SEAT Leon ST FR. Пофиркаємо?

Розповісти друзям:

Ще до того, як InfoCar.ua отримав SEAT Leon ST FR на тест-драйв, всередині редакції ми порадилися і прийшли до єдиної думки, що скільки-небудь серйозних перспектив на українському ринку у цього автомобіля немає. З цілої низки причин. Однак через тиждень, коли з машиною вже настав час прощатися, враження про неї, у всякому разі, у вашого покірного слуги, змінилося. Як змінилися і прогнози щодо перспективності автомобіля. З якої такої радості? Зараз все популярно і детально поясню.

Зовнішність і інтер'єр


Зізнатися, ще кілька років тому автомобілі марки SEAT не викликали своєю зовнішністю особливого захоплення. Мені ніколи не подобалися їхні плескаті «мордочки», що нагадували якусь екзотичну тварину. Або навіть мультяшну. Але варто було іспанцям найняти тямущого дизайнера (Алехандро Месонеро-Романоса, в даному випадку), як все стало зовсім інакше. І нехай Алехандро не брав участі у створенні Lamborghini, як його попередник. Нехай він не так широко відомий у вузьких колах, зате у нього відмінне почуття сучасного стилю, який без перебільшення підняв Seat в очах автомобілістів на новий рівень. Гострі лінії, виштамповки, хитрий прищур фар - Leon виглядає гармонійно, динамічно і ефектно! Навіть у кузові універсал, а це явище далеко не само собою зрозуміле. Браво, Алехандро!


І чим довше дивишся на Leon ST, тим сильніше хочеться стрибнути за кермо. А коли це ще й FR... Втім, не варто сильно спокушатися і думати, що FR - це щось ураганне. Це вже не «заряджена» версія (для цього існує Cupra), це рівень комплектації, який натякає на те, що автомобіль трохи ближче, ніж стандартний, до спортивного стилю. У нього інші сидіння, з масивною бічною підтримкою (у нашому випадку ще й з опціональною комбінацією оббивки шкірою та алькантарою), трохи переоформлене кермо, шильдики FR і деякі додаткові можливості, про які ми поговоримо пізніше.

Leon ST побудований на тій самiй платформі, що і його головний конкурент - VW Golf Variant. Це фірмовий «вагеновский візок» MQB. Відповідно, обидва автомобілі мають приблизно рівнi габарити (Leon трохи коротше і нижче, але ширше) і однакову довжину колісної бази - 2636 мм. Чого цілком достатньо для того, щоб і передні, і задні пасажири не відчували себе скуто. У межах розумного, звичайно. Таким недоросткам, як я, комфортно всюди, а 2-метровим Гулліверам, на кшталт «інфокарівського» оператора Ярослава, незручно майже скрізь крім Mercedes-Benz S-Class і Lexus LS. Мова про людей середнього зросту, для яких галерка SEAT Leon ST буде в самий раз. Жати не буде ні в ногах, ні в маківці. При цьому жорсткість дивана і його профіль цілком прийнятні для далеких поїздок, а додатковими джерелами комфорту стануть центральний підлокітник і дефлектори клімат-контролю. Біда другого ряду лише в дуже високому тунелі, здатному перетворити поїздку середнього пасажира на муку.


Ну а переднім пасажирам і зовсім “лафа”. Дуже зручні крісла зi вище згаданою масивною підтримкою стегон і торсу надійно фіксують тіло в поворотах. Сидиш, наче влитий. Мені, низькорослому, трохи заважала надмірна довжина подушки (нога впиралася в її передній край при вижимі зчеплення), але тим хто вище, навпаки, буде зручно. І нехай навіть в комплектації FR електрорегулювань крісел не передбачено, зате діапазони можливих переміщень сидінь і рульової колонки (по висоті і по вильоту) такі, що оптимальної посадки можна добитися при будь-якому рості і комплекції. Причому, всі можливості з налаштування крісла, включаючи поперековий підпір, доступні не тільки водієві, але і його сусідові.

А тепер пара слів про оздоблювальні матеріали інтер'єру. Деякі мої колеги бурчать, мовляв, в Leon ST вони не дотягують до Golf Variant. Так от, відповідально заявляю, що це нісенітниця! Ні, якщо, звичайно, облизувати їх, пробувати на смак і займатися іншими збоченнями, то, цілком можливо, німець у іспанця виграє. Але якщо дивитися очима і чіпати руками - різниці ніякої. Там, де у Leon ST пластик жорсткий, він все одно приємний. А там, де м'який (верхня частина торпедо, наприклад), він дійсно м'який, і додати тут нічого. Єдине, що іспанцям можна було б зробити, і це не вплинуло б на ціну автомобіля - гумові або текстильні килимки на дні поличок і ніш. З іншого боку, той, для кого це принципово, зробить їх самостійно.


До речі, про ніші. Їх в Leon ST є в достатку, і тільки під переднім центральним підлокітником ємність, скажімо прямо, бутафорська. Нічого крім ключів або якихось карток туди не поміститься. Але сам підлокітник відмінний - регулюється за кутом нахилу і довжині.

Як би не хотілося мені уникнути порівнянь Leon ST з Golf Variant (бо тест не порiвняльний), зробити це практично неможливо. Як не крути, автомобілі ці багато в чому схожі. У тому числі і багажниками - головним атрибутом універсала. Формально, у «німця» трюм побільше (600 з копійками літрів проти 578 у «іспанця»), однак різниця ця відчутна лише тоді, коли у ваших руках рулетка.


На око її не помітиш, та й не головне це. Важливіше те, що багажник великий і добре продуманий з точки зору практичності. По-перше, завантажувальна висота мінімальна. По-друге, п'яті двері піднімаються високо. По-третє, спинка заднього дивана складається прямо з багажника. У четвертих - фальшпол дворівневий, а під ним знайшлося місце і для «докатки». І так можна продовжувати довго, розповідаючи про зйомнi пластиковi перегородки, про опціональну сітку, яку, як і шторку, за непотрібністю можна сховати під фальшпол, і все це не буде гриміти в дорозі. Придумати щось ще більш практичне і універсальне складно.

Прилади та мультимедіа

Якщо ви часто читаєте наші тести і, зокрема, тести Volkswagen, то мультимедійна система Leon ST не стане для вас відкриттям. Вона точно така ж, як в Golf 7. Подивіться або почитайте наш відео-тест німецького хетчбека, і все зрозумієте. Але якщо коротко, то сенсорний екран реагує на дотики досить швидко, графіка симпатична, функціонал обширний, включаючи можливості по точній настройці даних, що відображаються борткомпьютером. А оскільки на тесті у нас комплектація FR, їй виділені ще й налаштування поведінки автомобіля. Правда, зважаючи на відсутність адаптивної підвіски, зведені вони до змін характеристик рульового управління, відгуку двигуна і режиму роботи клімат-контролю. Є три стандартних режиму - «Еко», «Звичайний» і «Спорт» - і один користувальницький. Про їх особливості та вплив на поведінку універсала я розповім в наступному розділі.


Поки ж повернемося до мультимедійної системи. На центральній консолі знаходиться лише її частина, тобто безпосередньо екран, обрамлений кнопками. Блок з приймачем диска і слотом для SD-карти захований в «бардачку». USB-накопичувачі, iPod та інші девайси можна підключити лише через перехідник, що не дуже зручно, та і якість звуку, відверто кажучи, не вразила. Навіть iгри з еквалайзером не дозволили добитися збалансованого по частотах «саунду». То у верхній середині провали, то у нижній. Але краще, ніж у бюджетних автомобілях, звicно.

Не сподобалося мені й те, що при наявності такої мультимедійної системи, в комплектації FR немає навігатора. За нього потрібно платити додатково. Непорядок, я вважаю . Але ось до чого причепитися не можу, так це до панелi приладiв. Вертикально орієнтовані спідометр і тахометр відмінно «читаються» у будь-яку погоду і час доби. Борткомпьютер, як я вже говорив, налаштовується на вiдображення тих даних, які необхідні водію. Варіантів - безліч, включаючи цифрове значення температури охолоджуючої рідини і підказки з перемикання передач для найбільш економічної їзди.

Драйв

В Україні SEAT Leon ST пропонується з великою гамою VAG-івських двигунiв. Переважно бензинових - 1,2 TSI ( 86 і 105 к. с. ) , 1,4 TSI ( 122 і 140 к. с. ) і 1,8 TFSI ( 180 к. с. ). Останній, за ідеєю, найбільш підходить комплектації FR, однак з урахуванням сьогоднішніх цін на паливо та інших факторів, оптимальним, на мій погляд, для Leon ST FR в нашій країні є 2-літровий турбодизель. Але не той, який видає 110 к. с. потужності, а 143-сильний. Саме такий встановлений під капот тестової машини.


Чому саме він? Тому що з його допомогою можна вбити двох зайців (хай вибачить мене «Грінпіс») - отримати досить непогані динамічні характеристики при помірному споживанні палива. Ось дивіться: завдяки своїм 320 Нм крутного моменту при 1750-3000 об/хв, 2-літровий турбодизель забезпечує універсалу розгін до 100 км/год за 9 секунд, тобто на 1,3 секунди повільніше, ніж у випадку з 1,8-літровим турбобензином; різниця, з одного боку, суттєва для тих, кому хочеться драйву, а з іншого, вона компенсується меншою витратою палива. Навіть якщо дивитися на заявлені цифри, дизельний мотор споживає в місті 5,5 літрів на «сотню», а бензиновий - 7,1 літра. Тепер зверніть увагу, що комплектація з 1,8 TFSI дорожче сама по собі, плюс додаткові витрати на різниці в паливі. І ці витрати з кожним кілометром пробігу стають все більш чутливими.

Сподіваюся, свою думку щодо 143-сильного 2,0 TDI я обгрунтував. Тепер перейдемо до реальних вражень. Не скажу, що я до безпам'ятства закохався в цей агрегат, але він дійсно дуже і дуже гарний. Хоча б тим, що дозволяє їздити в діаметрально протилежних стилях. При чому, навіть в режимі «Спорт», з якого я практично не вилазив. Коли душа просить динаміки, достатньо придавити педаль акселератора і на мить затамувати подих, дочекавшись моменту, коли стрілка тахометра підскочить до 2000 обертів . Саме з цієї позначки мотор розправляє плечі і починає дихати на повні груди, радуючи водія стрімким розгоном. Але варто послабити натиск і почати «облизувати» педалі, залишаючись у тому ж спорт-режимі, у відповідь отримуєш напрочуд м'які і плавні реакції, еластичність і тотальну слухняність.

Відверто кажучи, я не до кінця розумію, навіщо в Leon ST FR потрібні режими «Еко» і «Звичайний». Якоїсь істотної різниці в роботі електромеханічного підсилювача керма я не помітив («баранка» у будь-якому випадку залишається точною і інформативною), але, в той же час, обидва цих алгоритми несправедливо «душать» двигун, при тому, що великого впливу на витрату палива це не надає. Навіть у режимі «Спорт» цілком можна вкластися в 6 літрів на 100 км у міському циклі (без клімат-контролю, який додає до витрати 0,2-0,3 літра на «сотню»). По трасі і зовсім 5 літрів - з головою. При своїх характеристиках і без всяких систем «Старт- Стоп»! І, до речі, цей агрегат відповідає екологічному стандарту Євро-4, тобто не дуже чутливий до якості палива.

Чималу допомогу двигуну, безумовно, надає і коробка передач. 6-ступенева механічна в даному випадку (DSG, на жаль, з цим мотором поки не доступна). Налаштована вона таким чином, що вище 4 передачі в місті користуватися немає сенсу. При швидкості 80 км/год на 4-ій оберти колінвалу тримаються на рівні 2000. 5-а і 6-а - виключно трасові. При тих же 2000 обертів на 5-й передачі швидкість відповідає 100-105 км/год, на 6-й - 130 км/год. При цьому важелем КПП працювати дуже зручно. Він короткоходний і забезпечує практично ідеальне попадання в передачі.

Деякі мої колеги з конкуруючих автомобільних видань стверджують, що педаль зчеплення в Leon ST занадто жорстка. Настільки, що найменша промашка призводить до того, що двигун глохне. Відверто кажучи, мене таке твердження ставить у глухий кут, оскільки, на мій погляд, зчеплення, навпаки, досить прозоре. До нього, звичайно, потрібно звикнути, і я дійсно одного разу заглох, але тільки одного разу на самому початку тесту. Більше проблем не було, і момент підхоплення завжди відчувався добре. Але в крайньому випадку достатньо лише доторкнутися до акселератора, як оберти коленвала підводяться, і заглохнути в такій ситуації важко буде навіть учневі. А ось те, що хід педалі зчеплення завеликий - це так, це правда.

Абсолютно незрозумілий мені інший момент: чому іспанці не виділили топовому турбодизелю багатоважельну задню підвіску, як у комплектації з бензиновим 1,8 TFSI? Замість неї в тестовій машині (як і у всіх інших версіях з менш потужними моторами) встановлена ??торсіонна балка, з усіма витікаючими звідси наслідками. Іспанські інженери, звичайно, досягли успіху в її налаштуванні, але... На всіх без винятку дефектах українських доріг балка гримить. Десь менше, десь більше, але гримить, посилюючи і без того гостру проблему з шумоізоляцією колісних арок, крізь які в салон охоче вривається шурхiт шин. Трохи краще картина з погрюкуванням балки стає при завантаженні автомобіля задніми пасажирами і багажем, але в цілому проблему це не вирішує, а лише маскує.


Якщо ж абстрагуватися від конструктивних особливостей підвісок, то не можна не відзначити, що Leon ST чудово тримає дорогу, як на прямій, так і в поворотах. Так, є деяка недостатня повортнiсть, яка явно виявляється при переборі зі швидкістю, проте під скидання газу передок тут же міняє траєкторію, прописуючи віраж по потрібній траєкторії. При цьому крени кузова невеликі завдяки збитій підвісці, нехай навіть за це доводиться розплачуватися деякою тряскою. Теоритично, автомобіль можна зробити трохи м'якше, «взувши» його в шини з більш високим профілем, ніж 225/45 R17, але я б робити цього не радив, оскільки постраждає керованість. І зменшувати профіль теж не варіант - отримаєте зубодробилку. Просто довіртеся іспанцям, розмірність стандартних шин вони підібрали добре, якраз на межі керованості і комфорту.

Підводимо підсумки

За довгі роки не найкращої маркетингової політики та політики ціноутворення, у SEAT в Україні склалася і закріпилася слава гарних, але дорогих автомобілів. І це, загалом, було правдою. Але сьогодні ситуація міняється, і саме це зрештою привело мене до висновку, що Leon ST аж ніяк не безнадійний. Якщо так взагалі можна говорити про універсали, які всі як один в Україні продаються погано, на відміну від Європи. Але якщо не прив'язуватися до цифр, а дивитися на ситуацію з позиції конкуренції серед «сараїв» С- класу, то тут у Leon ST шанси дуже навіть непогані. Серед його головних переваг - стильна, сучасна зовнішність, орієнтована на молодого покупця. А основний недолік, яким раніше була ціна, зараз знівельовано. Базовий Leon ST коштує трохи більше 23.500 доларів США. Комплектацію FR з бензиновим 1,4 можна купити за 30 тисяч «зелених», а з 2-літровим 143-сильним турбодизелем - за $32.000. І це, зауважте, топова комплектація!

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Ford Focus WagonFord Focusнема ціниPeugeot 308 SWPeugeot 308нема ціниHyundai i30 WagonHyundai i30нема ціниKIA Ceed SWKIA Ceedнема ціниOpel Astra J Sports TourerOpel Astraнема ціни
Skoda Octavia A7 CombiSkoda Octaviaнема ціниVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golfнема ціниSEAT Leon STSEAT Leonнема ціни

Вам все одно здається, що це дорого? Можливо і так, в абсолютному обчисленні. Але подивіться на прайс-листи прямих конкурентів: Volkswagen Golf Variant - від 27.000 в базі, від 29.000 в середній комплектації, 32.000 в топової з «механікою» і 110-сильним дизелем (за DSG доведеться доплатити ще 2.000 доларів); Skoda Octavia A7 Combi - майже 25 тисяч в базі, 31.600 з таким же, як у Leon ST FR дизельним мотором в середній комплектації з МКПП. Всі три вищезгаданих автомобілі побудовані на одній платформі і дуже схожі один на одного, за винятком деяких дрібниць. Відповідно, при інших рівних Seat Leon ST не тільки не дорожче, але навіть дешевше своїх родичів.

Втім, одними лише «ВАГiвськими» моделями список конкурентів Leon ST не обмежується. На ринку представлені універсали С-класу і інших виробників за трохи менші гроші. Наприклад, Ford Focus Wagon, Hyundai i30, Kia Ceed SW, Peugeot 308 SW... Обирайте за смаком!

Загальна оцінка автомобіля командою InfoCar.ua

Сподобалося:

  • Стильна і гармонійна зовнішність
  • Тяговитий і економічний двигун 2,0 TDI (143 к. с.)
  • Ергономіка інтер'єру
  • Гарна керованість

Не сподобалося:

  • Погана шумоiзоляцiя колiсних арок
  • Торсіонна балка в задній підвісці
  • Відсутність «автомата» для дизельного двигуна

27 травня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва Leon

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Zdenek  

Мне кажется, испанцев, как и французов выбирают сердцем! Цена здесь играет не первостепенную роль. Машина очень понравилась, обзор на высоте!!! Спасибо!

+7-3ВІДПОВІСТИ  
Simka  

Хороший обзор! А каков дорожный просвет у машины?

+2ВІДПОВІСТИ  
sven777  

Клиренс тестируемого автомобиля, согласно завленным данным завода-производителя 142,2 мм ( при массе автомобиля без нагрузки ). Клиренс автомобиля с колесами 205/55 R16 - 143,9 мм, автомобиля с колесами 195/65 R15 - 154,00 мм

ВІДПОВІСТИ  
sergxp  

Из братьев VW Golf , Skoda Octavia и Seat Leon - последний мне нравится наименее. Если еще внешне он более менее, молодежно, то внутри очень печально. У Октавии главной притензией к интерьеру были убогие карты дверей, то тут так же неочень выглядит и торпеда ( разве что только + в спидометре аля ауди), а голова мультимедиа по дизайну "привет из прошлого века". Думаю что Леон будут выбирать только те кто запал на него внешность, ибо внутри Гольф лучше , а Октавия просторней и дешевле.

+4-9ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

если сопоставить 1,8 ДСГ Сеат/Шкода то Шкода выходит отнють не дешевле (см. компл. Елеганс). Вопрос другой - что у Шкоды гораздо шире ряд более доступных комплектаций

+2ВІДПОВІСТИ  
Виктор Прядко  

Машинка конечно симпатична но цена не демократична Ну а если серьезно то все конечно выглядит шикарно А особенно нравится ТД на 143 лошади В общем не плохой вагончик

+1ВІДПОВІСТИ  
Zerk  

салон мрачновато выглядит...

+1-4ВІДПОВІСТИ  
Xxxxxxxxxxxx43  

дорого. дорого. дорого

+2-2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 1
JN12  

Хороший тест. Хотелось бы уточнить. В данной машине есть выход USB. В бардачке в гнездо Media In втыкается шнур с USB-портом, который идет в комплекте с автомобилем.

+2ВІДПОВІСТИ  
JN12  

К тому же по возможности пишите SEAT а не Seat, ведь это аббревиатура.

+3ВІДПОВІСТИ  
sven777  

Верно, помимо шнура с USB-портом автомобиль комплектуется шнуром с выходом под iPod.

+1ВІДПОВІСТИ  
Privetkaban  

а 2-метровым Гулливерам, вроде «инфокаровского» оператора Ярослава, неудобно почти везде кроме Mercedes-Benz S-Class и Lexus LS А можно поподробнее, в каких машинах удобно 2-метровому Ярославу? Желательно по В и С классу.

ВІДПОВІСТИ  
saltison  

можно ))) в Б-классе "удобных" автомобилей нет в принципе. Есть компромисы. Это, например, DS3 или Polo. Но обязательно, чтоб автомобиль был 3-дверным, иначе центральная стойка будет упираться в плечо, а это не очень приятно. Еще у Б-класса, в силу бюджетности, не часто встречается регулировка руля по вылету, а это сильно ограничивает спектр автомобилей с удобной посадкой. Как, например, Sandero Stepway...места, вроде, достаточно, а вот до верхней рабочей части руля приходится тянуться. В С-классе лидером, конечно же, является Гольф...ну и Леон, в принципе, тоже. Чем 3-двернее - тем лучше, так как проблема со стойкой никуда не делась с переходом на класс выше ))) Еще, насколько я помню, в Сиде было неплохо. Да и вообще...ВАГ - как раз та группа брендов, которые заботятся о том, чтоб даже людям с ростом выше среднего было максимально комфортно. За это им отдельное спасибо )

+2ВІДПОВІСТИ  
sfam  

У знакомого рост 190+ и комплекция что надо. Говорил - удобней всего в немецких авто за счет более низкой посадки. Ездил и чувствовал себя нормально в ФВ сирокко, Тигуане.

ВІДПОВІСТИ  
Кто тут  

Оптика красивая передняя.

+2ВІДПОВІСТИ  
Димитриус  

Низкий клиренс, портит все, такой не для наших дорог.

-1ВІДПОВІСТИ  
Кто тут  

поставить профиль больше резины и все. 225/55/17

+1ВІДПОВІСТИ  
technoman  

Лично я сторонник универсалов и считаю что самое оправданное авто в размерности классов В и С - это универсал. Исключение было - лифтбек Октавия А5 (Октавию А7 считаю слишком большой). Седаны люблю но это уже начиная с Д класса. Так что я доволен появлению Seat Leon ST FR. Но в целом могу сказать что теперешний Леон внешне стал слишком спокойным. Предыдущий Леон внешне на мой взгляд был более ярким и резко выделялся из толпы дизайном. Теперешний Леон - хорош но он как то сливается со всеми авто. На этом Леоне мне очень понравилось торпедо - особенно зона автомагнитолы размера 2DIN и дефлекторы - супер! - очень удобно то что экран высоко - не надо смотреть куда то вниз. Не понравился щиток приборов - мне нравятся приборы со стрелками - а тут датчики топлива и температуры втиснули на спидометр и тахометр и то без стрелок - я думаю более стильно было бы что бы наоборот эти приборы были выделены отдельно и были со стрелками. Для меня самый стильный вариант приборной панели - посередине огромный спидометр, слева поменьше тахометр , справа всё остальное со стрелками в кружочках поменьше. На мой взгляд самый красивый универсал С класса - это Гольф 7 Универсал.

-1ВІДПОВІСТИ  
technoman  

СЕАТ на мой взгляд очень достойная марка, но в нашей стране она представлена как то слабенько. Наверное потому что СЕАТ продается в тех же автосалонах что и ШКОДА (по крайней мере это то как я видел) и продавцы даже как то более стараются продать ШКОДУ а не СЕАТ. По крайней мере у меня так было - начал смотреть ЛЕОН, начал консультироваться у менеджера про машину, так менеджер так тихонько мне сразу говорит - смотрите лучше Октавию - вы её потом легче продадите чем Леон. Вот так вот. Так что если СЕАТ хотят продавать более массово, его надо продавать отдельно в других автосалонах подальше от ШКОДЫ.

+1ВІДПОВІСТИ  
leo2013  

верно сказано, по поводу работы менеджеров, а где это вам один менеджер сразу 2 бренда предлагал?

ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 2
Shep  

хороша машинка, а двигатель вообще шикарен!

+1ВІДПОВІСТИ  
1-shina.com  

мне тоже приглянулась Да, цена не самая низкая, но всё-таки и не запредельная. Двигатель и правда класс, а вот в салон можно было бы добавить пару ярких деталей. Но это - дело вкуса

+2ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про SEAT Leon

Игорь
Украина, Ужгород
14.10.2010

Автомобиль гольф класса со спортивними нотками. Даже на 100 сильном двигателе можно добиться отменной динамики, правда придеться крутить до красной зоны тахометра начиная с первой передачи. Четкое рул читати відгук

Ярослав
Украина, Киев
09.10.2008

Машинка очень привлекательная как внешне, так и по ощущениям при вождении. Желтый цвет, полуспортивная комплектация Fresh-Up (сиденья с развитыми боковыми поддержками, руль и КПП в коже, агрессивная к читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у SEAT

SEAT Ibiza 2011 SEAT Ibiza 6700$ 2011