Renault Dokker. За двома зайцям

Розповісти друзям:

Чи можна добитися успіху, ганяючись за двома зайцями, та ще й не вкладаючи в цю справу багато ресурсів? Вважаєте, що це неможливо? А от компанія Renault та її донька Dacia думають інакше, і як аргумент наводять своє спільне дитя - Dokker. Такий собі універсальний солдат - бюджетний компактвен, який годиться і для бізнесу, і на роль сімейного автомобіля. З цим відважним бійцем вантажопасажирського фронту ми з вами і будемо сьогодні знайомитися. Зустрічайте, Renault Dokker!

Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:

Зсувні та розпашні

Одного лише крадькома кинутого погляду цілком достатньо, щоб побачити в Dokker добре знайомі та звичні румунські гени, схрещені з французькою пластикою обличчя. Нічого видатного, але цілком їстівне. Втім, Dokker і не зобов'язаний бути красивим. Він, в першу чергу, повинен бути практичним.


Як і належить в таких випадках, у Dokker зсувні бічні двері, що полегшує посадку/висадку пасажирів та завантаження/розвантаження багажу, особливо в умовах обмеженого простору. У базовій комплектації зсувні двері є тільки з правого боку, а в більш дорогих версіях - по обидві сторони кузова. Це зручно, але є пара нюансів. Ручки на зсувних дверях незручні (що зовнішні, що внутрішні), а щоб двері зачинилися з першого разу, їх потрібно гарненько штовхнути.


Задні двері, в свою чергу, непропорційні та розпашні. Відкриватися вони можуть на кут як 90, так і 180 градусів. Але блага цивілізації у вигляді двірника та обігріву скла у Dokker тільки на лівій задніх двері. Праворуч немає нічого, тому будьте готові постійно це скло протирати, якщо оглядовість має для вас принципове значення. Хоча, забігаючи вперед, скажу, що великі бічні дзеркала і без того дають непогану «картинку» того що відбувається навколо.

Вантажний відсік

А тепер головне - трюм, в якому, навіть при п'яти пасажирів в салоні, 800 літрів об'єму та більше метра глибини. Вантажна висота, при цьому, зовсім невелика, але найприємніше - це ті три тисячі літрів, які можна отримати, якщо скласти задній диван. В даному випадку можна скласти або тільки спинки, або зовсім прибрати другий ряд, і тоді на додаток до трьох кубів обсягу ви отримаєте рівну підлогу і більш ніж півтора метра глибини вантажного відсіку, здатного прийняти до 600 кг вантажу.


Тут я хочу ще звернути вашу увагу на те, що запасне колесо у Dokker кріпиться під днищем. З одного боку, це добре, тому що воно не віднімає місце у вантажному відсіку, а з іншого боку, коли воно вам реально знадобиться, стан запаски буде не найкращим. Дістати її та не вимазатися - все одно, що поодинці рятувати Галактику від космічних прибульців, тобто неможливо. Але кліренс запасне колесо не «з'їдає». Від землі до захисту картера у Dokker майже 19 см в спорядженому стані та більше 15 см при повному навантаженні.

Iнтер’єр

Здібності Dokker бути відмінною робочою конячкою сумнівів не викликають. Цікаво інше - як почувають себе пасажири гальорки, місця яких, фактично, інтегровані у вантажний відсік?


Про те, що Dokker із самого початку створювався як комерційний автомобіль, красномовно говорить велика кількість голого металу та деяка загальна недбалість. Наприклад, тут можна побачити нічим не прикриті головки болтів, відверто грубої роботи санчата для регулювання ременів безпеки, не кажучи вже про те, що для задніх сідоків не передбачено ні підлокітників, ні ручок, ні підсвічування. Тільки кишені в дверях та підсклянник. От і весь комфорт. Є питання і до кватирок у зсувних дверях. Та кількість повітря, яку вони пропускають, недостатньо для того, щоб істотно вплинути на клімат в салоні. Та й диван, чого вже там, зовсім непридатний для дальніх поїздок. Проведіть на ньому три-чотири години, і ви зрозумієте, що я маю на увазі.


Єдине, що тут по-справжньому добре - це значна кількість простору з усіх боків. У тому числі, і по ширині. Три дорослих людини на задньому дивані помістяться без проблем. Але якщо дивитися на ситуацію в цілому, то я б сказав, що це скоріше місця для вантажників, а не для членів сім'ї.

Куди приємніше мешкати на першому ряду Dokker. Все, що тут можна побачити і помацати, дуже нагадує Logan, Sandero та Duster. І за дизайном, і за скромною якiстю матеріалів оздоблення, і за ергономікою, і за збіркою. Ніяких надлишків, але й нічого кримінального. Не будемо все-таки забувати, що ми маємо справу з бюджетним автомобілем.

Зверніть увагу на вставки з пластика брудно-бежевого кольору. Якщо на торпедо його присутність виправдано бажанням оживити інтер'єр, то на картах дверей використовувати цей колір, напевно, не варто було. Через півроку-рік активної експлуатації, він дійсно стане брудним, і відмити його буде важко. Підозрюю, що виглядати це буде, скажімо так, не дуже охайно.


Від близьких родичів «Доккеру» дісталися всі функції, що створюють водієві необхідний мінімальний комфорт. Мова йде про регулювання по висоті рульової колонки та крісла, про електросклопідйомники, про кондиціонер та бортовий комп'ютер. Але збереглися й недоліки. Прилади, наприклад, при всій своїй простоті та класичному оформленні, іноді змушують включати підсвічування навіть удень. Плюс, на перших порах трохи збиває з пантелику оцифровка спідометра непарними десятками.

На превеликий жаль, майже всі можливості, якими володіє тестовий екземпляр Dokker - прерогатива другого та третього рівнів оснащення. Базова ж комплектація порожня як барабан, і найприкріше, що навіть за доплату її не можна дообладнати. Стекла там опускаються ручками, кермо та сидіння по висоті не регулюються, а замість мультимедійної системи зяє діра. Власне кажучи, у списку обладнання там тільки ABS, гідропідсилювач керма та дві подушки безпеки. Ласкаво просимо у кінець 90-х!


Мультимедійно-навігаційний комплекс MediaNAV, незалежно від комплектації, для Renault Dokker - опція. Про цю систему InfoCar.ua не раз розповідав і незмінно рекомендував її до покупки - за зручність користування, швидкість роботи та цінник, який можна порівняти з більш-менш пристойним смартфоном. Рекомендуємо ми її й цього разу. Хоча б тому, що 7-дюймоий сенсорний екран на центральній консолі здатний додати інтер'єру компактвена хоч якийсь зв'язок з дійсно сучасним автомобілем.

Але повернемося до практичності. У салоні Dokker, крім стандартного «бардачка» та невеликої схованки ліворуч від керма, є ще як мінімум три полки - над «бардаком», на верхній частині торпедо та над головами передніх сідоків. Правда, велика верхня полиця недоступна в базовій комплектації і це, якщо чесно, тхне вже надмірною жадібністю.

У кращих традиціях B0

Dokker не був би самим собою, якби його не спорудили на перевіреної роками та добре нам знайомої платформі B0. Правда, тут варто уточнити, що задня підвіска у компактвена не така як у моделей Logan і Sandero. Її запозичили у Renault Kangoo. Мова йде про торсіонну балку з програмованою деформацією, яка краще підходить для комерційного та вантажопасажирського транспорту.

Підвіска повністю виправдала мої очікування. Найголовніше, що вона неймовірно енергоємна, непробивна та відносно комфортна. Тряска на поганих дорогах якщо і присутня, то зовсім не критична. Зате високий кузов, а це 1,80 м, на секундочку, не сильно валиться в поворотах. На мій погляд, для цього форм-фактора і для цього сегмента підвіска налаштована дуже вдало. Анітрохи не гірше, ніж у виключно пасажирських та легкових Logan і Sandero.

Притаманні Dokker й інші характерні риси соплатформенних моделей, як то замилене рульове управління, з його млявими відгуками, і недостатня поворотнiсть, яка так і норовить поцупити автомобіль назовні повороту при найменшому переборі зі швидкістю. Втім, до цього нескладно адаптуватися. Куди важче звикнути до іншого. Велика кількість неприкритого металу, мінімум шумо- та віброізоляційних матеріалів, а також особливості конструкції зсувних дверей, при їзді по поганих дорогах створюють в салоні Dokker такий собі «Газель-стайл» - відчуття, ніби їдеш в порожній залізній коробці, де все деренчить, скрипить та дзвенить. Особисто для мене це один з найбільш жирних мінусів, здатний разом перекреслити деякі незаперечні переваги цього автомобілю. Або як мінімум сильно зіпсувати враження про нього.


А ось на що гріх скаржитися, так це на двигун, особливо турбодизель, як під капотом тестової машини. Це 1,5-літровий агрегат, який видає 85 к. с. потужності та 200 Нм крутного моменту при 1750 об/хв. Працює мотор в парі тільки з 5-ступеневою механічною коробкою передач. При скромних на перший погляд характеристиках, дизельний Dokker гідно справляється з тими завданнями, які перед ним стоять. Двигун хоч і старенький, але тягне добре, не звертає уваги на якість палива, та ще й економічний. Шість літрів солярки на 100 км у міському циклі з постійно включеною пічкою - цілком реальний результат. Правда, справедлива ця цифра для автомобіля в спорядженому стані з водієм та одним-двома пасажирами. При повному завантаженні, ясна річ, витрата буде більше, але я не думаю, що вона вийде за межі 7 літрів.

На міських вулицях Dokker відчуває себе цілком комфортно. Важче йому доводиться на трасі, де нестача шостої передачі в трансмісії та невисока потужність мотора відчуваються гостріше, тому не варто дивуватися, якщо з обгонами будуть виникати проблеми, а витрата палива виявиться трохи вище очікуваного. Вимагати однакової ефективності у будь-яких умовах від бюджетного автомобіля не дуже справедливо.

Підводимо підсумки

Отже, що ми маємо у підсумку? Renault Dokker переконливо довів, що чисто теоретично гнатися за двома зайцями можна, але нічого по-справжньому путнього з цього все одно не вийде. Ви або те, або це, або взагалі незрозуміло де. Dokker - це відмінний комерційний автомобіль, в якому іноді, по необхідності, можна возити людей. Сімейним назвати його можна лише з дуже великою натяжкою, тому що сім'ю потрібно любити та оточувати комфортом, а Dokker до прояву ніжних та тремтливих почуттів абсолютно не готовий.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Fiat Doblo CombiFiat Dobloнема ціниVolkswagen Caddy KombiVolkswagen Caddyнема ціниPeugeot Partner TepeePeugeot Partnerнема ціниCitroen Berlingo MultispaceCitroen Berlingoнема ціниRenault DokkerRenault Dokkerнема ціни

Тим не менш, така категорія автомобілів цілком має право на життя, і Dokker в ній далеко не самотній. У його потенційних суперників ходять Fiat Doblo, Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Volkswagen Caddy і ряд інших моделей, хоча всі вони хоч трохи, але дорожче. За комфорт та інші блага, звичайно, не гріх переплатити, але якщо все впирається в жорстко обмежений бюджет, знайти адекватну заміну Renault Dokker, як комерційному, підкреслюю, автомобілю, практично неможливо. І я б рекомендував в цьому випадку купувати не компактвен, а фургон Dokker. А якщо потрібен дійсно великий сімейний автомобіль за помірну ціну, куди більш логічним вибором буде теж Renault, але не Dokker, а Lodgy. Тому що кожен повинен займатися своєю справою.

Загальна оцінка автомобіля командою InfoCar.ua

Сподобалося:

Енергоємна підвіска

Економічний двигун з гарною тягою

Об'єм вантажного відсіку

Не сподобалося:

Незатишний другий ряд сидінь

Дешеві матеріали оздоблення

Погана шумо- та віброізоляція

29 грудня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва Dokker

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
cjgrf  

Современная альтернатива ИЖ-2715. Все это страшное недоразумение которое все таки будет выполнять свои функции, должно стоить как минимум в 2 РАЗА дешевле.

+10-1ВІДПОВІСТИ  
cjgrf  

Дизель в этом авто это ОГРОМНЫЙ + на фоне всего остального Г...

+3-1ВІДПОВІСТИ  
British  

добло рулит в данной категории, жаль кангу уже не продают

+7-3ВІДПОВІСТИ  
Зю  

Я с Вами очень согласен! Кэнгу, популярную модель, удалили, а поставили новый неизвестный Доккер с таким отвратительным салоном. В Десятке намного меньше голого железа, чем в этом новом Рено. И за такие цены? Да этот Доккер никто в жизни не возьмёт

+5-3ВІДПОВІСТИ  
Artleather  

Добло рулили бы, если б не так часто ломались. Лично мне - по цене и качеству больше нравится дизельный Берлинго Мультиспейс.

+3-1ВІДПОВІСТИ  
Kalenichenko_Iaroslav  

Моя думка - жах !

+7-3ВІДПОВІСТИ  
cjgrf  

Точно такое же впечатление от того что внутри машины.

+2-1ВІДПОВІСТИ  
Zdenek  

По-моему, маленькая качественная ГАЗель.

+1-6ВІДПОВІСТИ  
Autoran  

Улыбнуло задние сидения для грузчиков а не для членов семьи))

+3-2ВІДПОВІСТИ  
Omega78  

РенО себе вернО!

+3-2ВІДПОВІСТИ  
Vitalii_Kh  

Немного запоздалый тест докера. Ничего нового, но все в точку. Полностью согласен с оценкой инфокара этого авто.

+3-3ВІДПОВІСТИ  
NEMO16  

Форсы этого двигателя очень боятся нашу соляру и не надо вешать лапшу людям по-поводу привередливости

+5-1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Renault Dokker

Константин
Украина, Киев
20.06.2017

Машину покупал как для работы, так и для семейных поездок. Поскольку это третяя машина в семье, то выбор был не слишком придирчивым... Покупал в автосалоне, в комлектации - цвет металлик, подогрев пер читати відгук

Артем
Украина, Киев
14.02.2020

Машину взяли на фирму. Пока только 11 тыс.км. Двигатель - пока никаких проблем. Еле едет, жрет много. Ходовая - нормальная для своего класса, не комфортная, но надежная. Салон - 11тыс.км. все читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Renault

Renault Megane 2007 Renault Megane 4600$ 2007