Ford Grand Tourneo Connect. Для сім'ї та для справи

Розповісти друзям:

З вантажною версією Ford Connect мені довелося познайомитися ще восени в Німеччині, на першій їздовий презентації. Ну а знайомство з пасажирським варіантом ми відклали до його прибуття в Україну. Як і колись, називається він Tourneo Connect і пропонується як в 5-місному, так і 7-місному виконанні. До того ж, тепер пасажирський фургон доступний і з довгою базою, яка має приставку Grand у назві. Саме така версія сьогодні у нас на тест-драйві!

Нагадаю, що у Ford є ціле сімейство легкої комерційної техніки, що налічує наразі чотири моделі і об'єднане під ім'ям Transit. Наймолодший це Transit Courier, потім йде наш Connect, за ним Transit Custom і найбільший - просто Transit. Ну і щоб остаточно вас заплутати скажу, що якщо автомобіль має пасажирське виконання, то слово Transit змінюється на Tourneo.

Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:

Наші читачі часто просять нас обирати автомобілі в більш скромних комплектаціях, і на цей раз у нас була така можливість! Тестовий Tourneo Connect в базовому виконанні Trend. Коштує такий апарат 29.200$, а з опцій тут необхідний і достатній мінімум. Система стабілізації, 6 подушок безпеки, противотуманки, кондиціонер, електросклопідйомники і дзеркала, магнітола з управлінням на кермі і навіть підігрів лобового скла. Так що назвати цю комплектацію голою не можна, хоча ковпаки могли б поставити.

Але якщо поглянути на комплектації і ціни нового Tourneo Connect, то наш екземпляр там буде не найдешевшим. Для рівня оснащення Trend пропозиція починається з виконання Kombi за 22.700$ За нею йде Tourneo 5S від 23.500$, потім 5L (тобто довга база) - від 25.000$, і тільки потім наша семимісна версія з довгою базою - від 27.900$ Завершує лінійку найбільш нафарширована версія Titanium, що коштує від 26.200$.

Стандартним для всіх є дизель 1.6 потужністю 95 к.с. на п'ятиступінчастій "механіці". Крім нього для 5S доступний 1-літровий EcoBoost на 100 к.с., для 7L - дизель 1.6 потужністю 115 к.с., а для Titanium - 1.6 EcoBoost на 150 к.с. в парі з "автоматом".

Очевидно, що версія з подовженою базою коштує на порядок дорожче, і доплата тут йде саме за розмір. Цілих 3 метра колісної бази і майже 5 метрів габаритної довжини! Як у тому старому анекдоті: "На синок тобі автобус, їдь в школу як всі діти!"

Дизайн

Новачок створювався в рамках нової концепції One Ford в європейському центрі розробки комерційних автомобілів Ford, при співпраці інженерів турецького представництва компанії. Нова концепція означає, що Transit Connect буде єдиним для більш ніж 60 країн по всьому світу. А в його основі лежить платформа Global C, на якій побудовані С-Max, Focus і Kuga.


Кузов отримав плавні обводи, красиву оптику та оформлення передка, що мають велику схожість з легковими моделями. Не забули і про бічні виштамповки, що додають автомобілю більш солідний вигляд. Задня оптика також виглядає привабливо. Мабуть, дизайнерам вдалося відійти від утилітарності комерційних фургонів і надати Tourneo Connect більше індивідуальності. Так що в порівнянні з попередником новачок преобразився помітно.

Нажаль, іспанська збірка підкачала. Під фарами чітко видно щілини між накладками і бампером, та й сам бампер трохи гуляє. Маточини коліс вже вкрилися рудим нальотом. Згоден, це не критично, але на новому автомобілі виглядає не дуже. Правда, в українському представництві Ford нас запевнили, що це відноситься лише до даного конкретного екземпляру з першої партії, а на інших машинах такого немає. Мабуть поспішали іспанці, недогледіли.

У салоні

Передні двері масивні і піддаються важко. Зате дверний отвір такий, що можна заходити ледве пригинаючись! Ще більше вражає внутрішній простір. Що до лобового скла, що до стелі - місця з надлишком! Передня консоль тут дуже схожа на С-Max, але все ж таки своя - як мінімум тому, що вона довша. До нижньої кромки скла просто так не дотягнутися! Абсолютно всі пластики тверді, але фактура приємна погляду. Про які-небудь скрипи говорити поки рано, оскільки на момент тест-драйву автомобіль не пройшов і тисячі кілометрів. Але підігнано все акуратно і закріплено на совість - ми перевіряли.

Якщо вантажний Transit Connect під час тесту в Німеччині мені дістався в багатому виконанні, то даний екземпляр, як я вже згадав, мав комплектацію Trend. Найпомітніше це по відсутності екрану мультимедійної системи по центру "торпедо". У нашому випадку під великим капюшоном козирка перебувала звичайна поличка, здатна вмістити 4-дюймовий смартфон. Екран магнітоли тут набагато менше і розташований в блоці з самою магнітолою, в оточенні її кнопок. Простувата не тільки графіка дисплея, що змахує на радянський калькулятор "Електроніка", а й саме звучання аудіо. Так, радіо послухати, да може кілька улюблених пісень з флешки. З CD-слотом заморочуватися не стали, проте можна підключити телефон по Bluetooth, щоб говорити в режимі "вільні руки".


Панель приладів не нова - вона вже зустрічалася нам на Focus і С-Max, однак це не погіршує  зчитування показників в будь-який час доби. Прилади знаходяться в глибоких колодязях, тому ніякі сонячні відблиски, на відміну від екрану магнітоли, їм не страшні. Крім стандартних показників тут мається цікавий економайзер, що заохочує водія їхати економічніше.

Незважаючи на скромне оздоблення салону, на ергономіці економити не стали, тому за кермом не втомлюєшся навіть після тривалих щоденних поїздок. Зручне пухке кермо з увігнутими спицями та кнопками управління борт-комп'ютером і магнітолою, хоч і виконане з не самого ніжного пластика, але добре в хватові. Важіль КПП розташований від нього в безпосередній близькості, а інші органи управління прості і зрозумілі. Незважаючи на літо, я порадів наявності підігріву скла (не зони склоочисників, а всього лобового), адже з такою його площею і щітками а-ля автобус, в сніжні зими він буде доречний!

Сидіння мають гарну бічну підтримку, злегка схожу на спортивну. Але насправді валики м'які і не будуть тиснути навіть більш великим водіям, ніж я. Традиційно, водійське крісло має точніше налаштування, ніж пасажирське. Є регулювання по висоті і по силі поперекового упору. Але як би високо я не піднімав сидіння, до стелі було не дістати! Навіть до полиці, яка знаходиться над лобовим склом і являє собою зручний "збірник" для різних корисних і не дуже речей, при моїй посадці було далеко. До речі, містких ніш для різного дріб'язку по салону розкидано чимало - починаючи від широких кишень у дверях і закінчуючи великим боксом між передніми сидіннями.


Не менш просторо і на другому ряду. Широкі і високі зсувні двері забезпечують до нього відмінний доступ, а управлятися з ними виявилося легше, ніж у B-Max. Тут варто відзначити, що творці салону Tourneo постаралися максимально наблизити його до легкового. Неприкритого заліза в салоні та багажнику немає, ззаду є хоч і невеликі, але підлокітники, замість кватирок тут стекло, що майже повністю опускається вниз. На диво зручними виявилися три роздільних місця. Завдяки ширині салону, їх не довелося робити вузькими. Та й середньому пасажирові не буде тісно, адже трансмісійного тунелю тут майже немає. Але і додатковим комфортом пасажири не розпещені. Ні стельових ручок, ні підлокітника, ні регулювання спинок по куту нахилу, ні тим більше окремих дефлекторів обдування.

Третій ряд і багажник

Тому пробираючись на третій ряд, я готувався до самих спартанських умов. Але виявилося, що даремно! По-перше, сама посадка на гальорку не виглядає стиснутою завдяки висоті салону і тому, що сидіння другого ряду складаються зі зміщенням вниз. По-друге, два місця третього ряду аж ніяк не "приставні". Так, вони жорсткіше і менше, та й до підлоги розташовані ближче, але запас для ніг і по висоті не стискує. До того ж, їх можна рухати як у поздовжньому напрямку, так і регулювати кут нахилу спинки! Пару рухів - і мені вдається зайняти цілком комфортне положення, в якому можна подолати не тільки півгодинну поїздку по місту. "Але вже на тряскості я його точно спіймаю" - подумав я. І знову-таки, мої припущення не підтвердилися! Задня підвіска милосердна до пасажирів третього ряду. Якби сидіння у них були такі, як у другому, то вони були б рівноцінні.


Довга база дозволяє і при 7-місцевому виконанні залишити трохи місця для багажника. Якщо бути точним - то 322 літра, за умови, що пасажири гальорки злегка потісняться вперед. А якщо потрібен більший об'єм? Тоді складаємо третій ряд в два прийоми - відкидаємо подушку і зверху кладемо спинку - і отримуємо вже 680 літрів об'єму до віртуальної шторки (реальної тут немає). Мінус - це сходинка, утворена складеними щойно сидіннями. Якщо вантажити "до стелі", то тоді у вашому розпорядженні опиняться 1287 літрів об'єму. У разі перевезення довгих речей великого калібру можна скласти і другий ряд. Тоді вийде абсолютно рівний майданчик довжиною більше двох метрів. Але і це ще не все - в Tourneo Connect маємо можливість скласти і спинку пасажирського (штурманського) сидіння! Так що можна сміливо використовувати цей фургон і в комерційних цілях, а не тільки для перевезення габаритних вантажів на дачу і назад час від часу.


Драйв

Як я вже згадував, довгобазна 7-місцева версія Tourneo Connect може оснащуватися тільки дизельним двигуном 1.6, але різного ступеня форсування - на 95 або 115 конячок. У нас більш потужна версія і вона розвиває крутний момент в 270 Ньютонів при 1700 оборотах. До речі, цей же мотор встановлюється на Focus III. Але чи то тахометр мене обманював, чи то характеристики не точні, але до позначки в 2 тисячі наш Tourneo був більш ніж флегматичний і розганявся мляво. І лише коли стрілка вже перевалить через заповітну двійку відчувається підхоплення і машина починає їхати жвавіше.


Тому, якщо не хочете плентатися в хвості потоку, двигун треба весь час підтримувати в тонусі і не давати йому скотитися в цю "турбояму", з якої потім доведеться довго вибиратися. Почасти такий характер пояснюється "задушливими" нормами Євро-5, яким відповідає автомобіль. Але  глухнути, а спочатку таке трапилося, через це не хочеться. Якщо ж їхати "в моменті", то півторатонний Tourneo Connect біжить жваво і до крейсерській міської швидкості, а то і вище, добирається швидко. Так що дизель радує своїм обертовим моментом і турботягою, але засмучує відсутністю всепрощаючої поведінки. Прогадав з передачею - все, нікуди не їдеш!

Сама коробка передач заслуговує усіляких похвал. Як по зручності роботи з селектором, так і по самим передачам. Хід важеля не довгий, з приємним зусиллям і хорошою вибірковістю. А передачі підібрані толково, знову-таки, є шоста, а це дуже зручно і економічно на трасі. Зазначу, що працювати коробкою в місті доведеться часто, але робити це абсолютно не в напряг, тому як відбувається це по-легковому. Такі ж відчуття і від педального вузла.

Рульове досить інформативне і легке, як для фургона, але його головний плюс - можливість хорошого вивороту, що забезпечує довгою машині прийнятну маневреність. На швидкості кермо кілька важчає, що дозволяє дуже точно утримувати машину на прямій. В цілому курсова стійкість у машини завдяки довгій базі відмінна.

Передня підвіска - це класичний МакФерсон і тут нічого революційного немає. Зате задня ходова принципово інша. У новому поколінні інженери відмовилися від ресорної підвіски на користь торсіонної балки з посиленими пружинами. Це було зроблено на догоду кращої плавності ходу і почасти керованості. Потужна задня підвіска виглядає серйозно і хисткою зовсім не видається. До речі, ще на першій презентації інженери похвалилися, що на передсерійних тестах піддали Connect серйозним випробуванням, в тому числі і з перевантаженням.


За відчуттями ходова трохи жорсткіше ніж у легкових машин, але м'якше, ніж у однокласників. Причому вона не просто м'якше, вона щільніше, збитий і більш енергоємна. Можна навіть побешкетувати у віражах, благо довга база сприяє кращій стійкості. За нашими замірами, кліренс в Tourneo Connect дорівнює 145 мм, що зовсім небагато, враховуючи довгу базу і не дуже довгий, але все ж наявний передній звис. Та й захист тут навіть не пластикова, а повстяний кожух! Це відмінно захищає від шумів, але ніяк не від каменів або колії. Так що настійно рекомендую поставити металеву. До слова, дизель тут не з самих тихих, але обесшумлен добре, а за мірками комерційної техніки так і зовсім відмінно!

Оглядовість у Tourneo Connect хороша, якщо не сказати відмінна. Висока посадка, величезне лобове, велика площа скління і прекрасні дзеркала з сферичними секціями - все це здорово полегшує управління великою фургоном. Картину не псують навіть "орні" щітки склоочисника, мають звичку збільшувати мертву зону.

За час тесту нам не вдалося досягти заявленої Ford цифри витрати 5.6 літрів по місту. Не вийшло навіть просто опустити її нижче 6. Можливо, якби ми їздили без кондиціонера і дуже плавно, удача нам би і посміхнулася, але це коштувало що назвати не їздою, а економ-ралі. Отже, наші цифри витрати в місті - це 6,5-7 літрів на сотню кілометрів шляху.

Якщо спробувати коротко резюмувати враження від їзди на Tourneo Connect, то нам сподобалося, що їзда на великому і багато в чому комерційному автомобілі по динаміці і відчуттям походила на легкову. Але наскільки необхідний такий мінівен в місті? Давайте поміркуємо!

У підсумку

Отже, судячи з усього, Ford Connect не дарма отримав звання International Van of the Year-2014. У новій моделі фордівцям вдалося вдало поєднувати комерційну та пасажирську спрямованості. Автомобіль вийшов приємним в управлінні і в той же час утилітарним. Серед його плюсів легкові повадки, місткий салон і хороший пакет з безпеки. З іншого боку, великому автомобілю не завжди вистачає двигуна, а маневрувати на ньому в міській штовханині - особливо шукаючи місце для паркування в центрі - не саме радісне заняття.

Версія Grand позиціонується у нас як 7-місцевий мінівен. Хід вельми цікавий, оскільки дозволяє Tourneo Connect конкурувати відразу в декількох сегментах. Та за великим рахунком він і є багатофункціональним автомобілем. Його покупка якраз дуже виправдана, якщо ви потребуєте одночасно в легкій комерційної техніки та сімейної машині. Проте і ціна на такий автомобіль відповідна.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Fiat DobloFiat Dobloнема ціниVolkswagen Caddy KombiVolkswagen Caddyнема ціниChevrolet OrlandoChevrolet Orlandoнема ціниRenault LodgyRenault Lodgyнема ціниFord Tourneo ConnectFord Tourneo Connectнема ціни

Прямі конкуренти нашого героя - це довгобазні і також 7-місцеві FIAT Doblo за 25.330$, і Volkswagen Caddy за 30.400$. Але ж є ще суто пасажирські аналоги, здатні вмістити таку ж кількість народу. Наприклад, Chevrolet Orlando (від 23.000 до 26.500$) і ще доступніший Renault Lodgy (від 19.800 до 22.200$). Крім цього, за такі ж гроші можна взяти хоч і застарілу, але теж 7-місцеву Opel Zafira B. Так що конкуренція у новачка більш ніж серйозна, подивимося, як йому вдасться з нею поборотися!

Обсуждение тест-драйва Tourneo Connect

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Гоцман  

Наконец то! А то я уж подумал, что машины закончились , а обзор как всегда хорош, так держать! Я бы выбрал лоджи, как по мне цена-качество оптимально.

+3-1ВІДПОВІСТИ  
0013 AA  

я кедик с 1,9 TDI

+2ВІДПОВІСТИ  
yakum  

Дааа уж, давненько не было видео тестов...

+2ВІДПОВІСТИ  
Zdenek  

Тест очень понравился! Приятно видеть Вас полным энергии, чувствуется, что отдохнули. Спасибо большое!!!

+3ВІДПОВІСТИ  
Щирий  

Парни после отпуска не проснулись?? Грамматических ошибок и неправильных оборотов насчитал штук 6. А машина норм, хотя мне больше универсалы импонируют и багажник есть и легковой автомобиль.

+2-4ВІДПОВІСТИ  
Freud  

Отличный тест! Но мне кажется, лучшим выбором как для большинства покупателей, так и для теста, был бы короткобазный Коннект с версией двигателя 95 л.с. и 5 ст. КПП. Объясню, почему. Во-первых, такого провала на низах не было бы. У него момент смещен к низам, поэтому проблем, описанных Владом, не было бы. Сужу по 308-му с такими же двигателями HDI. Кто не верит - посмотрите Перший тест Peugeot 308 HDI Волощенко. Он там эту проблему описывает. Во-вторых, с короткой базой удобней в городе, и опять же, минус, озвученный Владом, сразу нивелируется. В третьих, относительно короткая база хоть как-то спасает от небольшого клиренса. И, наконец, он намного дешевле тестируемой версии. 23500 долларов против 29150 долларов. Есть разница? А за 23.5 тыс. еще пойди найди что-нибудь приличное с дизелем, полным пакетом безопасности и с такой вместимостью.

+4ВІДПОВІСТИ  
Woka  

Люблю обзор практичных машин. Спасибо за отличный обзор!

+4ВІДПОВІСТИ  
British  

хороша конечно но цена как у кадди фв доблик фиатовский мне кажется поинтереснее, а про обслуживание у фиата явно дешевле

+2-1ВІДПОВІСТИ  
0013 AA  

Много - функциональный инструмент под названием Grand Tourneo Connect может заменить сразу несколько штатных машин система 3 в 1 Обзор очень информативны и глубокий ,аж до ржавчины на колесных дисках

+1-3ВІДПОВІСТИ  
дачник  

в конкуренты можно было бы добавить сеат аламбру

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Ford Tourneo Connect

Дымари
Украина, Днепр
04.03.2013

Давно это было, аж в 2003 году, покупал в салоне. Торговался долго и удачно. Машина оказалась первая в Днепропетровске, путали с маршрутным такси. Обесшумил сам на зависть сервисникам, они просились п читати відгук

Владимир
Украина, Староконстантинов
16.03.2018

Форд коннект, куплен в салоне в 2013 году. Авто имеет 8 мест, максимальный 110 сильный дизельный двигатель. Необходимый для комфортной езди комплект оборудования: кондиционер, электропакет, подогрев п читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Ford

Ford Flex  2019 Ford Flex 19700$ 2019