MG 4. Що пропонує найдешевший електромобіль на ринку

Розповісти друзям:

Офіційних електромобілів в Україні стає все більше. Нещодавно ми знайомили вас із потужним та дорогим MG Marvel R, тепер поговоримо про іншу модель цієї марки - MG 4. І це найдешевший офіційний електромобіль на ринку.

Почнемо з кінця

Зазвичай ми говоримо про ціни та конкурентів наприкінці тест-драйву, але в цьому випадку треба одразу розібратися з тим, що і за скільки нам пропонують.

Наразі є три версії MG 4:

  • базова STD за 27 000 доларів - задній привод, 170 к.с., 250 Нм, батарея на 51 кВт-год, заявлений запас ходу 350 км, розгін до «сотні» - 7,7 с;
  • середня Luxury за 32 000 доларів - задній привод, 203 к.с., 250 Нм, батарея на 64 кВт-год, заявлений запас ходу 435 км, розгін до «сотні» - 7,9 с;
  • топова XPower AWD за 35 000 доларів - повний привод, 435 к.с., 600 Нм, батарея на 64 кВт-год, заявлений запас ходу 385 км, розгін до «сотні» - 3,8 с.

Останні варіант - це взагалі якийсь космос, про нього треба говорити окремо. Середня, імовірно, найцікавіша з точки зору балансу між ціною та можливостями, але саме базова (вона й була на нашому тесті) вбиває ціною всіх наявних конкурентів, якщо йдеться про офіційні електромобілі в Україні.

Щоб не бути голослівними: Nissan Leaf з батареєю на 40 кВт/год і реальним запасом ходу трохи більше ніж 200 км коштує 36 000 доларів; Hyundai Kona Electric в базовій комплектації з батареєю на 39,2 кВт-год та заявленим запасом ходу до 305 км (в реальності менше) коштує 31 000 доларів. Це найдоступніші офіційні електромобілі в Україні до появи MG 4 - єдиної моделі, яку наразі можна купити, маючи менше ніж 1 млн гривень. Що ж вона пропонує за ці гроші?

Зовні та всередині

По-перше, треба відзначити, що MG 4 має дуже ефектний вигляд, особливо в яскравих кольорах - блакитному, помаранчевому, червоному. Дизайнери точно хотіли, щоб цей автомобіль мав динамічний, майже спортивний вигляд. Тому спереду він мімікрує під Lamborghini, а ззаду хизується імітацією масивного дифузора та спойлера. З одного боку це трохи кумедно, а з іншого, якщо згадати про версію XPower з розгоном до «сотні» за 3,8 секунди, наче й доречно. Зрештою, непогано - на цей автомобіль звертають увагу і вам за це аж ніяк не соромно. Виглядає дорожче, ніж коштує.

На противагу екстер'єру, салон виглядає максимально лаконічно. Дійсно оригінальним тут можна назвати лише двоспицеве кермо. В базовій версії воно поліуретанове, але опційно доступне й шкіряне. Можна також дозамовити підігрів керма. Все решта - як є, або ж вибирайте комплектацію Luxury.

А що ж є в базі? Насправді дуже багато. Наприклад, безключовий доступ, клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, автоматичне екстрене гальмування, утримання в смузі руху, автоматичне увімкнення світла, зокрема дальнього. Це те, що зазвичай зустрічається аж ніяк не в базових комплектаціях. В принципі, єдине, чого тут реально не вистачає, так це камери заднього виду. З урахуванням того, що в Luxury камери є «по колу», сюди можна було б поставити хоча б задню.

В іншому це класична стартова версія - бюджетний жорсткий пластик, тканина на сидіннях, механічні регулювання. Навіть дзеркал в козирках немає. Втім, салон доволі просторий, сидіння хоч і простенькі, але цілком зручні. Ззаду центрального підлокітника немає, як немає й дефлекторів, але є USB-порт, і це вже добре. Спинка дивану, звичайно, складається, збільшуючи об'єм багажника з 350 до 1177 літрів.

Ну і куди ж в сучасному автомобілі, особливо електричному, без екранів. Навіть якщо це «база». Тут їх два. Перший - панель приладів на 7 дюймів, другий - 10,25-дюймовий сенсорний. Обидва мають гарну роздільну здатність й однаково сильно відблискують. Але важливіше, що графіка, інформативність та логічність меню - на висоті. Втім, швидкість сенсорного екрана могла б бути кращою. А звучання базової аудіосистеми взагалі не витримує жодної критики.

Як їде

Цікава штука - в MG 4 немає кнопки «Старт». Автомобіль вмикається датчиком навантаження в сидінні водія. Тобто ви сідаєте, автомобіль автоматично вмикається. Натискаєте на педаль гальма - він готовий рушити. Вимкнути ж його можна або через меню, що незручно, або вийшовши з машини та закривши її.

Це рішення здатне здивувати, але куди більше нас зацікавила керованість MG 4. Поїздивши в різних режимах, розумієш, що дизайнери не дарма малювали цьому автомобілю стрімкий образ. Або ж навпаки, інженери настільки захопилися зовнішністю хетчбека, що створили та налаштували для нього відповідне шасі. Таке, яке можна порівняти, наприклад з поведінкою Ford Fiesta - маневрове, «гостре», с пружною підвіскою, яка відмінно тримає дорогу. До речі, ззаду у MG 4 не балка, як це часто буває в цьому класі, а багатоважільна підвіска, що теж позитивно впливає на керованість. Треба лише пам’ятати, що це задньопривідний автомобіль, щоб відповідно діяти в дощ та взимку.

Дивно, але пружна підвіска тут зовсім не жорстка, тобто вона не створює дискомфорту в салоні поштовхами чи тряскою. Так, деякі вади дороги ти відчуваєш, але не настільки сильно, як могло б бути за таких налаштувань.

В принципі, щоб насолоджуватися водінням MG 4, не треба навіть перемикатися в режим Sport - динаміки вистачає й в стандартному режимі. Причому прискорення дуже рівномірне. Отже, прогнозоване. А щоб таким самим прогнозованим було й гальмування, треба підібрати для себе комфортну інтенсивність системи рекуперації енергії. Стандартно встановлений високий рівень, але нам більше сподобався середній - він не настільки грубо сповільнює автомобіль на скиданні «газу», тобто дає можливість саме вам вирішувати, яким має бути гальмування. Але це справа смаку та стилю водіння.

Дуже круто, до речі, що MG 4 дає водію певні можливості налаштування роботи систем відповідно до власних вподобань. Це стосується не лише рекуперації, а й, наприклад, інтенсивності системи утримання в смузі. За замовчуванням вона діє лагідно, але, якщо вам до вподоби активніша її участь - будь ласка.

І про головне, що цікавить будь-кого, хто придивляється до електромобіля - реальний запас ходу. Нагадаємо, для базової версії з батареєю ємністю 51 кВт-год заявлено 350 км. Це трохи завищена цифра. Під час нашого тесту споживання енергії в міському циклі становило 16,5 кВт-год, що дорівнює 310 км на одному заряді.

Висновок

MG 4 - дуже цікава пропозиція на ринку нових офіційних електромобілів. За ціною базова версія взагалі не має собі рівних, притому, що вона не тільки має пристойний запас ходу, яскраву зовнішність та гідне оснащення, а ще й водія тішить своєю поведінкою.

Джерело: «АвтоСвіт»
  • Тест-драйв MG 4: MG 4: електричний феномен MG 4: електричний феномен

    Цей електричний хетчбек настільки запав у душу європейцям, що став найбільш популярним в Європі автомобілем, зробленим в Китаї. Спробуємо дізнатися, чому. ...
    Auto 24