Opel Adam Rocks. Більше фарб!

Розповісти друзям:

Перший тест-драйв моделі в Україні

1 вересня тисячі школярів по всій країні відправилися в перший клас, і цей день став свого роду дебютом для нового Opel Adam Rocks. Перші автомобілі зійшли з конвеєра в кінці серпня і частина з них відразу ж відправилася на їздову презентацію до журналістів. InfoCar.ua не тільки опинився в числі запрошених, а й протестував новинку одним з перших серед європейських автомобільних видань! Отже, поспішаємо поділитися враженнями!


Opel Adam став найменшим представником модельної лінійки німецького бренду, відкривши для нього двері в А-клас. Але Adam - це не просто маленький автомобільчик, це ще й в деякому плані іміджева модель, спрямована на молоду і стильну аудиторію. Та й потреба в компактних сіті-карах, незважаючи на тотальну моду на кросовери, залишається високою... Стоп! А якщо схрестити ці два формати? Ідея хоч і не нова, але працює непогано! І, судячи з усього, концепція створення безлічі модифікацій на базі Adam була закладена ще на стадії розробок і перших прототипів. Як тільки "звичайні" Adam вийшли на ринок в кінці 2012 року, тут же з'явилися перші ескізи версії Rocks. А через кілька місяців - навесні 2013-го - гості Женевського автосалону побачили "живий" концепт. Втім, серійну модель представили тільки через рік - на початку березня, все там же, в Женеві.

Як і слід було очікувати, малюк не отримав повний привід, та й головна задумка, як з'ясувалося, була в тому, щоб привернути увагу чоловічої аудиторії. Виходячи з аналізу 100 тисяч проданих на сьогоднішній день автомобілів, стало зрозуміло, що приблизно 70% власників Adam - це жінки, і лише 30% - чоловіки. Залучення чоловічої аудиторії, а зовсім не боротьба з бездоріжжям, є головним завданням новачка. Хоча, забігаючи наперед, відзначу, що з асфальту ми все-таки спробували з'їхати!

Дизайн


Рецепт створення кросовера на базі легкового автомобіля досить простий - трохи більше незабарвленого пластика по низу кузова і злегка збільшений кліренс. Тут головне було не переборщити, щоб не затьмарити "позашляховим тюнінгом" оригінальні елементи дизайну - виштамповки-леза на дверях, "усмішку" радіаторної решітки і цілісність образу міського стиляги. У підсумку, на мій погляд, вийшло досить непогано і акуратно. Звичайно ж, Adam Rocks не став брутальним, але виглядає тепер все-таки дещо серйозніше. Та й збільшений на 15 мм кліренс не поставив машину на "навшпиньки".

Разом з доопрацюванням екстер'єру, дизайнери серйозно підійшли до можливостей індивідуалізації. Adam і раніше виділявся з натовпу, тепер же варіантів підкреслити власну неповторність стало в рази більше. На доказ цьому журналістам викотили 40 оригінальних автомобілів! Жоден з них за своїм оформлення інтер'єру та екстер'єру не був схожий на інший. Клієнт може вибирати не тільки колір кузова (а це вся палітра веселки) і даху автомобіля, але і оформлення окремих елементів - накладки радіаторної решітки, стійок, дисків і дзеркал, включаючи салонне. Можна зупиниться на запропонованих пакетних поєднаннях, можна скомбінувати всі елементи на свій розсуд. Тюнінг передбачений навіть для дисків - різнокольорові накладки здорово міняють їх зовнішній вигляд!


З усіма цими наворотами Opel Adam Rocks відмінно вписується в урбаністичний або стиль модерн, тому навіть саму презентацію організували в культовому місці столиці - колишньому цеху ризької скляної фабрики (такий собі яскравий зразок індустріалізації початку XX століття), нині перетвореному в приміщення для концертів, дискотек, виставок і подібного роду заходів. Самі дизайнери зізналися, що при створенні Rocks надихалися типово міськими пейзажами і мистецтвом паркуристів. Що ж, відмінна аналогія (і робота маркетологів заодно), адже Adam Rocks також доведеться долати, як правило, міські перешкоди.

В салоні

Інтер'єр Rocks, як виявилося, нічим не відрізняється від салону звичайного Adam. Мабуть, головна різниця полягає навіть не в салоні, а в просторі над ним! Йдеться про складаний дах Swing Top, який за 5 секунд здатен перетворити Adam Rocks в кабріолет. Так-так, за однією з класифікацій саме такий тип кузова правильно називати "кабріолетом". Але не будемо вдаватися в деталі. Наразі важливіше те, що ця опція є абсолютно безкоштовною, а більша частина даху може забиратися, відкриваючи доступ до сонця і неба. Виконувати цю операцію можна і на швидкості, причому аж до 140 км/год. І це дійсно так - ми спеціально перевірили.

Однак, є у такого рішення і свої мінуси. У закритому стані матерчатий дах із спеціальним матеріалом неопрен не так добре ізолює шуми, як звичайна. Але й ті клієнти, які оберуть класичний жорсткий дах, не опиняться без додаткових фішок. Одним натисканням на кнопку стеля в салоні може перетворитися на зоряне небо завдяки вбудованим світлодіодам.


Посадка на передніх кріслах висока, і це дозволяє не відчувати себе за кермом автомобіля А-класу. Це ми помітили не відразу, а вже при їзді в потоці, коли зрозуміли, що "сидимо" нітрохи не нижче, а навіть трішечки вище водіїв хетчбеків С-класу. І відчуваєш себе впевненіше, і оглядовість краще. А от з підбором зручного положення рульового колеса і крісла спочатку не заладилося. Рульова колонка встановлена досить високо, ніби у розрахунку на високих водіїв, тому довелося трохи підняти саме крісло, а кермо мінімально опустити вниз, але щоб не повністю перекрити приладовий щиток. Натомість самі по собі і крісла і кермо чудові! У перший день ми обрали Rocks з повністю шкіряним салоном, а в другій - з комбінованим, у виконанні Coffee Bean (глибокий темно-коричневий колір з синьою прострочкою). Профіль сидіння при цьому однаково гарний, а також забезпечує належну бічну підтримку. До речі, в комплектації для нашого ринку стандартним варіантом є якраз чорний шкіряний салон.

Що ще звертає на себе увагу, це те, що в такому малюку довжиною 3.75 і шириною 1.72 поміщаються четверо дорослих чоловіків. І якщо простір на передніх місцях був в якійсь мірі очікуваним, то гідне розміщення на задньому дивані заслуговує окремої згадки і похвали. Влаштувавшись "сам за собою", я не уперся колінами в спинку переднього сидіння, проте і вільного місця над головою вже не залишилося. Само собою зрозуміло, що ззаду передбачені тільки два місця. Та й багажник на повірку зовсім невеликий - 170 літрів обсягу. Але вмістити трійку рюкзаків або пару дорожніх сумок, а також покупки з супермаркету йому під силу, а більшого від А-класу і не потрібно. Хоча серед "допів" опелєвці пропонують систему Flex Fix, призначену для перевезення одного або двох велосипедів за кормою автомобіля.


Передня панель є справжнім простором для персоніфікації і самовираження! Замовляй я собі Adam Rocks - обов'язково б підібрав цікаві поєднання елементів інтер'єру. Звичайно, всякі там квіточки відпадають - це для жіночої статі - а ось насичений червоний або жовтий були б в самий раз! Причому експериментувати можна не тільки з накладками на центральну частину торпедо, але й з кольором ящика для рукавичок, окантовкою куліси КПП, самим важелем, ободом керма і нижньою частиною дверних карт. Можна підібрати їх в колір автомобіля, а можна і "що-небудь таке". Головне не перестаратися і не отримати несмак на виході.

Але Adam Rocks не тільки красунчик, але ще й практик. В дверях передбачені великі і довгі кишені, бардачок розділений зручної зйомною полицею, велика ніша є і під блоком клімат-контролю. Оперувати останнім зручно, заминка виникає тільки з регулюванням швидкості обдуву - індикація кульгає.

Мультимедійний комбайн

Трохи вище, по центру передньої панелі, розташований блок мультимедійної системи IntelliLink з 7-дюймовим сенсорним екраном. Це одна з головних фішок Adam та найсвіжіша розробка Opel по частині розважальної електронної начинки. І вона вже удостоїлася декількох нагород в конкурсах німецьких автомобільних і комп'ютерних журналів. Пропонується IntelliLink як опція приблизно за 300 Євро.

Її головна ідея в тому, що система виступає своєрідним ретранслятором різноманітної інформації - від музики і відео до GPS-навігації. А бере він її ... правильно, з вашого мобільного пристрою! Смартфон або планшет, MP3-плейер або iPod, iOS або Android - IntelliLink дружить з усіма. Найбільше нам довелося попрацювати з навігаційним додатком, тому як від нього залежало наше успішне пересування по Ризі та її околицях. Називається він BringGo і в Google Play маркеті доступний приблизно за 11 Євро, якщо мова йде про карти Західної Європи. Всі вони будуть зберігатися на мобільному пристрої, а для навігації використовується тільки GPS. Якщо ж мається підключення до мобільного інтернету, то можливості пошуку різних місць значно розширюються. Наприклад, для того, щоб знайти найближчий готель або дилерський центр, вам необхідно просто запустити пошук за назвою в пошуковій системі, і результати будуть автоматично відображатися на карті BringGo.

У перший день тандем iPhone організаторів і IntelliLink працював бездоганно, досить розторопно виконуючи всі наші команди. А ось на іншій машині пару раз дав осічку, перевантаживши додаток в самі невідповідні моменти. Але потім дуже швидко "схаменувся" і повернувся до виконання прямих обов'язків. Що стосується роботи з інтерфейсом, то особисто мені не вистачало класичних кнопок, адже тут все зав'язано на тачскрін. З іншого боку, управління аудіо-функціями продубльовано на кермі.

А кнопки, що обрамляють 7-дюймовий екран - це всілякі плюшки для водія та трішки для його пасажира. Для першого це підігрів обода керма та сидіння, а також режими Eco (частіше працює система Старт-Стоп) і City (рульове стає невагомим). Пасажир має тільки підігрів сидіння.

Також серед можливостей IntelliLink голосове керування, включаючи надиктовки (водієм) і зачитування (системою) смс-повідомлень, яке доступне для адептів продукції Apple. Ну і звичайно ж, протокол Bluetooth, 3.5-мм вхід, синхронізація телефонної книги і підтримка різних аудіо- та відео форматів.

А якщо раптом ваш постійний супутник втомився від навігаційної інформації на екрані, і хоче слухати музику через, наприклад, додаток Stitcher (надає доступ до безлічі подкастів і трансляцій в запису), то можна замовити перехідник на торпедо, який дозволить вашому смартфону працювати незалежно від IntelliLink, але будучи підключеним до автомобіля.

Драйв по Ризі та околицях

Влаштовувати такий масштабний тест-драйв лише через одну модифікації було б недоцільно, і мої припущення мене не підвели. Всі Opel Adam Rocks хизувалися абсолютно новим двигуном серії Ecotec! Ним став трициліндровий 1-літровий SIDI Turbo у варіанті максимальної потужності в 115 к.с. На сьогодні цей мотор є топовим для Adam, але для Opel він первісток нового модельного ряду двигунів, який до 2018 року повинен налічувати 17 нових агрегатів!


У Opel і раніше був 3-циліндровий мотор, яким в кінці 90-х оснащувалася Corsa, але зараз це абсолютно новий і досконалий агрегат. Він практично повністю виконаний з алюмінію, оснащений безпосереднім уприскуванням палива і іскровим запалюванням (це і криється в абревіатурі SIDI), а крім того безступінчастою зміною фаз газорозподілу і малоінерційною турбіною. В результаті була досягнута потужність в 115 конячок (є також версія на 90 сил) і крутний момент в 170 Ньютон-метрів (однаковий для обох версій). А це вже характеристики 1.6-літрового атмосферного мотора!

Слово д-ру Маттіасу Альту (Dr. Matthias Alt), головному інженеру Opel по бензиновим двигунам малого об'єму, який особисто представляв новинку: "При розробці цього двигуна з малим об'ємом, ми прагнули не тільки максимально знизити витрату палива і рівень викидів CO2, але і довести, що трициліндровий двигун може бути такий ж досконалий, як і двигуни з чотирма циліндрами і більше. Ми прагнули до балансу і зниження рівня шуму і вібрацій, характерного для звичних трьохциліндрових двигунів, і ми впевнені, що наші клієнти будуть приємно здивовані результатами". Ну що ж, а першим доведеться дивуватися нам!

Я не стану перераховувати всі напрацювання, які застосували німецькі інженери, щоб знизити рівень шуму - аж надто специфічна термінологія. Але скажу, що і працює і їде Adam Rocks з таким мотором дуже і дуже тихо!

Перший старт на затиснутому нормами Євро-6 малолітражному двигуні загрожував обернутися фіаско - машина могла стихнути у всіх на очах. Але нічого подібного не сталося! Так, на самих низах двигун так і просить піддати газку, але пристойний крутний момент вже близько - його пік починається все з 1800 оборотів. Хоча з особистих відчуттів десь з двох тисяч. А весело їхати Adam Rocks починає ближче до трьох тисяч. І далі - майже до самої границі обертів рівна стабільна тяга і, відповідно, прискорення! Буквально на очах автомобільчик перетворюється на "запальничку", готову буквально розривати всіх зі світлофорів.


В Ризі, та й в Латвії в цілому більшість водіїв їздять спокійно і терпляче ставляться до прорахунків сусідів по потоку. Але й порушити тут не дурні! Буквально за півгодини нами був помічений розворот через подвійну суцільну у виконанні "шестисотого" і порушення рядності руху водієм "п'ятірки" BMW. Останній, втім, від покарання далеко не пішов і був тут же зупинений мото-патрульним. А ще тут люблять "нудити" в лівому ряду, чекаючи своїх "вчителів". Але центр не запруджений машинами, і тому верткий Adam Rocks всюди проскакував з легкістю. Ось і історичний центр Риги - видніються шпилі собору Святого Петра і Домського собору - одних з найвідоміших і найстаріших міських визначних пам'яток. Тут же поруч, на набережній річки Двіна, розташувався Ризький замок, який раніше був потужною фортифікаційною спорудою, а нині є службовою резиденцією Президента Латвії.

Пірнаємо в хитросплетіння древніх вуличок і пробираємося ще до однієї пам'ятки - "шведським воротам". Кажуть, що в XVII столітті їх прорубав один спритний купець прямо себе у двір - щоб не платити податок при кожному в'їзді в місто. Самоуправство? Так !, зате на сьогодні це єдині збережені міські ворота. Уж не знаю, як купець возив тут свої товари, а й вулиці, і сам проїзд дуже вузькі.

Але нам то що? Габарити маленькі, і без того легке кермо в режимі City перетворюється в невагоме - маневрування взагалі не проблема. Але для особливо ледачих (або обережних) в якості опції передбачена система автоматичного паркування. Та й загалом по частині електронних асистентів малюк не пасує. Утримання на підйомі, моніторинг сліпих зон, згаданий режим "Місто".

Так, автомати на Adam як і раніше не з'явилися, проте з новим двигуном агрегатується нова 6-ступінчаста коробка передач. Працює вона дуже чітко і м'яко, тому перемикатися було тільки в задоволення. Вже пізніше ми дізналися, що інженери спеціально попрацювали саме над поліпшеним перемиканням передач, правда релевантні моделі не називали.

Як з'ясувалося з розмови з інженерами, двигун і коробка не єдині нові агрегати на Rocks. Модернізації піддалися також амортизатори з пружинами і налаштування рульового управління. І ось тут з'ясувалися цікаві особливості. Виявилося, Adam Rocks із заводу оснащується 17-дюймовими колесами, а на тестових машинах стояли опціональні 225/35 R18! C такими колесами тільки в кросовер грати... І хетчбек тут же підтвердив мої побоювання, почавши нервово соватися в колії. На диво, при більш менш непоганих дорогах, колійність на великих міських вулицях зустрічається повсюдно. Вистачає там і дечого по жорсткіше - трамвайних колій, що підступно стирчать з бруківки. "Зачепившись" з якоюсь місцевої Audi, ми вискочили на таку ділянку і подумки попрощалися якщо не з цілими дисками, то з покришками точно. Однак, Rocks напрочуд стримано "проковтнув" цей сюрпрюз, поправивши враження про свою ходової. Т.е. якщо треба - друге дихання відкриється, адже хід підвіски тут все-таки збільшений.

Але набагато краще він відчуває себе на заміській звивистій дорозі, нехай навіть і ґрунтовій (була нам уготована і така ділянка). Відмінна стійкість на дорозі, помножена на динаміку і постійну страховку нового покоління системи стабілізації дають прекрасні можливості для активного драйву! Місцеві водії, судячи з усього, теж охочі до швидкої їзди - нам часто потрапляли на очі Evo і STI різних років випуску, включаючи найостанніші.

Отже, якщо для міста сил цього мотора більш ніж достатньо, то яка ж поведінка на шосе? Досягнув шостої передачі, і рушай собі по трасі з моментною витратою в 4 літри. До речі про витрату. У спокійному міському ритмі вона вийшла на позначку 5.5 літрів, навіть перевершивши заводські показники. Або ми так боялися порушити швидкісний режим? На прощання проїжджаємо повз Центрального ринку, який на початку XX століття був зроблений з ангарів для дирижаблів, і центральної бібліотеки зі скла і бетону, що нагадує інопланетний корабель (хіба ж ні?).

Наш шлях лежить до Юрмали, відому багатьом своїми літніми фестивалями і концертами. Але це ще і відмінний, хоча і вельми "прохолодний", курорт, тому як сезон тут дуже короткий, а на початку вересня не те що купатися, а навіть зіграти вже прохолодно.

Зате яке чисте повітря, який білий пісок! А довжина пляжу і зовсім шокує - 32 км! Але всі наші надії проїхатися по піску були розбиті безжальною забороною - в'їзд заборонений! А сама Юрмала сподобалася. Старовинні дерев'яні будинки сусідять з модерними віллами і котеджами, потопаючи при цьому в зелені лісів. До Риги близько 25 км, а добратися можна навіть на електричці, тому це місце для відпочинку уподобано багатьма столичними мешканцями.

У підсумку

Ну а ми спробуємо підвести підсумок. Безсумнівно, Opel Adam Rocks цікавий і сучасний автомобіль, і свою аудиторію в Європі він неодмінно знайде. В ньому поєднуються не тільки передові розробки, але й споживчі якості, вдалі для такого типу автомобілів. Малі габарити при нормальному салоні, економічність, низькі викиди CO2 (що обіцяє малі податки), можливість самовираження і сучасна електронна начинка.

Серед конкурентів ми б виділили FIAT 500 і новоспечену трійцю Citroen C1, Peugeot 108 і Toyota Aygo, які також мають свої "кроссоверні" версії, а також Volkswagen Cross Up! А ось MINI One опелевці, як прямого конкурента не розглядають.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Fiat 500CFiat 500нема ціниVolkswagen up! 3-х дверныйVolkswagen upнема ціниCitroen C1 3-х дверныйCitroen C1нема ціниPeugeot 108 3-х дверныйPeugeot 108нема ціниToyota Aygo 5-ти дверныйToyota Aygoнема ціни
Opel ADAM RocksOpel ADAMнема ціни

Так, все це добре продаватиметься в Європі, але от у наших широтах... Позначається не тільки пристойна ціна, але і маленька популярність авто такого класу. Але для нас цікаво інше - технології, які дуже скоро з'являться і на інших моделях Opel. Той же літровий двигун напевно потрапить під капот нової Corsa, чий дебют відбудеться на Паризькому автосалоні в жовтні. Ну а ми продовжимо стежить за сімейством малюків Adam - на черзі спортивна версія!

За кадром


5 вересня 2014 року. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва ADAM

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Intruder  

Зря они автомат на него не ставят, всё же автомобиль нацелен на женскую аудиторию...

+5-2ВІДПОВІСТИ  
Handsome  

Среди конкурентов проголосовал именно за Адам. Интересная модель, яркая, современная, стильная и не на 100% женская как большинство этого класса. Если на спортивной заряженной версии должна стоять механика, то для Rocks нужен автомат. Это же городской автомобиль!

+5-4ВІДПОВІСТИ  
mr.Rolg  

Да ладно , женская. Нормальный микро кросовер, даже шикарный! У меня сосед гоняет на ярко красной микре, ото диссонанс. Сказать шо пи.... Р, та нет. Спрашиваю мол зачем она тебе, нравится козлов обламывать, которые думают шо за баранкой блондика, и норовят подрезать, побибикать и типа того. А машинка Класс!!! Были бы бабки, однозначно купил для поездок на работуи частично отдых на природе...

+6-3ВІДПОВІСТИ  
0013 AA  

На редкость все очень гармонично и каждая частичка дополняет другую , эффект одного целого неординарного и в тоже время не слишком вызывающе, Opel Adam Rocks заслуживает 5

+6-1ВІДПОВІСТИ  
Azari  

Неплох автомобильчик, неплох. Яркий, интересный! Издали создаётся впечатление идеального, небольшого автомобиля для города. Таковы первые впечатления издали. Но, при ближайшем рассмотрении видим, в салоне допотопную магнитолу, задние тормоза барабанные, защиты днища не имеется, посадка не удобная и прочие рудименты автопрома прошлого десятилетия. Все прелести, за доплату и солидную. Смотрим на ценник и осознаём, что это автомобиль не для большинства граждан. Большинство на эти же деньги купит что-то более серьёзное.

+2-3ВІДПОВІСТИ  
Щирий  

странные выводы, мультимедия стоит современная на 7 дюймов. синхронизируется с телефонами, защита движка обычно если и ставится то пластиковая, толку с неё? Тормоза дисковые, по фото видно, а цена у всех имиджевых завышена, тот же ситроен ДС, мини купер, фиат 500 ФВ жук и т.д. на то он и имидж!

+1ВІДПОВІСТИ  
ifpasha  

Одна из главных фишек Adam, мультимедийная система, уж ну очень похожа на Шевролетовскую.

ВІДПОВІСТИ  
Abrec  

Это она и есть, просто название сменили

ВІДПОВІСТИ  
mr.Rolg  

Белый и серебристый метал - ну явно НЕ его цвет. Ярче, еще ярче ШНЕЛЯ!

ВІДПОВІСТИ  
mr.Rolg  

Кстати, зеркала я бы убрал ваще.Заменил бы камерами и экранами внутри. Плюсы: экономия на топливе и гораздо меньше шумов, КРЕАТИВНО...блин, первый- и потому-успешный...Хотя он и так не плох. Но зеркала - как вёсла..

+1-1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Opel ADAM

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Opel

Opel Zafira 2007 Opel Zafira 5800$ 2007