Hyundai Elantra: революция в дизайне, но не в технике

Розповісти друзям:

На тесті у нас Hyundai Elantra 2021 модельного року. Попереднє, шосте покоління моделі входило у нас в список трьох найбільш продаваних седанів у класі. Ми не пробуватимемо вгадати, чи повторить успіх попередньої генерації ця модель, зате дамо відповіді на інші запитання. Чи справді тут встановлені ті ж мотори, що і раніше? За допомогою чого Elantra кладе на обидві лопатки Skoda Octavia? Як так вийшло, що мультимедійна комплектація в дешевших комплектаціях краща, ніж в найдорожчій? Чому Elantra не варто купувати, якщо ви прагматик? І чому корейці – найпрогресивніші з точки зору маркетингу?

Hyundai Elantra вид спередуHyundai Elantra вид спереду

Дизайн

Elantra сьомого покоління – це той випадок, коли розмову про автомобіль можна будувати навколо одного лише дизайну. Тому що нічого більш емоційного в цьому класі ви просто не зустрінете. Від зовнішнього оформлення моделі можна як плюватися весь день, обзиваючи її жахливою жабою, так і годинами розмірковувати над ромбоподібним візерунком, навколо якого будується весь рубано-гранчастий силует седана. Можна шукати аналогії з Lamborghini Aventador, а можна лаяти дизайнерів, які знову перемалювати все з нуля, не залишаючи при цьому європейцям ні шансу відшукати в новому зовнішньому вигляді традиції і почерк попередніх поколінь.

Та головне, Elantra явно не залишить вас без емоцій. Це яскравий автомобіль, який хочеться розглядати в деталях. Складні елементи, грамотно опрацьовані акценти, які привертають увагу, незвичайні форми, та при цьому загальна цілісність екстер'єру – все це про Елантру.

Hyundai Elantra вид збокуHyundai Elantra вид збоку

Вона зовсім не схожа на попереднє покоління. Але за експресією, як мені здається, зрівнялася з тією самою п'ятою ґенерацією, яка в певний момент опинилася в кожному дворі кожного будинку. А та модель ламала стереотипи і змушувала дивитися на корейський – тоді ще молодий для нашого покупця – бренд по іншим кутом. І тепер, після стількох років, ми з упевненістю можемо сказати, що таки змусила.

Лінуєтеся читати? Дивіться відео-тест Hyundai Elantra:

І змусила ґрунтовно. Але серед козирів п'ятої генерації були ціна, комплектація і простота конструкції. Зараз же з усього цього залишився тільки третій пункт, та й той – з обмовками. Про це ми ще поговоримо, але давайте спочатку про практичність. Тому що в цьому плані нова Елантра далека від ідеалу.

Hyundai Elantra вид ззадуHyundai Elantra вид ззаду

І справа зовсім не в кліренсі. Тут його майже 15 повноцінних сантиметрів, і результат цей зовсім непоганий. Але ось бампер із його нижньою гранню... А решітка? Уявіть, як легко все це трісне при найменшому контакті, і, головне, скільки ця чудова на вигляд композиція вартуватиме.

Друга ж претензія в плані практичності стосується багажника. І справа не в тому, що він маленький – його об'єм дорівнює цілком адекватним 470 л (зі зміною покоління він навіть виріс). І навіть не в тому, що тут використані погані матеріали – вони цілком нормальні, якщо брати до уваги клас автомобіля.

Підвів сам багажний отвір. На догоду дизайну він вийшов зовсім невисоким, та висота завантаження, навпаки, аж надто висока. Та і це – не найбільша проблема. Біда в тому, що похиле заднє скло і кришка багажника об'єднані в одну площину (хоча з точки зору дизайну це все ж виграш). І взимку частина того, що є у вас на склі, успішно скочується в багажнику. Таке собі жертвопринесення на догоду зовнішньому вигляду.

Hyundai Elantra багажникHyundai Elantra багажник

Ну, а ще варто згадати про 47-літровий бак. Цього аж надто мало: вам навряд вистачить, щоби доїхати з Києва до Одеси. А якщо їхати, не стримуючись, то на відсутність зупинки на заправку можна навіть не сподіватися.

Підводячи проміжний підсумок, скажу так: виглядає цей автомобіль дорожчим, ніж просто чергова Elantra. Виконаний у стилі своєї старшої сестри Sonata, він точно не злиється із потоком.

Hyundai Elantra фари і бамперHyundai Elantra фари і бампер

До речі, щоби прем'єра настільки яскравого автомобіля не загубилася у стрічці новин про коронавірус, американський підрозділ Hyundai пішов направду нетривіальним маркетинговим шляхом. Замість того, щоби влаштовувати презентації, які під час локдауну влаштовувати, скажімо прямо, було складно, вони вирішили інтегрувати свої автомобілі в сюжети популярних американських блогерів. Так Elantra потрапила в руки і до Паркера Волбека (Parker Walbeck), і до Пітера Маккіннона (Peter McKinnon). Дуже сміливо і ефективно. Врешті, хто ще, як не відеограф, зможе показати автомобіль красиво?

Всередині

Хотілося б сказати, що хорошу роботу зробили не тільки маркетологи, але і дизайнери інтер'єру. Адже намалювали його дуже гідно: плавні лінії, сучасні тренди (встановлені Mercedes-Benz) – все було враховано. Але матеріали – на низькому рівні. Тобто підхід від попередніх поколінь залишився, і він дисонує із сучасністю інтер'єру в принципі. Жорсткі пластики на дверях, центральному тунелі, нижній частині передньої панелі. Добре, хоч верхня частина вкрита більш м'яким пластиком.

Hyundai Elantra салонHyundai Elantra салон

Крім того, тут на сидіннях дешева тканина. Вона би підійшла для автомобілів з цінником в 20 тис. доларів, але в нас найдорожча комплектація, і прайс тут набагато вищий. Про нього ми теж поговоримо трохи пізніше.

Та аж ніяк не варто думати, що в Toyota Corolla і Skoda Octavia матеріали набагато кращі – вони приблизно такі ж. Але з-поміж цієї трійки Elantra все ж знаходиться в нижній частині турнірної таблиці.

Hyundai Elantra сидінняHyundai Elantra сидіння

Зате в найдорожчому виконанні є паркувальні датчики і попереду, і позаду, підігрів сидінь (спрацьовує дійсно швидко, і навіть в -24 проблем з комфортним перебуванням в салоні відразу після запуску не було) і підігрів керма. Що, безсумнівно, приємно.

Дизайн самого керма мені подобається. Але кому спало на думку приємну на дотик шкіру поєднувати із жорстким (хоч і приємним оку) фактурним пластиком? Диявол ховається в деталях: підігрів працює тільки в зонах, вкритих шкірою, а от пластик залишається холодним. Може, таке оформлення керма примусово вчить їздити з положенням рук 10–2? Втім, це я вже чіпляюся.

Hyundai Elantra мультимедійна системаHyundai Elantra мультимедійна система

А найбільш важливо, що Elantra всіх своїх супротивників однією лівою перемагає за допомогою мультимедійної системи. Два 10.3-дюймових дисплея акуратно об'єднані під одним склом – навіть у Volkswagen Touareg так не вийшло! .. І хай навіть также оснащення – прерогатива винятково найдорожчої версії, але виконана система настільки добре, що зрівнятися з нею в цьому класі не може нічого.

Виглядає вона стримано, акуратно, та в той же час дорого. Хоча багато важливіше, що жодної несправності, жодної затримки в її роботі за час тесту я не помітив. Так, реакції на натискання не блискавичні, але все працює достатньо швидко для того, щоб не викликати ніяких претензій. Меню зрозуміле і логічне, виглядає симпатично й цілісно.

Тут навіть навігація є, причому вона вміє малювати будівлі в 3D. Хоча навіщо вона, якщо є Apple CarPlay і Android Auto?.. Втім, з ними не все так однозначно. По-перше, Android Auto виводиться тільки на частину дисплея (а праворуч висвічуються слова Android Auto, щоб я, не приведи Господи, не забув). А по-друге, обидва вони винятково провідні.

Hyundai Elantra навігація в 3DHyundai Elantra навігація в 3D

«Багато хочеш!» – закричали із представництва Toyota ... Але насправді ні, не багато, і ось чому. Всього для Elantra у нас є чотири комплектації (на момент написання тесту – InfoCar.ua): базова, Comfort, Style і Premium. У базовій все вже дуже примітивно – чорно-білий дисплейчик, в Premium – така, як в тестовому автомобілі, мультимедійна система.

А у двох середніх комплектаціях – дисплей на вісім дюймів і hard-кнопки. Виглядає цілком пристойно. Та головне, що ці системи оснащені бездротовими Apple CarPlay і Android Auto. І, як на мене, це дуже добре. Ось тільки дивно, що в дорожчій комплектації цей функціонал недоступний.

Звісно, в простіших комплектаціях не буде віртуальних приладів, як не буде і тонкої синьої лінії підсвітки уздовж передньої панелі. Все буде багато простішим і тривіальнішим. Проте залишиться у вас все ж удосталь.

Hyundai Elantra панель приладівHyundai Elantra панель приладів

Залишиться і зручна посадка (і це я стверджую з висоти свого росту в 2 м). Кажуть, що місця в салоні в порівнянні з попередньою генерацією стало більше: і по ширині, і по висоті, і по запасу для ніг. Але думаю, це через більш низьку посадку. Мені завжди подобалася посадка а-ля Honda, тому я в цьому бачу тільки переваги. Та й оглядовість гарна, і до дзеркал (всіх), на відміну від тієї ж Skoda Octavia, немає ніяких претензій.

Камера заднього виду хороша, і претензій до неї в мене немає. Тут є три виходи USB-A. У найдорожчій комплектації хотілося б бачити і бездротову зарядку, але її, на жаль, немає. Зате за звук відповідає аудіосистема Bose. І як часто буває, Bose цей – початкового рівня. Так, грає система непогано, приємно навіть, проте не більше.

Наостанок відзанчу дуже просту, але зручну систему підсклянників на центральному тунелі. За рахунок висувного вкладня їхню глибину можна регулювати.

Hyundai Elantra другий ряд сидіньHyundai Elantra другий ряд сидінь

Із очевидних причин місця на задньому ряду Elantra небагато. При посадці «сам за собою» головою я впираються в похилий дах, а коліньми – у спинку крісла. Добре, що стопи можна розташувати під сидінням. За відчуттями, місця тут трохи більше, ніж в Corolla, і десь стільки ж, як в Octavia. Знову ж таки, виробник стверджує, що простору в салоні після зміни генерації стало більше. Що стосується хоч якогось оснащення для пасажирів позаду, то для них доступні лише підлокітник та дефлектори.

Двигун і коробка

Для Elantra на українському ринку доступні два двигуни: об'ємом 1.6 л і 2.0 л. Обидва – атмосферні. 1.6 MPI може працювати в парі як з «механікою», так і з автоматичною КПП, 2-літровий MPI – тільки з автоматичною КПП... Начебто нічого нового, адже навіть коробка, як і раніше – шестиступенева. Та не все так просто.

1.6 MPI – це старий двигун сімейства Gamma, його індекс – G4FG. Такий же встановлювався і на попереднє покоління. І питань до нього зовсім не багато. Алюмінієвий блок, але при цьому гільзований. Хоча гільзи все ж тонкостінні, і можна зустріти відгуки про задирки, які з'являються через перегрів двигуна. Також тут немає гідрокомпенсаторов, і це сумний факт перш за все для любителів ГБО. Та загалом двигун можна вважати надійним, і питань – при грамотному обслуговуванні – з'явитися до нього не повинно.

Hyundai Elantra двигунHyundai Elantra двигун

Цікавіший стан справ із тим агрегатом, який знаходиться під капотом у тестового автомобіля. Так, 2 літри, так, 152 к. с. і 192 Нм обертального моменту. Все так, але це не той же двигун, що й раніше. Це новий мотор з індексом G4NL (і в нас, і в Росії). Це новий мотор серії SmartStream і, на жаль, статистики поломок по ньому немає.

Цей 2.0-літровий агрегат є модернізованою версією двигуна сімейства Nu, але питання залишається відкритим. Тобто можна знайти багато страшилок про задирки на G4NA, але чи актуальні вони зараз? Та й чи настільки вони розповсюджені? Не думаю.

Хоча б тому, що ще у 2017 році там з'явилися масляні форсунки охолодження поршнів, після чого можливість появи задирок якщо і не була нівельована зовсім, то як мінімум значно знизилася. У нашому ж випадку система подачі мастила взагалі нова. Форсунки охолодження поршнів залишилися, але кількість зон підведення мастила до вкладишів збільшилася, та й відстань до маслонасоса зменшилася. По-друге, маслонасос новий, зі своїм натягачем. Він ланцюговий, безступеневий.

Третє – це якраз те, що прийшло сюди від SmartStream – система інтелектуального термоменеджменту. Три окремих кола охолодження для рівномірного прогріву.

Hyundai Elantra в поворотіHyundai Elantra в повороті

Крім того, тут встановлені нові котушки запалювання і нова рампа подачі палива із зовнішнього губчатою структурою. Є й інші зміни, але вони стосуються власне конструкції мотора, тому я не впевнений, що ці деталі можуть бути особливо цікавими у споживчому тесті. Тому поговорімо ліпше про те, як автомобіль з цим мотором їде.

А їде він так само, як і попередня генерація. Я думаю, що заявлені 9.8 с до 100 км/год Elantra якщо і підтверджує (у нас не було можливості виміряти через погодні умови), то на межі своїх можливостей.

2.0-літрового MPI мінімально достатньо, а 1.6 MPI – це взагалі компроміс, призначений для неспішної їзди. Та навіть відносно потужний 2.0-літровий агрегат програє в плані динаміки й приємних відчуттів турбомотору 1.4 TSI, що встановлюється на Octavia. Принади турботяги ніхто не відміняв, та й різниця в коробках грає далеко не останню роль.

Справа в тому, що шестиступенева гідромеханіка, що встановлюється на Elantra, взагалі нікуди не поспішає. Настільки, що іноді хочеться переключитися в Sport. Але виявляється, що він вже давно ввімкнений.

Hyundai Elantra вибір режиму їздиHyundai Elantra вибір режиму їзди

Взагалі ця коробка має три режими: Eco, Normal і Sport. І якби моя воля, Eco я б заборонив. Тому що палива двигун споживає в цьому режимі не менше, а ось затримки реакцій збільшуються. Восьмиступенева гідромеханіка від Aisin, що встановлюється на Skoda, набагато швидше перебирає передачами. Крім того, піковий момент мотора MPI з'являється десь ближче до 4 тис. об/хв, куди корейська АКПП дістається хіба що в режимі Sport. Це основне, в чому, я вважаю, Hyundai програє VAG.

Що ж до витрати пального, то по трасі (на швидкості 110–120 км/ч) він складає трохи менше 8 л/100 км. Про витрату в місті стверджувати складно, бо саме на час тесту в Україну прийшла справжня зима з температурами до -24 градусів. Тому споживання палива сильно варіювалося: від 9 л/100 км до 13 л/100 км.

Керованість

Відігратися Elantra може завдяки підвісці. Ні, балка нікуди не поділася, але її знову допрацювали. На 17-дюймових дисках їхати в Elantra значно приємніше, ніж в Octavia. Та й зрозуміти, що тут встановлена напівзалежна схема, ви зможете тільки в тому випадку, якщо будете знати, чого від неї чекати.

Hyundai Elantra поведінка на дорозіHyundai Elantra поведінка на дорозі

Задня підвіска працює тихо. Тихіше, ніж в Octavia. На ходу вона забезпечує автомобілю стабільну поведінку, і переставки задньої частини на хвилях асфальту якщо і є, то малопомітні. В цілому автомобіль дійсно добре керується, та є невеличкий нюанс.

ESP тут допомагає підвісці, пригальмовуючи заднє внутрішнє колесо під час повороту. Відчути це можна тільки на межових швидкостях на чистому асфальті, і їздити в таких режимах постійно ви навряд чи будете. Але при проходженні поворотів на слизькому покритті цієї ось допомоги від ESP краще остерігатися. Парадокс полягає в тому, що, незважаючи на передній привід і відсутність класичного механічного ручника, на Elantra ви можете навіть трохи подрифтувати. Мимоволі. Нічого критичного, та ця ситуація є черговим доказом, що балка – це радше про непримхливість в обмін на комфорт і керованість.

Зате дуже складно не помітити хороше відпрацювання підвіскою дрібних нерівностей і стиків, та й загальну приємну пружність, яка поєднується з комфортом. Підводячи підсумок, скажу, що по підвісці Elantra суттєво ближча до Corolla, в якій задня схема незалежна, ніж до Octavia.

Hyundai Elantra в місті Hyundai Elantra в місті

Це ж стосується і керованості. На високій швидкості седан відмінно тримається за асфальт, і вам дошкуляє хіба що шум, тому що звукоізоляція тут не з кращих. А що стосується керма, то варто сказати ось що: воно добре лежить в руках, та й із зусиллям на ньому все в порядку. Але все ж це корейська школа. Краще, ніж в Sportage, гірше, ніж в Golf. Все як завжди.

Висновки

Підводити підсумок, саме порівнюючи Elantra з однокласниками, особливо важливо, адже у нас седани С-класу все ще дуже популярні. В одному з попередніх тестів я порівнював Toyota Corolla з попередніми генераціями Octavia і Elantra, і тоді Elantra програла. Нова генерація стала суттєво кращою, і робити той же висновок – про програш – я не буду.

Якщо порівнювати корейський седан з Corolla, то серед недоліків останньої варто назвати малопотужний 1.6-літровий мотор і варіатор. Її перевагою є підвіска (багатоважільна і добре налаштована). Якщо ж порівнювати Elantra з Octavia, то чеський ліфтбек відіграється за рахунок мотора і коробки, зате програє в плані підвіски і мультимедіа-системи.

Hyundai Elantra комплектації та ціниHyundai Elantra комплектації та ціни

Раніше головним аргументом на користь Elantra була саме ціна, та зараз ситуація змінилася. Тестовий автомобіль – в максимальному оснащенні – коштує 29 тис. доларів (на момент написання тесту – InfoCar.ua). Corolla ж подешевшала і є найдоступнішим з трьох автомобілів.

Якщо дивитися автомобіль для себе, то з двигуном 1.6 MPI я вибрав би комплектацію Comfort. Але якщо все ж хочеться ліпшу комплектацію (Style), тоді є сенс переплатити за 2.0-літровий мотор, тому що він, як і раніше, дорожчий всього на 1000 доларів.

Обсуждение тест-драйва Elantra

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Hyundai Elantra

Юрий
Украина, Львов
18.06.2019

Ніколи не дивився в сторону цієї моделі і не думав що стану власником цієї Елантри так як шукав авто D-класу. Авто купив з мінімальним пробігом в 40 тис.км. Вже з ГБО та повністю зашумлене при покупці читати відгук

Kenny
Украина, Хмельницкий
11.03.2012

С Октавией у мя не срослось была постоянно турбо яма, cчас мне скажут передачи неправильно подбирал, но на 3 тыс. об даю газ в пол гребаных несколько секунд двиг тупит (вроде розганяется но так как Ва читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Hyundai Elantra

Hyundai Elantra 2018 Hyundai Elantra 12900$ 2018