Ford B-Max. Оригінал та практик в одній особі

Розповісти друзям:

Редакція InfoCar.ua вже було зневірилась роздобути Ford B-Max на тест-драйв, як абсолютно несподівано випала така нагода. У європейських країнах подібні моделі є і добропорядними "сім'янинами" і незамінними помічниками в місті. Компактність, скромні апетити, але в той же час місткий салон дозволяють їм знаходити все більше покупців. І нехай такі автомобілі в нашій країні поки не дуже популярні, інтерес випробувати незвичайний мікровен переважив! Отже, у нас на тесті B-Max в комплектації Titanium з літровим мотором EcoBoost і механічною коробкою передач.

Ліньки читати статтю? Дивіться детальний відео-тест:

Комплектуємо...

Тут слід зробити невеличкий ліричний відступ і прояснити ситуацію з оснащенням. Справа в тому, що імпортер, як правило, замовляє тестові автомобілі з максимальним рівнем оснащення. Такі машини по праву можна називати демонстраційними, тому як на них встановлено буквально все, що можна. Ну і двигун, коробка передач та опції скомбіновані по-своєму. Наприклад, максимальна комплектація B-Max є і у дилерів, але тільки з бензиновим 1.6 і "автоматом", в той час як тестовий екземпляр був з EcoBoost і "механікою". Втім, давайте по порядку.


На сьогодні в Україні доступні три рівня комплектацій: Trend, Trend Plus і Titanium. Перша пропонується з 1-літровим EcoBoost потужністю 100 сил або 1.5 дизелем на 75 конячок. Обидва можуть бути оснащені лише п'ятиступінчастою "механікою". Середня доступна як з EcoBoost, так і зі звичайним атмосферним 1.6, зате останній буде з АКПП PowerShift. І нарешті "максималка", як я вже згадав, запропонована тільки з однією можливою комбінацією. Зверніть увагу, що дизель можна роздобути тільки в базі, а "автомат" доступний тільки з 1.6. Однак , якщо вас такий розклад не влаштовує, то можливо замовити автомобіль , особисто обравши його оснащення . Втім, доведеться внести істотну передоплату, а потім чекати десь три місяці. Саме таким чином вийшов тестовий Ford B-Max.

Ціна на B-Max стартує з 22.600 дол США. За дизельну версію доведеться викласти 23.800 дол США, а за варіант з автоматом - мінімум 28.100 дол США.

Згадуємо...

У 2012 році ця модель прийшла на зміну вже дещо застарілому Fusion і відразу привернула до себе загальну увагу. Справа в тому, що ідея створення такого мікровену витала в повітрі давно - ще з 2009 року. Саме тоді фордівці показали свій Iosis Max Concept, але запустити автомобіль в серію відразу не наважилися. Тому споріднений по духу, але більший С- Max лише частково успадкував його дизайнерські напрацювання.

Три роки знадобилося заводчанам, щоб зважитись на серійне виробництво сміливою моделі . Адже яким був її попередник Fusion, що випускався з 2002 по 2012 рік? Просто більш велика Fiesta, з повсякденним дизайном і класичним набором споживчих якостей. Такий собі "міцний господарник".

Інша справа, революційний спадкоємець! Адже він перейняв найголовнішу ідею концепту - кузов, виконаний без центральної стійки!

Оглядаємо зовні...

Але до докладного розглядання і обговорення цієї особливості ми повернемося трохи пізніше, поки ж кілька слів про дизайн. Незважаючи на те, що B- Max є найближчим родичем Fiesta - автомобілі побудовані на одній платформі - за своєю філософією він ближче до "старшого" С-Max. У них схожі однооб'ємні кузова, високі дахи і оформлення корми, от тільки B-Max помітно коротше. І бути б йому стандартним мікровеном, якби не одне головне "але".

Оригінальне "дверне" рішення отримало назву Easy Access Door System. Центральна стійка тут відсутня, як така - вона інтегрована і в передні і в задні двері. Це добре помітно по більш масивним рамкам і двом замкам: вгорі (в даху) і внизу (в порозі).


Але поки ви не розкриєте передню і задню двері разом, головна "фішка" машини буде залишатися непоміченою. Зате після демонстрації такого фокусу, вираз облич глядачів помітно змінюється. Переконавшись, що це не розіграш і не обман зор, вони тут же починають перейматися питаннями "А як з міцністю?", "Що з безпекою?" Інженери Ford передбачали це, тому відразу почали перейматися проведенням тестів з безпеки EuroNCAP. Підсумком можна сміливо хвалитися - 5 з 5 зірок. Що власне фордівці і роблять, розмістивши відповідну наліпку на торці передніх дверей. Крім того, інженери запевняють, що більша частина кузова виконана з високоміцних сталей. До безперечних плюсів слід віднести і кількість систем активної і пасивної безпеки. Так, ABS, ESP і 7 airbag, включаючи колінну для водія, є базовим оснащенням.

Передня і задня двері відкриваються і закриваються абсолютно незалежно одна від одної, точно так само, як і п'ята (багажника) може відкриватися закриватися при зсунутих задніх. Останні зсуваються за традиційною схемою, за допомогою напрямних в порогах і задньому крилі.


Забираємося всередину...

Посадка на передні сидіння досить звичайна, але відчувається, що відсутність середньої стійки дозволила викроїти трохи більше місця для дверного отвору. На противагу цьому - масивні дверні рамки, що роблять важчими самі двері, і досить широкі пороги.

Сидіння встановлені досить високо, особисто мені при зрості 1.82 в самому нижньому їх положенні було цілком комфортно, в тому числі і по оглядовості. Бічна підтримка сподобалася - в міру розвинена і ніби створена точно під мою комплекцію. Але більш великим людям, гадаю, буде тісно. Передня частина салону дуже схожа на такий у Fiesta, але тут інше торпедо, блок клімат -контролю і власне сидіння. Виглядає це все солідніше і багатше, ось тільки управління допоміжними функціями вийшло дрібнувате. Про аудіосистему Sony ми вже не раз писали , що велика кількість різних дрібних кнопок збиває з пантелику, а у випадку з B-Max сюди ж додається і блок клімат-контролю. Розібрати, що відображається на його маленькому екранчику часто дуже проблематично. Самі кнопки також невеликі, але добре хоч логічно згруповані. Невдалою виявилася і ніша біля роз'ємів AUX і USB - мобільний телефон, не кажучи вже про смартфон, сюди не поміщається.

Але B-Max готовий реабілітуватися за рахунок центрального тунелю з підстаканниками і декількома нішами різного калібру. Є невелика поличка і перед кольоровим TFT екраном по центру торпедо. У нашій машині він показував не тільки мультимедіа інформацію, але і картинку з камери заднього виду. Укупі з переднім і заднім парктроніком це серйозно полегшувало парковку. Але все це опції, у фіксованій комплектації Titanium цих "примочок" немає. Так само, як немає водійського і заднього підлокітників. Зате є підігрів сидінь, в той час як в тестовій машині його, на диво, не було.


Тепер зсуваємо задні двері - піддаються вони легко - і потрапляємо на задній диван. Посадка при цьому помітно відрізняється. Якщо зазвичай доводиться "пірнати" в щілину між дверима і заднім крилом - адже не завжди двері можна відчинити повністю - то в B-Max проріз більше, і сідаєш на задні сидіння , як на звичайне крісло або диван. Причому задній виступ, який дещо прикритий зсунутими дверима, не заважає. Виходити ще простіше, причому робиться це дуже легко і природно. Зате виникли труднощі з закриванням двері з салону. Для цього доведеться напружитися і вивернутися, щоб вхопити ручку. Після чого докласти певних зусил , щоб зірвати двері з фіксатора. Постаратися доведеться і закриваючи двері зовні. Одним словом, закривання зсувних дверей виявилося аж ніяк не легкою справою навіть для чоловіків, жінкам довелося ще важче.


По висоті ззаду місця з лишком, ногам теж не тісно. Але дверних підлокітників у задніх дверей немає і це викликає невеликий дискомфорт. А якщо сидіти втрьох, то крайні пасажири частково "повиснуть у повітрі". Проте середній порадіє майже повній відсутності трансмісійного тунелю. Справедливості заради зазначу, що ззаду втрьох все ж відчутно комфортніше, ніж в Fiesta.

Спинку переднього пасажирського сидіння можна скласти вперед, отримавши імпровізований столик - це зручно на пікніку або при перевезенні якого-небудь довгого вантажу.

Обсяг багажника 304 літри. Зйомна жорстка полка утворює подвійну підлогу, під якою в самому низу є докатка. Ця ж полка дозволяє отримати рівну підлогу при складанні задніх сидінь. Незважаючи на скромні показники літражу, при складених сидіннях виходить досить містке відділення з ідеально прямокутним навантажувальним отвором. Та й самі п'яті двері піднімаються вгору досить високо. Так що по частині практичності B-Max не пасує.


Катаємося...

Побудований B-Max на фордовській платформі B3, а просто кажучи на основі хетчбека Fiesta, у неї ж запозичені двигуни і компонування підвіски. Тому їх база однакова, 2489 мм, а за своїми габаритними розмірами він лише трохи перевершує Fiesta. Сама головна перевага мікровену - це висота салону і більший обсяг багажника. З усієї лінійки двигунів, як я казав спочатку, доступні три - EcoBoost 1.0, дизельний 1.5 і бензиновий 1.6. Тестова версія була зроблена під замовлення, тому під її капотом виявився турбований 1-літровий двигун потужністю 125 к.с.

Це точно такий же мотор, який свого часу дістався нам на тестовій Fiesta, тому й відчуття від їзди дуже схожі. Турбіна дає упевнену і рівну тягу з самих низів, приблизно з 1500 оборотів, яка простягається трохи далі 4000 тисяч. Це дозволяє їхати дуже бадьоро, отримуючи задоволення від відчутного напористого прискорення і басовитого бурчання вихлопу. Звичайно, в розгоні до сотні B-Max програє Fiesta з таким же мотором , адже досягає цієї швидкості майже на 2 секунди повільніше - за 11.2. Але по задоволенню від водіння - паритет!


Адже у B-Max відмінна, щільно збита підвіска і точна керованість, які дозволяють дуже впевнено проходить практично будь-які віражі. І це при тому, що нерівності і ями середньої "тяжкості" ходова готова ковтати цілком гідно. Не знаючи напевно, з усією впевненістю можна казати, що ззаду тут багатоважільна схема, хоча насправді - балка! Пружне і налите зусиллям кермо також гідне усіляких похвал, шкода тільки хорошим виворотом B-Max похвалитися не може, а то б вийшла ідеальна картинка. Однак від упору до упору тут трохи більше 2.5 оборотів, що робить рульове вельми інформативним.

Приємно здивували гальма, дуже впевнено осаджують машину з будь-яких швидкостей. Хоча ззаду тут всього лише "барабани".

А що якщо на природу, на дачу? На око кузов посаджений досить високо, а точні виміри свідчать ось що. Дійсно, кліренс у B-Max пристойний - 16 см під картером двигуна. Правда з заводу він не захищений навіть пластиком, що треба мати на увазі. Але під бампером встановлений традиційний фордовский фартух, до землі від якого всього 13 см. Він, звичайно, гумовий і податливий, але все одно пошкодиться може легко.

Оглядовість в цілому непогана, але є і за що дорікати. Зовнішні дзеркала маленькі, і не виручають навіть сферичні елементи по краях. Є неприємний сюрприз і при проїзді розв'язок. Повернувши голову праворуч і назад (наприклад, при виїзді з розвороту) водій побачить масивні стійки дверей (ті самі, інтегровані) і підголівник пасажирського крісла додачу.

C места водителя широкие рамки дверей мешают обзорностиC места водителя широкие рамки дверей мешают обзорности

Доповнюють не надто райдужну картину і досить масивні передні стійки. Але якщо в суху погоду з ними ще можна миритися, то в дощ або сніг двірники, які працюють за "автобусною" схемою, досить таки збільшують "мертву зону", не доходячи до стійок.

Наостанок заміряємо витрату пального. Реальна цифра в місті - це 6.5 літрів на сотню, що на півлітра більше заявленого виробником. Будете їздити дуже економно, зможете навіть нижче 6 опустити, захочете "наступати" на газ від душі - цифра виросте до 7.5 л. Зазначу, що показники хоч і приємні, але дизель буде все одно приблизно на літр економічніше. У менш потужного EcoBoost на 100 сил заводські цифри витрати точно такі ж, та от розгінна динаміка більше рівно на 2 секунди.

У підсумку

Незважаючи на деякі недоліки Ford B-Max нам сподобався і ми готові назвати його практично ідеальним міським сімейним автомобілем. Досить просторий як для загальних розмірів салон, хороші їздові характеристики і новаторство в рішеннях серйозно вплинули на наш вердикт. Але не думайте, що вся справа в незвичайному кузові або дверях, адже разом з плюсами така схема має і свої мінуси. Просто B-Max гарний у своєму цілісному образі, що, до речі, позитивно впливає на продажі не тільки в Європі, але й у нас.

А кого з конкурентів оберете Ви? Клікніть на авто, яке обрали, та дізнайтесь його рейтинг!
Opel Meriva BOpel Merivaнема ціниHonda JazzHonda Jazzнема ціниFord B-MaxFord B-Maxнема ціниCitroen C3 PicassoCitroen C3 Picassoнема ціни

Але і конкурентів у нього немало! По-перше, це прямі, близькі по духу і ціновій категорії Citroen C3 Picasso (від 18.240 дол. США), Honda Jazz (від 20.340 дол. США ) і Opel Meriva, у якої також не зовсім звичайні двері. Але ж за схожі гроші є "класичний" Focus або крупніший С-Max, і це не враховуючи подібні моделі інших брендів. Так що потенційному покупцеві буде над чим подумати при виборі!

8 травня 2014 года. , InfoCar.ua

Обсуждение тест-драйва B-Max

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Vadimonych  

А Fiat 500L ему не конкурент?

+8-1ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

Kia Venga конкурент тоже

+7-4ВІДПОВІСТИ  
Omega78  

Венга меньше гораздо.

+3-7ВІДПОВІСТИ  
MaxPower  

не соглашусь, сидел во всех вышеперечисленных авто (кроме Мерива). Венга не уступает

+5-1ВІДПОВІСТИ  
Gercen  

Хороший автомобиль, оригинальное решение с дверьми, цена в долларах нормальная...а в гривнах-ШОК!

+1-4ВІДПОВІСТИ  
Виталий 1111  

После наших дорог в этих дверях без стоек поселятся сверчки с барабанами!

+5-3ВІДПОВІСТИ  
yakum  

Явно уникальный по дверям автомобиль (как и Опель Мерива типа со своим выпендрёжем), но вопрос ЗАЧЕМ нет стойки? Конструктивно зачем? Что туда грузить такое или бегать сквозь авто?

+2-4ВІДПОВІСТИ  
git  

Блин действительно прикольная машинка ! Надо посмотреть сходить ...спасибо за обзор !

+2ВІДПОВІСТИ  
0013 AA  

Не реклама,всем советую берите вся семя будет довольна и жена и собака рулить одно удовольствие

+2ВІДПОВІСТИ  
toxan  

Цікаво було б порівняти простір салона з фокусом, а не з фієстою

+1ВІДПОВІСТИ  
Дмитрий Аверин  

в фокусе пассажир на правом переднем сиденье должен быть без ног и головы))

-1ВІДПОВІСТИ  
Дмитрий Аверин  

у жены это авто. Довольны как слоны. двигатель 1.0 турбо 100 сил

ВІДПОВІСТИ  
technoman  

что то мне внешний вид не очень. задняя часть - как то грузновато смотрится.

-1ВІДПОВІСТИ  
technoman  

На мой взгляд лучше бы фордовцы сделали бы не микровен на базе Фиесты, а универсал. В-макс высокий но багажник - не то не сё - маловат. Универсал был бы ниже - как Фиеста что нормально, но длиннее - соответственно и багажник был ы больше. Плюс смотрелся бы наверное получше - как по мне В-макс высоковат но коротковат и неуклюж в задней части.

-1ВІДПОВІСТИ  
Smug  

Не знаю как кому, а мне подойдет

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація

Відгуки про Ford B-Max

Александр
Украина, Киев
26.07.2013

Всем привет! Забрал машину 9 июля, в белом цвете , комплектация тренд+, 1.0 ecoboost. Сейчас пробег 700 км. В подарок дали текстильные коврики, на зиму надо будет купить резиновые. Автомобиль идет на читати відгук

Stas Nagreba
Украина, Винница
06.05.2014

На липень місяць 2013 р. за такі гроші (149990 ГРН) - БЕСТ АВТО!!! Якщо комусь цікаво, то на це авто можна доставити круїз (в салоні дорого) і за допомогою знайомих по форуму (дуже доступно) з цим вел читати відгук

Автобазар InfoCar.ua

Продаж б/у Ford

Ford Fusion 2008 Ford Fusion 4800$ 2008