BMW X5 F15: стоит ли брать подержанную мечту?

Розповісти друзям:

Преміальний кросовер BMW X5 для багатьох є мрією. Безумовно, межа бажань у кожного свій, але саме X5 завжди стояв особняком в лінійці кросоверів: він швидкий, агресивний і, звичайно ж, чоловічий.

І зовсім не обов'язково купувати мрію нової, чи не так? Та й гострої необхідності, щоб це була саме М-версія, теж немає: лінійка двигунів для Х5 досить широка. Тому нехай це буде звичайний Х5, але в М-пакеті. А якщо це Х5 з 2.0-літровим мотором, чи може він претендувати на звання мрії?

BMW X5 F15 вид спередуBMW X5 F15 вид спереду

В цьому ми і будемо розбиратися. Тому що на тесті у нас якраз такий кросовер - BMW X5 в кузові F15 у виконанні xDrive25d, який з 2015 року випуску наїздив 155 тис. Кілометрів.

(Нагадаю, крім нових автомобілів на наших тестах виявляються також і авто з пробігом. Ми уважно розбираємося з надійністю таких автомобілів, особливостями їх експлуатації, а також вартості утримання в порівнянні з однокласниками тих же років випуску.)

BMW X5 F15 фариBMW X5 F15 фари

Кросовер BMW X5 F15 випускався з 2013 по 2018 рік, і вже в 2018-му з'явився його послідовник - G05. І ось невдача: з виходом нового покоління багато шанувальників баварської марки виявлялися незадоволені новинкою, стверджуючи, що попередня генерація більше відповідала «справжньому духу» бренду. Так було з седанами 5 Series (о, ці коментарі з приводу E34 - E39 - E60!), З генераціями Х5 - та ж історія. І якщо йти за цією логікою, то саме кузов F15 повинен бути найвдалішим представником серед поколінь X5. Принаймні зараз

Лінь читати? Дивіться відео-тест BMW X5 F15:

Зовнішність і походження

Тестовий кросовер оснащений найдоступнішим двигуном - це 2.0-літровий турбодизель, але ось в плані комплектації все якраз навпаки. По-перше, у нас повнопривідна версія з муфтою, а по-друге, тут встановлено опціональний пакет M Performance, який включає внутрішній стайлінг і зовнішні елементи, серед яких - 19-дюймові М-диски. Але власнику даного автомобіля і цього розміру здалося мало, тому стандартні диски були замінені на оригінальні Vossen з діаметром 21 дюйм. Колеса ще й разношірокіе: спереду встановлені покришки розміром 285/35, а ззаду - 325/30.

BMW X5 F15 дискиBMW X5 F15 диски

Диски Vossen - ковані, легкі і, безумовно, виглядають дуже ефектно. Але ось назва китайського бренду Kinforest на шинах, в які взуті такі диски, виглядає менш ефектно - тут побачиш щось інше. Те ж стосується і додаткових «аеродинамічних» елементів по кузову, які мають таке ж, як і гума, походження. Втім, про смаки не сперечаються.

У випадку з тестовим X5 мова йде про автомобіль з офіційним українським походженням, а не про відновлену зі Штатів. Так що можна не переживати за лакофарбове покриття - рідний сріблястий металік зберігся добре (до слова, капот тут виконаний з алюмінію, передні крила - з пластика). Єдина проблемна зона - це пакетна окантовка бічних стекол Shadow Line, яка до цього часу вже облізла. Але це особливість не тільки Х5, а й більшості інших BMW: окантовка Shadow Line часто не переймається пробігу і в 60 тис. Км.

BMW X5 F15 задні ліхтаріBMW X5 F15 задні ліхтарі

Оптика тут доопрацьована. Спочатку на таких X5 встановлюється ксенонове ближнє світло, джерело - зовнішня секція головного блоку. Але власник встановив сюди додатковий ксенонове світло з неоригінальними китайськими блоками розпалу, що не поскупившись при цьому на лінзи Hella (в обидві секції). В результаті ближнє світло тепер генерують і внутрішня, і зовнішня секція фари - ефективність освітлення дорожнього полотна значно покращилася. Чому не може не радіти власник, але ось водії зустрічного транспорту, скажімо прямо, думають трохи інакше.

Існує думка, що автомобілі BMW після виїзду з салону відразу ж дешевшають в два рази. Можливо, воно і близько до істини, але тільки стосується це не всіх моделей, і вже точно не X5. Тестовий кросовер - гарне тому підтвердження. Два роки тому цей автомобіль з пробігом в 90 тис. Кілометрів був придбаний за 53 тис. Доларів, а новим він коштував 85 тис. Зараз же тестовий кросовер оцінили в 38-42 тис. Виходить, що вдвічі автомобіль подешевшав лише за п'ять років. Звичайно, ліквідність Х5 не є зразковою, але тут все пізнається в порівнянні: у Mercedes-Benz ситуація не краща.

BMW X5 F15 вид ззадуBMW X5 F15 вид ззаду

Збірка всіх BMW X5 відбувається в США. Власне, для американського ринку ця модель і була задумана спочатку, як, загалом-то, і Mercedes-Benz GLE, і Audi Q7, і навіть Porsche Cayenne. І якщо вже порівнювати всі ці автомобілі, то по драйверским налаштувань саме Porsche Cayenne, як на мене, є найближчою до BMW X5. Але це стосується саме базових версій моделей, без усіляких шильдиков «AMG», «RS» або «GTS». Саме BMW є одним з найприємніших в управлінні кросоверів серед конкурентів.

Двигун і динаміка

Під капотом нашого автомобіля встановлений двигун серії B47 версії D20B. У заводському стані цей мотор видає 231 л. c. і 500 Нм крутного моменту. Заявлений час розгону до перших 100 км / год складає 7.7 с, чого цілком достатньо для щоденного користування. Але для того, щоб ваше Его не лоскотали на світлофорах (адже М-обвіс зобов'язує тримати планку), цей мотор піддається доробці, в ході якої його чипуют, вирізаючи паралельно фільтр сажі і відключаючи клапан EGR. В результаті після такої «обновки» тестовий X5 розігнався до перших 100 км / год за 6.98 с - дуже непоганий результат.

Та й зупиняється кросовер досить ефективно Для гальмування «в нуль» зі швидкості 100 км / год нашому X5 треба було всього 40.7 м. При цьому попередня заміна дисків і колодок здійснювалася ще 65 тис. Км назад! Так, комусь може здатися, що для цього SUV показаний результат є незадовільним, але нагадаю, що стічна версія оснащена всього 2.0-літровим мотором, і ні про яке «спорті» для заводської версії не могло бути й мови. А шильдики «М» тут - всього лише маркетинговий прийом, що не має нічого спільного з технічними характеристиками.

BMW X5 F15 двигунBMW X5 F15 двигун

І перед тим як детальніше розбиратися з силовим агрегатом, потрібно дещо уточнити. У Росії версія 25d укомплектована іншим мотором. Це N57D30A - шестициліндровий 3.0-літровий мотор з однієї турбіною BorgWarner, що видає 218 л. с. і 500 Нм. В Європі 25d означає, що під капотом у кросовера встановлений B47D20B - 2.0-літровий мотор про чотири циліндри, укомплектований двома турбінами BorgWarner. Його віддача становить 231 л. с. і ті ж 500 Нм моменту.

Двигун в нашому автомобілі встановлений поздовжньо - привід за замовчуванням задній. Для підключення передніх коліс використовується муфта Magna Steyr ATC45L, яка спочатку передає 60% моменту на задню вісь і 40% на передню. Але вона здатна віддавати весь момент назад, особливо в тих випадках, коли муфта перегрівається. Що для автомобілів BMW не є рідкістю.

Блок циліндрів в даному моторі алюмінієвий, і він досить чутливий до перегріву. Звичайно ж, цей мотор не настільки теплонагружен, як агрегат V8 4.4, але в будь-якому випадку якщо він перегрівається, ймовірність появи тріщин між циліндрами істотно зростає.

BMW X5 F15 разгін до 100BMW X5 F15 разгін до 100

Пробіг нашого екземпляра становить 155 тис. Км. На пробігу в 95 тис. Км вийшов з ладу демпфер коленвала. Його заміна обійшлася власнику у 400 євро (тут і далі ціни вказані на момент написання тесту - InfoCar.ua), і таку витрати потрібно включити в список витратних матеріалів, тому що по 90-100 тис. Км ці демпфери на Х5 і ходять.

Також довелося повозитися з клапаном EGR. Спочатку проблему з ним вирішити намагалися заміною несправного вузла на новий - 1300 євро. Але потім довелося вирізати сажі - ще 700 євро, EGR відключили, а двигун довелося перепрошити - на цьому етапі власник і прийшов до чіповке.

Ще була проблема з датчиком тиску масла. Його замінили за 150 доларів, але проблема, на жаль, не зникла (що поробиш, це ж BMW). Для заміни масла власник цього Х5 звертається на СТО кожні 8-9 тис. Км. Вартість ТО дорівнює приблизно 4000 гривень, сума ця включає як фільтри, так і саме масло, якого в цей двигун потрібно лити більше п'яти літрів.

Спеціаліст СТО «Hunters Garage»Спеціаліст СТО «Hunters Garage»

Спеціаліст СТО «Hunters Garage»:

Двигун B47 могутніше, ніж його попередник, при цьому він більш економічний і екологічний. І як раз ті технології, які покликані робити його вихлоп чистішим, є в цьому моторі найбільш проблемними. І незважаючи на те, що систему EGR тут перейменували в AGR, нібито вказуючи на певні поліпшення, проблеми нікуди не пішли.

З хорошого ж можна відзначити, що мотор не страждає задираками. Але у нього є інша серйозна проблема - він схильний до перегрівів, що загрожує серйозними наслідками. Основними причини перегріву є забиті соти радіатора і несправності термостата.

Відзначено також розтягування ланцюга ГРМ. Рекомендується до пробігу в 100-120 тис. Ланцюг ГРМ замінити, адже бували випадки, коли ланцюг масляного насоса розтягувалася, і мотор отримував масляне голодування, що призводило до подальшого капітального ремонту. Але щоб замінити ланцюга, двигун доводиться демонтувати. З 2010-х років багато європейських топ-виробники почали ховати ланцюг ГРМ за двигуном, що значно збільшує вартість обслуговування агрегатів (торкнулося це і F15). Наприклад, тут вартість робіт по заміні ланцюга становить приблизно 420 доларів.

Зате турбіни виробника BorgWarner (KP35 і К16) мають хороший ресурс - більше 200 тис. Км при своєчасній заміні якісного масла. А ще у BMW не відзначені часті поломки маслонасосів, як у Mercedes, або проблеми з водяними помпами, як у автомобілів групи VAG. Цей двигун добре збалансований, адже оснащений двома балансувальними валами, що позитивно позначилося на ресурсі резино-гідравлічних опор.

У підсумку можна сказати, що якщо автомобіль вчасно і правильно обслуговувати, то 250-300 тис. Км для цього мотора - це далеко не межа. А якщо резюмувати в загальному по моделі Х5 F15, то кращим вибором для неї можна вважати саме дизельні агрегати, які - на відміну від бензинових - не страждають задираками.

Гідромеханіка виробництва ZF серії 8HP відрізняється надійністю. Потрібно лише не забувати кожні 40-60 тис. Км міняти в ній масло, не звертаючи увагу на запевнення виробника про «маслі в коробці на весь термін служби».

BMW X5 F15 селектор АКППBMW X5 F15 селектор АКПП

Але ось заміна масла в коробці - процес не з дешевих, так як для повної його заміни потрібно 8.5 л, а вартість літра оригінального дорівнює 1350 грн. Тобто при заміні вам доведеться викласти не менше 400 доларів, але якщо використовувати неоригінальні масло (а від бренду ZF, наприклад), можна заощадити майже в два рази.

І це стосується більшості запчастин на даний Х5: якісний aftermarket вдвічі дешевше від оригіналу. Для порівняння, оригінальний пневмобаллонамі для задньої підвіски обійдеться в 13 тис. Грн, аналог від Bilstein - 5 тис. Грн. Оригінальна піввісь коштує 34 тис., Аналог від GKN доступний за 17 тис.

Але не для всіх вузлів так легко знайти неоригінальні альтернативи. Це стосується, наприклад, форсунок двигуна. Вартість однієї для мотора B47D20B дорівнює 20 тис. Але тут для порівняння варто зазначити, що форсунки в аналогічні двигуни Mercedes-Benz коштують трохи дорожче, а ось в двигуни автомобілів VAG - все ж дешевше.

Інтер'єр

Про салон BMW Х5 покоління F15 розказано, мабуть, все. Від себе додам просто, що я ніколи не був фанатом BMW, але за час тесту інтер'єр цього Х5 мені здався зручним, затишним і практичним. Тут немає елементів, які здаються дивними або нелогічними. Крім хіба що перемикача поворотів, який позбавлений фіксованого режиму, і навіть легкого повороту керма досить, щоб його відключити.

BMW X5 F15 салонBMW X5 F15 салон

У кожного свої переваги: ??хтось є прихильником інтер'єрів Mercedes-Benz, комусь подобаються салони Audi. Але одне можна сказати точно: в цьому BMW простежується чітке відчуття спадкоємності поколінь. Те, що ти знаходишся в салоні автомобіля саме баварського бренду, розумієш відразу. Посадка і ергономіка тут така, яку ні з чим не сплутаєш.

Відносно низька підвіконна лінія і велика площа скління дають вам неперевершену за мірками класу оглядовість. У підсумку управляти цим кросовером простіше і зрозуміліше, ніж того очікуєш.

BMW X5 F15 сидінняBMW X5 F15 сидіння

Що стосується конкретно нашого автомобіля, деякі елементи його інтер'єру були доопрацьовані. Салон пройшов шумо- і віброізоляцію - в ньому почали з'являтися "цвіркуни". Оббивка передніх сидінь на боковинах потріскалася, але її загальний стан хороше. І це важливо, тому що тут використовується найпростіша шкіра Dakota. Зате самі крісла - топові за кількістю налаштувань, зі спинкою зі зламом. Профіль самих крісел, звичайно ж, хороший.

Нинішній власник за 250 доларів встановив сюди додатковий підігрів керма, в 400 доларів обійшовся бездротової Apple Carplay. А ще в цей Х5 була інстальована повністю цифрова приладова панель - також за 400 доларів.

Незважаючи на пробіг в 155 тис. Км, в цілому салон знаходиться в хорошому стані - помітно, що за ним стежать і доглядають. Навіть лакований пластик навколо кнопок управління кліматом позбавлений подряпин, та й з деревом історія та ж (крім хіба що місця на центральному тунелі, яке постійно стикається з телефоном). Інтер'єри багатьох нових автомобілів поступаються цьому, п'ятирічному - до якості матеріалів та оздоблення в даному кросовері точно не причепишся.

BMW X5 F15 задній ряд сидіньBMW X5 F15 задній ряд сидінь

Задній ряд надає пасажирам достатньо вільного місця, серед «булочок» комплектації - дві зони клімату і підігрів дивана. Тільки ось спинка сидіння розташована досить вертикально, і, на жаль, немає можливості відрегулювати її кут (та ж історія - і в новому кузові G05). Що, як на мене, є зайвим аргументом на користь того, що Х5 F15 орієнтований все ж на водія. Незважаючи на номінальну «родинність» цього SUV.

Драйв

Навіть на величезних дисках і низькопрофільною гумі, як у випадку з нашим автомобілем, підвіска відчувається м'якою і комфортною. Легкі ковані диски звели до мінімуму вплив безпружинних мас, що, відповідно, добре позначилося на комфортабельності. Та й за кліренс переживати не потрібно, тому що навіть після «доопрацювання» обважування його показник становить 18 см - стільки ж, як і з заводу.

BMW X5 F15 кліренсBMW X5 F15 кліренс

Втім, через цих же дисків з широким виносом цей кросовер вельми охоче «ловить» колію на швидкості. Та й налаштування керма, в общем-то, якимись особливими назвати я не можу: це звичайний кроссоверним кермо німецького рівня, з трохи розмазаним «нулем». І нехай стоїть на дузі BMW X5 відмінно, я очікував все ж більшого.

Спеціаліст СТО «Hunters Garage»:

А ось до надійності ходової є питання. Правда, варто сказати, що мова йде більше про передній підвісці, адже елементи задньої виходжують набагато довше. Та й ресурс підвіски тут прямо залежить від манери їзди власника: деякі навіть на пробігу за 100 тис. Км можуть докочувати рідні важелі, інші ж за цей час встигли двічі з замінити.

BMW X5 F15 поведінка на дорозіBMW X5 F15 поведінка на дорозі

Але якщо автомобіль оснащений пневмопідвіскою, то нерідко вже до пробігу 40 тис. Км можуть початися проблеми. Вартість роботи по заміні одного пневмобаллона обійдеться в 180 доларів.

Витрата

Як це часто буває з BMW, середня витрата палива може суттєво варіюватися: тут він може дорівнювати як 9 л / 100 км, так і 14 л / 100 км. Правда, щоб добитися 14-ти, потрібно неабияк постаратися, адже двигун все ж економічний. За весь час тесту витрата у мене склав 10.9 л / 100 км (потрібно сказати, що за повільної їздою я помічений не був).

Запасу тяги в місті предостатньо: цей 2.0-літровий мотор тестового автомобіля без жодних натяжок можна порівнювати з 3.0-літровими аналогами. Хоча на трасі різниця в обсязі все ж відчувається.

BMW X5 F15 в містіBMW X5 F15 в місті

Спеціаліст СТО «Hunters Garage»:

Вартість запчастин та обслуговування BMW X5 F15 НЕ буде обходитися дешево - ми говоримо все ж про преміальному автомобільному сегменті. Але в порівнянні з конкурентами (Mercedes-Benz GLE / ML, Audi Q7, Porsche Cayenne) за цим критерієм «баварець» знаходиться посередині. Тому що Mercedes-Вenz в плані обслуговування обходиться дорожче, але ось Porsche і Audi - дешевше, і причина тому - можливість підібрати запчастини від менш «статусних» представників брендів групи VAG.

Виділити найбільш / найменш надійний бренд серед названих складно з тієї причини, що у кожного з них є «фірмові болячки», що роблять їх дорогими в експлуатації.

Висновки

Якщо ви плануєте купувати BMW X5 з пробігом, то найважливішим критерієм є якісне обслуговування автомобіля попереднім власником і його прозора історія. Та й увагу на биті екземпляри зі Штатів звертати не варто - у них бензинові мотори. Краще вже переглянути всі можливі дизельні пропозиції (2.0- або 3.0-літрові - не настільки важливо).

Якщо ж купується автомобіль не був професійно і своєчасне обслужений, він швидше за все принесе розтрати своєму нового власника, які будуть йому не по кишені. За преміальність потрібно платити, за «вбиту» преміальність - подвійно.

BMW X5 F15 на парковціBMW X5 F15 на парковці

За X5 в хорошому стані доведеться віддати не менше 40 тис. Доларів - сума, за яку можна дозволити новий автомобіль, нехай і класом нижче. Але останній аргумент часто звучить десь так: «Але ж це ж BMW».

Обсуждение тест-драйва X5

ievgeniy009  

N55 бензин достаточно надежный и изученный нашими механиками мотор, среди Ваших читателей есть почитатели именно бензина. Дополните рассказ о проблемах этого мотора на разных пробегах. Мой личный опыт - на 100 тыс только чистка дроссельной заслонки, замена масла каждые 7-8 тыс... пока полет нормальный...

+1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про BMW X5

Волдимир
Украина, Киев
18.10.2007

Машина куплена з пробігом 60 000 км. Відразу після покупку прийшлось вкласти в ходову приблизно 2500$, через декілька місяців без причини полетів центральний блок компютера, ремон - 1000$, через півро читати відгук

Марк
Россия, Москва
29.05.2020

Проехал на нем 2000 км. Сначала корежило, до расстройства. Слишком резкая, все не на своих местах. Потом, привык, наверное, и кайф начался где-то к концу обкатки. Во-первых, уселся. Несмотря на ту читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у BMW X5

BMW X5 2019 BMW X5 27900$ 2019