд в своей ценовой категории это оптимальный вариант.До 30000 проблем небыло вооб читати відгук

Артем
Украина, Киев
09.03.2013

Нормальна робоча лошадка. За 4 роки крім фильтров і масла+ (тормоз. колодки на 60 тис. обійшлись в 400 грн) нічого не мінялось. Єдине - прийшлось помінять 1 амортизатор кришки багажника. На 75 тис. за читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Skoda Octavia

Skoda Octavia 2014 Skoda Octavia 9300$ 2014