Мікс стилів: тест-драйв нового Citroen C4 X
Новий Citroen C4 X - нетиповий позашляховий седан-фастбек з високим кліренсом і великим багажником. Ми випробували нестандартне авто на наших дорогах та оцінив його плюси і мінуси.
Це одна з найоригінальніших нових моделей на українському ринку. Вона поєднує в собі риси абсолютно різних авто - компактного седана С-класу, купе-фастбека і кросовера. У нас на тесті у Фокусу - новий Citroen C4 X.
Ще 15 років тому на авторинку України домінували седани, проте поступово вони поступилися лідерством кросоверам. Це не особливість України - такий тренд спостерігається в усьому світі. Втім, у Citroen не поспішають відправляти седан на пенсію і спробували переосмислити його концепцію. Саме тому в лінійці Citroen C4 доволі несподівано з'явилася нестандартна чотиридверна версія, яку творці називають крос-седаном.
Стильний силует і високий кліренс - дизайн Citroen C4 X
В анфас седан Citroen C4 X нічим не відрізняється від п'ятидверного побратима. У нього високий профільований капот, а світлодіодні фари виконані у вигляді шеврона - логотипу Citroen.
А от у профіль новий Citroen C4 X має вельми нестандартний вигляд. З одного боку, у нього обтічний профіль з похилим купеподібним дахом, рельєфними боковинами і загостреною частиною. З іншого, - у седана високий (180 мм) кліренс, а нижня частина кузова захищена пластиковим обвісом, як у кросоверів. У кришку багажника інтегрований невеликий спойлер.
Седан Citroen C4 X на 240 мм довший за п'ятидверну модель. Водночас колісна база у двох автомобілів однакова.
Розміри Citroen C4 X 2023:
- довжина - 4600 мм;
- ширина - 1834 мм;
- висота - 1525 мм;
- колісна база - 2670 мм.
Салон Citroen C4 X і його «фішки»
Оздоблення салону розбавлене чорними лакованими вставками, присутні й сріблясті акценти «під алюміній». На сидіннях - зносостійка тканина, що нагадує сукно. Місцями зустрічається жорсткий пластик, але, загалом, якість матеріалів відповідає С-класу.
Кермо обшите шкірою у всіх C4 X і плескате зверху і знизу, а замість важеля КПП передбачений мініатюрний джойстик. Цифровий щиток приладів у Citroen C4 X дуже невеликий, але показання непогано зчитуються. Його можна налаштувати і вивести на екран, наприклад, тахометр або дані бортового комп'ютера. На додачу, є проєкційний дисплей, що висувається з передньої панелі.
На центральній панелі встановлено великий 10,1-дюймовий тачскрін. Мультимедійна система працює швидко, а її меню зрозуміле. Передбачені і Android Auto, і Apple CarPlay, а в топовій версії Shine є ще й доволі непогана навігація.
Великі круглі перемикачі клімату зручні в користуванні на дотик, хоча деякі кнопки дрібнуваті. Нижче розташована ніша з бездротовою зарядкою для смартфонів, роз'ємами USB-A і USB-C.
«Фішка» Citroen C4 X - спеціальний тримач для планшета. Сам планшет за потреби можна заховати у шухлядці нижче. Водночас у седана залишається глибокий місткий «бардачок». А от бокс у підлокітнику дуже невеликий.
Наскільки просторий новий Citroen C4 X
Діапазон регулювань керма і водійського сидіння доволі широкий, тому зручну позицію за кермом знайти мені було неважко. Посадка висока, як для седана, хоча все ж таки нижча, ніж у кросоверів. Огляд уперед і на всі боки гарний, а от назад - дещо обмежений через невелике скло і підняту «корму». Благо у камери заднього виду доволі якісна картинка.
Передні сидіння дуже м'які та комфортабельні, а ще наповнені спеціальною піною, здатною «запам'ятовувати» прийняту нею форму. Спина в них не втомлюється. А ось бічної підтримки хотілося б трохи більше. Підігрів є у всіх Citroen C4 X 2023.
Переміщаємося на другий ряд. Простір для ніг ззаду - один із найбільших у С-класі. До того ж, завдяки великому куту нахилу спинки посадка розслаблена, а над головою залишається запас місця. У задніх пасажирів є вентиляційні дефлектори та порт USB-C, а в топовій версії додано ще й підігрів. Чого не вистачає, так це підлокітника.
Багажник Citroen C4 X величезний: 510 л за замовчуванням і 1360 л - зі складеними задніми сидіннями. Він глибокий, а ось його отвір все ж таки вузькуватий. Під підлогою зберігається запаска-докатка. Для авто доступні сітка і органайзери, що дають змогу розділити і закріпити багаж.
Комплектація Citroen C4 X
Клімат-контроль, круїз-контроль, датчики світла і дощу, камера заднього виду - все це є вже в базовому Citroen C4 X Feel.
У тестовій версії Shine додано безключовий доступ, підігрів керма, а також набір систем безпеки - автоматичне гальмування, утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контроль «сліпих» зон і втоми водія.
Тяговитий і економічний - двигун Citroen C4 X
Новий Citroen C4 X в Україні запропоновано з 1,2-літровими бензиновими турбомоторами PureTech потужністю 100 і 130 к. с., а також з 1,5-літровим 130-сильним турбодизелем BlueHDi.
У мотора спокійний характер. Він непогано почувається на малих обертах, а максимальні 300 Н?м крутного моменту в розпорядженні з 1750 об/хв, тому тяги цілком достатньо.
Звук турбодизеля дається взнаки, але він відносно неголосний (хоча в Opel Astra і особливо DS 4 цей самий двигун все ж таки чути менше). Та й вібрації не відчутні, а 8-ступінчастий автомат працює плавно.
Динаміка Citroen C4 X цілком достатня для міста, та й на трасі обгін відбувається досить легко. Розгін до 100 км/год займає 10,8 с, а максимальна швидкість седана становить 210 км/год.
Перевага дизеля - його економічність: паспортна витрата пального становить 5,7 л/100 км у міському циклі та 4,2 л/100 км - у заміському. У нас вийшло вкластися в 7 л на 100 км за умови переважно міської їзди із заторами. Не останню роль у зниженні витрати відіграє система глушіння мотора під час зупинок.
Комфортно і плавно - керованість Citroen C4 X
У Citroen C4 X у пріоритеті - комфорт. Його підвіска доповнена технологією PHC (Progressive Hydraulic Cushions) - гідравлічними упорами амортизаторів, що роблять їзду дуже м'якою. З ними вибоїни на дорозі поглинаються дуже плавно і тихо - майже як з пневмопідвіскою. Крени кузова водночас, звісно, виражені, але вони не критичні.
Підвищений кліренс і м'яка підвіска дають змогу за потреби з'їхати з асфальту на ґрунтовку. Легке бездоріжжя - не перешкода для Citroen C4 X.
Кермо крос-седана дуже легке - воно обертається двома пальцями, але зворотного зв'язку хотілося б більше. Зчеплення з дорогою і курсова стійкість не викликають питань. Шумоізоляція у C4 X непогана: на швидкостях після 110 км/год стає чути шум вітру, але загалом у салоні тихо.
Вердикт Фокусу
Новий Citroen C4 X можна назвати унікальним продуктом у своєму сегменті, адже це єдиний, наразі, компактний седан з якостями кросовера. У нього великий багажник і доволі просторий салон, а високий кліренс і м'яка підвіска роблять автомобіль пристосованим до наших доріг.
Плюси Citroen C4 X:
- високий кліренс;
- великий багажник;
- економічний турбодизель;
- комфортабельна їзда.
Мінуси Citroen C4 X:
- обмежений огляд назад;
- невеликий екран панелі приладів;
- вузький отвір багажника.
-
Citroen C4 X: знаходимо унікальні риси дивовижної новинки від Citroen
Чи знали ви, що слово «ілюзіоніст» має французьке походження? Про цей факт мимоволі згадуєш, познайомившись із новим седаном Citroen C4 X. ...
АВТО bigmir)net -
Citroen C4X: вивчаємо ключові фішки незвичного седана
Citroen C4 X - це крос-седан із чорним пластиковим обвісом. ...
AutoGeek -
Citroen C4X: зроблено для українців?
У модельній гамі Citroen існує «звичайний» хетчбек С4 та подовжена модель С4Х, яка поєднує риси кросовера, седана та купе. ...
Auto24