Golf Sportsvan. Розмір має значення

Розповісти друзям:

Перший тест-драйв моделі в Україні

Є така категорія людей, для якої з усіх форм-факторів кузовів найбільш симпатичним є хетчбек. У Європі таких людей більше, в країнах колишнього СРСР менше, але ця категорія, в будь-якому випадку, численна. Проте настає момент, коли хетчбека вже не вистачає: з'являються діти, з'являється необхідність у перевезенні більшої кількості багажу і таке інше. Що робити? Вочевидь, купувати більш місткий автомобіль. Але як бути, якщо прощатися з улюбленим форм-фактором не хочеться? Якщо універсал або мінівен здаються занадто великими та не привабливими? У цьому випадку на допомогу приходять компактвени. Наприклад, Volkswagen Golf Sportsvan, що прийшов на зміну моделі Golf Plus. Німці стверджують, що Sportsvan ввібрав в себе все краще, що є у хетчбека Golf VII, але дає більше простору та більше практичності. Чи це так, InfoCar.ua відправився з'ясовувати на південь Франції, подолавши за кермом Golf Sportsvan маршрут Ніцца - Сан-Тропе - Ніцца.

Зовнішність і інтер'єр


«Навіщо потрібен Golf Sportsvan, якщо у Volkswagen є Touran?» - резонно запитає читач. Адже це ж внутрішня конкуренція? Так-то воно так, але є один нюанс. Або навіть два. Sportsvan, в першу чергу, орієнтований на шанувальників Golf, оскільки дуже часто власники автомобілів цієї моделі категорично відмовляються пересідати на щось інше, навіть якщо їм потрібна машина побільш мiстка. Не багато знайдеться тих, хто змінить Golf на Touran. А Golf на Golf Sportsvan - дуже навіть! Другий же нюанс у тому, що Touran, принаймні поки, помітно відстає від Golf Sportsvan з точки зору технологій.

Отже, Golf Sportsvan. Він, як я вже казав, прийшов на зміну моделі Golf Plus, став більш привабливим і збільшився в розмірах. І якщо з першим твердженням (про привабливість) ви ще можете зі мною посперечатися, то з другим - не вийде, бо цифри і факти - річ уперта. Sportsvan на 134 мм довше Plus, на 83 мм довше хетчбека Golf і на 224 мм коротше Golf Variant. При цьому висота компактвена залишилася незмінною, але він все одно на 128 мм вище хетчбека і на 8 мм ширше.

Ну, а якщо ви все ж хочете розмов про зовнішність, то, на мій погляд, Golf Plus був просто роздутим «гольфом», тоді як Sportsvan, при збереженні характерних особливостей сьомого покоління лінійки, вийшов трохи більш оригінальним і абсолютно гармонійним. Це не збільшена в розмірах копія хетча. Це автомобіль, на хетч дуже схожий, але візуально сприймається як самостійна одиниця.


Дуже важливою особливістю Sportsvan стало збiльшення на п'ять сантиметрів довжини колісної бази щодо хетчбека (2685 проти 2637 мм), і всі вони припали на збільшення простору для ніг задніх пасажирів. А оскільки в хетчбека і без того місця на другому ряду було достатньо (враховуючи С-клас), то в Sportsvan, як ви розумієте, його ще більше. І в ногах, і над головою. При цьому, у компактвена є те, чого немає у хетчбека - задній диван що трансформується. Він, по-перше, може частинами або цілком змiщуватися вперед-назад в межах 18 см, а по-друге, його спинка регулюється за кутом нахилу. Таким чином, можна і підібрати максимально комфортне положення тіла, що архіважливо для далеких поїздок, і збільшити при необхідності об'єм простору для багажу.

І ось тут ми підібралися до чергової, але не останньої за важливістю переваги компактвена над хетчбеком. Якщо у другого обсяг багажника дорівнює 380 літрам, а у Golf Plus було трохи більше 400 літрів, то Sportsvan може похвалитися цілими п'ятьма сотнями літрів. Причому, якщо змiстити задній диван вперед на заявлені 18 см, об'єм виросте майже до 600 літрів, а якщо скласти ще й спинку, вийде аж 1520 літрів. Пол при цьому буде абсолютно рівним, хоча при бажанні його, як і в хетчбеку з універсалом, можна опустити. Під підлогою, залежно від бажання і можливостей покупця, може лежати як «докатка», так і повнорозмірне запасне колесо (в тестовому екземплярі, до речі, не було ні того, ні іншого, тільки сабвуфер).


Власне кажучи, причепитися і нема до чого. Хіба що до відсутності важелів на стінках багажника, що складають ліву і праву частини спинки дивана, як в універсалі. Замість них з-під сидінь стирчать дві лямки. Тягнутися до них особливо не потрібно, але якщо якийсь багаж вже завантажений, вони випадають із зони досяжності. Відповідно, складати спинки доведеться з салону.

Я навмисно обійшов стороною тему дизайну інтер'єру та матеріалів оздоблення Golf Sportsvan. Просто тому, що нового я вам нічого не розповім. Все майже точнісінько як у хетчбеку та універсалі (читайте і дивіться наші тести Golf і Golf Variant). Так само комфортно і практично, чим вже славиться сьоме покоління Golf. Найпомітніша відмінність лише в тому, що центральна консоль в компактвені не повернута в сторону водія. Крім того, центральні дефлектори системи кондиціонування розташовані не над сенсорним екраном, а з боків від нього. На мій погляд, так навіть зручніше, оскільки екран за рахунок цього піднято вище, тобто вiн перебуває ближче до рівня очей водія.


І ще одне. Трикутні віконця за передніми стійками у компактвена трохи більше, ніж у його родичiв. Відповідно, зі своїм завданням вони справляються краще, хоча з точки зору оглядовості у Golf Sportsvan і без цього все в повному порядку. Навіть з урахуванням того, що дзеркала не дуже великі. Кут огляду вони дають гарний. А якщо автомобіль оснащений ще і опціональною системою моніторингу «сліпих» зон, то турбуватися і зовсім нема про що. До речі, серед допобладнення є ще одна цікава система, яка моніторить ситуацію позаду і з боків автомобіля, щоб у разі небезпечного зближення з якимось об'єктом примусово зупинити машину. Корисно це може бути, наприклад, при виїзді з парковки заднім ходом, коли огляд перекриває автiвка, що стоїть поряд. Класна штука! Мого колегу під час тест-драйву в Ніцці вона реально врятувала від неприємності.


Анітрохи не применшуючи достоїнств Touran, в ньому таких опцій ви не знайдете, тоді як Golf Sportsvan навіть в базовому оснащенні має 9 подушок безпеки (враховуючи колінну для водія), систему стабілізації ESC (Electronic Stability Control), індикатори падіння тиску в шинах, систему запобігання вторинного зіткнення, мультимедійну систему та багато іншого. А у списку опцій і зовсім такий перелік, що Sportsvan можна довести до преміального рівня. Коштувати він, звичайно, в такому випадку буде космічних грошей, але тим не менш. Тут вам і підігрів керма, і всілякі превентивні системи безпеки, і адаптивний круїз-контроль, і потужна аудіосистема Dynaudio, і величезний панорамний дах, і сидіння водія з функцією масажу, і автоматичний паркувальник... Я раніше на пенсію піду, чим все це перелiчу.

Німці, загалом, не поскупилися, але подекуди мені їх рішення здаються дивними. Наприклад, разом з обігрівом керма включається і обігрів сидіння водiя. З одного боку, це логічно, а з іншого, краще б ці функції працювали незалежно одна від одної. Коли я хочу, щоб рукам було тепло, це зовсім не означає, що у мене і зад змерз.

Прилади та мультимедіа

Оскільки автомобілі на тесті (саме так, у множині, але про це пізніше) у нас були в максимальних комплектаціях, нам вдалося познайомитися практично з усіма їхніми можливостями. У тому числі і мультимедійними. Якщо в базовій версії Golf Sportsvan встановлена ??система з 5-дюймовим TFT-дисплеєм, 4 динаміками, радіо, CD/MP3 і слотом для SD-карти, то сама просунута версія комплексу, Discover Pro, укомплектована 8-дюймовим екраном, повним комплектом конекторів для підключення всіх можливих і неможливих пристроїв, навігатором і навіть 400-ватною аудіосистемою Dynaudio з 10- канальним підсилювачем, сабвуфером і так iнше.


До речі, при максимальній укомплектованості динаміками , один з них розташований по центру верхньої накладки на торпедо. В іншому випадку на його місці знаходиться полка. Але це так, ліричний відступ. Якщо ж говорити по суті, то приладно-мультимедійна частина Golf Sportsvan працює чудово - швидко, зручно і логічно, як і в будь-якiй іншiй версії нинішнього покоління Golf. Не багато автовиробникiв просунулися в цьому відношенні так далеко, як Volkswagen. Фактично, за допомогою мультимедійної системи можна повністю контролювати стан автомобіля, налаштовувати його, вибираючи потрібні режими та їх компоненти, самому визначати, як і яку інформацію подавати на панель приладів, отримувати дані про роботу допоміжних систем. Це такий мозковий центр, якщо хочете. І чим він вищий класом (і дорожче), тим вище рівень його інтелекту.

Драйв

Завжди цікаво сідати за кермо нового для себе автомобіля. А коли така можливість випадає на неймовірно мальовничому Лазурному березі, де дороги не тільки гарнi, але й складні - місцями вузькі, з крутими віражами та перепадами висот - цікавіше подвійно. У перший день я вибрав Golf Sportsvan з 1,4-літровим бензиновим двигуном на 150 «конячок» і 7-ступінчатою DSG - найпотужніший з усіх бензинових. І тут важливо внести деяку ясність в моторне питання. Бензиновi силові агрегати у компактвена такі ж самi, як у хетчбека і універсала, проте налаштовані вони трохи інакше, за рахунок чого видають більше потужності. Так, у 1,2 TSI - 110, а не 105 к. с., у 1,4 TSI - 125 та 150, а не 122 та 140 к. с. Втім, зовсім скоро допрацьовані мотори отримає не тільки Sportsvan, але і його родичи.


Що ж стосується дизеля, а його я випробував на другий день тесту і теж з DSG, то він в Україні буде лише один - 2-літровий турбований, потужністю 110 к. с., хоча в європейських модифікаціях він видає 150 «конячок». Мінус сорок в даному випадку утворилися у зв'язку з тим, що для нашої країни, де дизельне паливо не найвищої якості, інженерам довелося мотор переналаштовувати під екологічний стандарт Євро-4. Уникнути втрати потужності в цьому випадку, на жаль, не вдалося. А разом з нею впала і тяга. Від 340 Нм крутного моменту залишилося лише 250. Але те, що всі вони доступні вже з 1500 об/хв (і до 3000) - гарний показник. Сподіваюся, на динаміці це позначиться не надто помітно. Саме сподіваюся, бо модифікації з таким мотором у Франції не було, а тому і розповісти вам про неї, крім сухих цифр, мені нічого. А ось 150-сильний мотор вразив. Не надто затяжна турбояма і багато ньютонів «на низах» забезпечують гарну динаміку розгону. Причому, бадьорість духу мотор не втрачає і під час руху, навіть коли їдеш по хайвею далеко за сотню. Трохи сильніше натиснув на акселератор, і стрілка спідометра без зволікання поповзла вгору. А якщо потрібен стрімкий розбіг для обгону - кік-даун вам у допомогу, і все вийде.

До речі, дизельному мотору німці відрядили 6-ступеневу DSG і 5-ступеневу «механіку», тоді як бензинові агрегати працюють в парі або з 6-ступеневою МКПП, або з 7-ступеневою DSG. Це важливо.

Інженери Volkswagen чудово попрацювали над тим, щоб вібрації дизельного двигуна не особливо відчувалися в салоні. Їх майже не чути навіть на холостих обертах, та й у цілому рівень акустичного комфорту в салоні Golf Sportsvan приємно здивував. Лише на хайвеї, особливо там, де асфальт крупнозернистий, гул шин міг би бути менш гучним.

Не таким завзятим, але теж досить непоганим здався мені 150-сильний бензиновий 1,4 TSI. Впевнений, на хетчбеці він покаже дуже гідні результати, проте на більш важкому компактвені йому злегка не вистачає тяги на низьких обертах, що негайно впливає на динамiку розгону, особливо при старті з місця. Не хочу сказати, що вона млява, нi, але при прямому порівнянні зi 150-сильним дизелем різниця помітна. Що, загалом, підтверджується цифрами, бо максимальний крутний момент у бензинового агрегату менше і дорівнює 250 Нм при 1500-3500 об/хв. Ймовірно, саме так, як веде себе цей агрегат, буде вести і дефорсований для України дизель.


Що безперечно ріднить два випробуваних мною мотора, так це відносно скромна витрата палива, навіть з постійно працюючим клімат-контролем. У випадку з бензиновим це 8,5-9 літрів у місті та 6 на трасі, а дизельний продемонстрував 7 літрів у місті та 5 по хайвею. Такі непогані результати в міських умовах частково зумовлені наявністю системи «Старт-Стоп», безумовно корисної з точки зору економії, але мені, якщо чесно, не дуже подобається те, як вона у Volkswagen працює. Як тільки система вимикає двигун, автоматично відключається і електромеханічний підсилювач керма. Відповідно, «баранка» стає дубовою. І далеко не завжди система готова цієї ж секунди знову включити мотор. Іноді вона злегка замислюється, що в певних ситуаціях буває дуже не до місця.

Всі тестові екземпляри Golf Sportsvan були обладнані опціональним мехатронним шасі DCC, з активними амортизаторами, системами, що міняють налаштування підсилювача керма, час відгуку мотора на роботу «газом» і так далі. В Україні всього цього не буде (у всякому разі, не в повному обсязі), оскільки обов'язковий для нас пакет «Погані дороги» не стикується з мехатронним шасі, і нічого з цим не поробиш. А шкода, бо різноманіття налаштувань та передустановок дійсно впливає на керованість, рівень комфорту і емоції від водіння.

Не буду розповідати про це детально, щоб не перевантажувати вас інформацією, яка на практиці не знадобиться, але я впевнений, що навіть без мехатронного шасі Golf Sportsvan буде відмінно рулитися, тримати дорогу і відпрацьовувати дефекти полотна. Впевненість ця заснована на досвіді водіння хетчбека Golf VI , з його злегка жорстковатою, але енергоємною підвіскою, точними і швидкими відгуками на роботу кермом та гарною стійкістю в поворотах. Платформа MQB, на якій побудовані всі версії поточного покоління Golf і цілий ряд інших моделей концерну VAG, себе вже зарекомендувала, а ті численні електронні помічники, якими німці напхали Golf, роблять її ще більш слухняною. Зокрема, імітація блокування міжколісного диференціалу XDS, що отримала статус стандартного обладнення. Вона інтегрована в систему курсової стійкості, і не тільки допомагає краще реалізовувати тягу на слизькому покритті, а й сприяє точному проходженню поворотів, трохи пригальмовуючи внутрішні колеса.

Але є одне «але», яке теж потрібно враховувати, вибираючи між комплектаціями Golf Sportsvan. Версії з бензиновим мотором 1,2 та з 2-літровим дизелем в задній підвісці мають торсійну балку, схильну до зайвої жорсткості і шумності. Бензиновому ж 1,4 TSI виділена багатоважiльна задня підвіска - менш гучна і така, що забезпечує кращу керованість.

Підводимо підсумки

Публічний дебют Golf Sportsvan в Україні відбудеться в останній уїк-енд липня в рамках традиційного VW Fest, проте в салонах дилерів перші екземпляри компактвена повинні з'явитися вже 16 червня, тобто зовсім скоро.

«Скільки це задоволення буде коштувати?» - спитаєте ви. Відповідаю: на 3000 доларів дорожче, ніж хетчбек в аналогічній комплектації. В абсолютних сумах найдешевший Volkswagen Golf Sportsvan тягне на 27 тисяч доларів (1,2 TSI, 110 к. с., 5-МКП), такий самий з DSG обійдеться в 29 тисяч, а мінімальна ціна компактвена з дизельним мотором та «механікою» - 30,5 тисяч доларів США (+2000 за DSG, якщо протрiбно), але це буде вже не базова, а середня комплектація.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
SEAT Altea XLSEAT Altea XLнема ціниVolkswagen TouranVolkswagen Touranнема ціниFord C-MaxFord C-Maxнема ціниKIA CarensKIA Carensнема ціниCitroen C4 PicassoCitroen C4 Picassoнема ціни
Peugeot 3008Peugeot 3008нема ціниVolkswagen Golf SportsvanVolkswagen Golf Sportsvanнема ціни

За ті ж гроші (+/-) у конкурентів є дуже цікавий з дизайнерської точки зору Citroen C4 Picasso, є Ford C-Max, Peugeot 3008 та KIA Carens. І, власне кажучи, все! За великим рахунком, конкурентом Golf Sportsvan міг би виступити і Renault Scenic, але цей автомобіль офіційно в Україні вже не продається. З Volkswagen Touran, з причин, вказаних в самому початку, паралелей проводити не будемо.

У підсумку виходить, що в сегменті компактвенів у Golf Sportsvan досить непогані перспективи. Інша справа, що сам сегмент не масовий. А якщо говорити про розподіл ролей (і часток) всередині сімейства Golf, то очевидно, що з хетчбеком компактвену змагатися не дано, а от з універсалом він посперечатися дуже навіть може. Розмір має значення! У цьому і є козир Golf Sportsvan.

Загальна оцінка автомобіля командою InfoCar.ua

Сподобалося:

  • Просторий і комфортний салон
  • Місткий багажник
  • Відмінна керованість

Не сподобалося:

  • Робота системи «Старт-Стоп»
  • Недостатня шумоізоляція колісних арок

2 червня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва Golf Sportsvan

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
forgiven  

Красивый, добротный но и ....дорогой компактвэн.

+9-1ВІДПОВІСТИ  
Oleksandr Liubimov  

Классный аппарат, есть несколько НО, нету 3х отдельных посадочных мест на заднем диване, безусловно цена ну и абсолютно правильно подмеченный факт - слабый и очень невостребованный сегмент. В Европе это авто будет хитом продаж - я Уверен! Спасибо за тест!

-3ВІДПОВІСТИ  
Андрей33  

В целом авто супер, но некоторые части отделки салона учитывая цену авто желают лучшего.

ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 1
Zdenek  

Тест хорош, машина тоже. Интересно было почитать - спасибо!

+2ВІДПОВІСТИ  
Privetkaban  

Круто и дорого.

-2ВІДПОВІСТИ  
АрКай Кайнофф  

вот бы шкоду такую сделали ,и по цене на 4 тыс дол дешевле...

+1-3ВІДПОВІСТИ  
Yuri Hlieviy  

Хз, не зовсім зрозусілий формат авто. Не універсал але вже й не хеч. У нас мабуть точно не "взлетить". Ну і 30к, суперники кросовери, які також вже не хечі але місцями вже унівесали плюс кліренс, що в наших реаліях місцями просто необхідна річ.

ВІДПОВІСТИ  
Yuri Hlieviy  

п.с. Дякую за огляд! Останнім часом багато цікавих і головне різних классів автомобілів.

ВІДПОВІСТИ  
Cleantex  

Вроде как не плохо...но если этот авто позиционировать как семейный авто, или авто в котором нужно с комфортом и пространство в салоне перевозить группу людей....То зачем тогда такой огромный тонель на заднем ряду...Выходит что и в такой машине "третий лишний"?

+1ВІДПОВІСТИ  
stoyura  

Авто и для водителя и для пассажиров. Жаль что "наш рынок" до него еще не дорос. За такие деньги будут брать восновном корейские кроссоверы и японские седаны. Хотя брать будут хотя бы из за того что дизайн действительно отличный!

+2-1ВІДПОВІСТИ  
0013 AA  

Вердикт точен как брак неровностей на дорогах !!!

ВІДПОВІСТИ  
technoman  

Как я понял посмотрев тех характеристики, Гольф 7 Универсал багажник 600 литров, Гольф Спортсван 506 литров. Спортсван дороже Универсала. Вот собственно и всё. В целом Спортсван вышел не плохим, но я бы выбрал Гольф 7 Универсал - он красивый, багажник больше, цена меньше.

ВІДПОВІСТИ  
technoman  

хорошо то что в салоне на торпедо подняли повыше автомагнитолу

ВІДПОВІСТИ  
Новый Чог  

Машина для гольфолюбов, у которых немаленькая семья и в обычный гольф все барахло банально не влезает, а остальных врядли привлечет...

ВІДПОВІСТИ  
Theran  

дороговата цяцька

ВІДПОВІСТИ  
alg  

Был на тест-драйве. Отлично рулится, не чувствуется, что это вэн. Такой же шустрый, как и хэтч. Немцы очень точно его позиционировали: и семейный, и со спортивным характером. Я бы взял, но, цена для нашего рынка высоковата.

+2ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Volkswagen Golf Sportsvan

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Volkswagen

Volkswagen Golf 2017 Volkswagen Golf 12900$ 2017